חלום באדום - טבעות אירוסין זהב אדום, הטרנד החם שחזר לאופנה

כולנו מכירים טבעות אירוסין בגוון זהב צהוב וגוון זהב לבן. הסיבה לכך שהן שנים היו הגוון הנפוץ ביותר והמקובל בישראל. אך האמת היא כי ישנו גוון זהב נוסף שירד מהכותרות בשנים עברו וכיום הוא חוזר ובגדול- הגוון האדום.

17.07.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חלום באדום - טבעות אירוסין זהב אדום, הטרנד החם שחזר לאופנה

חלום באדום - טבעות אירוסין זהב אדום, הטרנד החם שחזר לאופנה, צילום: יח"צ

 

אין מדובר באדום בוהק, אלא בגוון רוז מיוחד במינו אשר מדגיש בטבעות אירוסין את היהלומים המשובצים. במאמר זה נדבר על הזהב האדום, ההשפעות העיצוביות שלו שמגיעות מאירופה וארצות הברית ישירות אלינו לישראל, איך מייצרים את הגוון המיוחד הזה, וגם עיצובים של טבעות אירוסין זהב אדום מבית דיאמור שכדאי להכיר.

זהב אדום, השפעות מאירופה וארצות הברית

בשלושים השנים האחרונות, הזהב האדום היה פחות נפוץ בישראל בתכשיטים ובטבעות אירוסין באופן כללי. היינו לרוב רואים אותו על עולות חדשות מברית המועצות או מארצות הברית. הסיבה לכך נובעת מזה ששם הזהב האדום מאוד מוכר ושימושי בעיצובי תכשיטים טבעות אירוסין עם הזמן, גם הקהל הישראלי נחשף לצבע הרוז המיוחד ובשנתיים האחרונות התחלנו לראות אותו לא רק בענף התכשיטים אלא גם בבגדים, נעליים ואקססרוזיס למיניהם. כיום בהשפעת המעצבים האירופים והאמריקאים, מעצבים רבים יוצרים טבעות אירוסין מדהימות ביופיין עם הגוון המיוחד הזה וניתן לראות אותו בטבעות אירוסין כגוון יחיד או שילוב של שלושת גווני הזהב יחד. בהרבה מן המקרים אנו נראה אותו בעיצובים של טבעות אירוסין עדינות.

איך נוצר הזהב האדום?

מתכת הזהב היא משאב טבע אשר מוצאים במכרות באדמה. הזהב הטהור מגיע בגוון הצהוב החזק. זהב נמדד על ידי יחידת מדידה שנקראת קראט והיא למעשה קובעת את אחוזי הזהב בתוך התכשיט. זהב טהור כיום מסומן ב-24 קראט. מתכת הזהב במצבה הטהור היא מתכת מאוד רכה, על מנת להקשות אותה מעט יוצרים לה ערבובים עם מתכות נוספות. ערבובים אלו נקראים סגסוגת. הערבוב עם סוגי המתכות השונים, הם מה שמאפשר ליצור את הגוונים השונים של הזהב. כך למשל זהב לבן יוצרים בעזרת סגסוגת עם מתכות כמו כסף, פלדת אל חלד ועוד. מה שמאפשר את יצירת הגוון האדום או יותר נכון גוון הרוז היפייפה הוא השילוב של מתכת הזהב יחד עם נחושת. כך למעשה נוצר גוון זה.

למי מתאים גוון זהב אדום בטבעות אירוסין?

תמיד שנשאלת השאלה, איזה גוון זהב מתאים לכל אחת, עולות מספר סברות בתחום זה. חלק יגידו כי הזהב האדום יתאים יותר לעור לבן הנוטה לורדרדות, חלק יגידו שדווקא לשחומות הוא מתאים יותר. אך האמת היא שבנושא זה אין חוקים. בחירת צבע מתכת לטבעת אירוסין צריכה בראש ובראשונה להיבחר על פי טעמה האישי של בחירת ליבכם. אם אתם רואים שבחירת ליבכם נוטה לאהוב גוונים מיוחדים בתכשיטים, מומלץ מאוד לבחון את הנושא של טבעות אירוסין זהב אדום.

טבעות מיוחדות בגוון זהב אדום מבית דיאמור

טבעת אירוסין בסגנון קלאסי

הגוון של הזהב האדום מאוד מתאים עבור טבעות אירוסין קלאסיות שבהן יש עיצוב לחישוק. דוגמא טובה לכך היא טבעת אירוסין קשת מבית דיאמור שהחישוק שלה אינו ישר, אלא מעוצב בצורה כזאת שמהיהלום המרכזי יוצאות זרועות דקות אשר הולכות ומתרחבות להמשך החישוק. טבעת קלאסית מרהיבה ביופיה.

טבעת אירוסין בסגנון וינטאג'

סגנון טבעות נוסף אשר גוון הרוז מאוד מחמיא להן, הוא סגנון טבעות אירוסין וינטאג' שבהן עיצוב הטבעת ושיבוץ היהלומים הוא עדין. אפשר לראות את השילוב היפה בין היהלומים לגוןן הזהב האדום בטבעת אירוסין עדיאל מבית דיאמור, בעלת יהלום מרכזי בולט ושיבוץ של שלושה יהלומים קטנים בצדדיו. טבעת יפיפייה, עדינה מצד אחד ובולטת מצד שני.

טבעת אירוסין משובצת יהלומים צבעוניים

ועוד סגנון מעניין שהזהב האדום מאוד מחמיא לו, הוא סגנון טבעות אירוסין המשלבות יהלומים צבעוניים בגוון שחור או ורוד. היהלום השחור נותן קונטרסט משגע בשילוב עם גוון הרוז. ניתן לראות את העיצוב המושלם בטבעת אירוסין פפסי מבית דיאמור, המשלבת יהלום שחור עגול. התוצאה תהיה טבעת קלאסית מרשימה מאוד. אם בחרתם ביהלום ורוד יוקרתי, גווני הורוד יחד עם גוון הרוז ייצרו מראה נוצץ במיוחד.

 

תגובות

מומלצים