סוגי שתלים דנטליים: חובה לקרוא לפני טיפול

אם אתם מתכוונים לעבור השתלת שיניים, כדאי מאוד שתדעו מספר פרטים על התהליך. עד כמה הוא יהיה מורכב, כמה זמן יארך הטיפול עצמו, ומהי תקופת ההתאוששות?

29.09.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סוגי שתלים דנטליים: חובה לקרוא לפני טיפול

 

ובכן, כל אלו ועוד תלויים, בין היתר, בסוג השתל. סוגי שתלים דנטליים שונים מתאימים לסיטואציות שונות, למבני לסת שונים, ולמצבי לסת שונים, כך שלפני שתוכלו לקבל מענה על כל אלו, תצטרכו לדעת איזה סוג שתלים אתם מקבלים.

 

רופא השיניים שבודק אתכם ומבצע את ההליך יבדוק, בין היתר, את כמות העצם שיכולה לקבל את השתל ולאחוז בו, וכמו כן את מצב השיניים הסמוכות. על סמך נתונים אלו ואחרים ימליץ לכם הרופא על סוג השתל הדנטלי הנכון ביותר בשבילכם, ומשם והלאה, לעבר חיים עם חיוך מלא ויכולת לעיסה מושלמת, כאילו לא ארע דבר.

 

סוגי שתלים דנטליים – הרשימה:

  • בורג – שתל בורגי תמיד נמצא בראש הרשימה פשוט כי הוא השתל הנפוץ ביותר. מתוך מגוון רחב של סוגים של שתלים דנטליים, הרי שהשתל הנ"ל הוא מבנה בורג בסיסי, ממש כמו שאתם מדמיינים לעצמכם. בסיס ההברגה יושב בשתל שבגוף הלסת, והשן החלופית מוברגת עליו בצורה מושלמת, ובצבע מושלם.

 

  • להב - שתלי בלייד (BLADE), מתאימים לבעלי מבנה עצמות צר במיוחד, והם כיום פחות בשימוש, עם השיפורים הטכנולוגיים שסוגי שתלים דנטליים אחרים מביאים עימם.

 

  • קצרים – מפורסמים בשם שתלי בייקון, שתלים אלו מאפשרים לעקוף תהליך מורכב וארוך שעד כה היה נפוץ, תהליך הרמת הסינוס, שנועד לאנשים עם עובי לסת קטן. עם השתלים הקצרים אפשר לדלג על הכירורגי של הרמת הסינוס, ולבצע מיד את הליך השתל.

 

  • דיסק – שתלי הדיסק (Disk), בדומה לשתלי הלהב, גם אלו מתאימים לבעלי לסת צרה, וכמוהם ממש גם הם פחות בשימוש, ומוחלפים על ידי טכנולוגיות דנטאליות מתקדמות יותר.

 

  • שתל להרמת סינוס – שתל בעל טכנולוגיה המאפשרת לעקוף תהליך כירורגי כפול, אותו תהליך בו קודם יש להרים את הסינוס, ואז לחכות להחלמה, ומשם להמשיך להליך נוסף של השתלה. כיום אפשר להשתמש בשתל שעוקף זאת.

 

זיגומטיים וחובקים

 

סוגי שתלים דנטליים נוספים כוללים את השתל הזיגומטי והחובק, וכדאי להכירם. השתל הזיגומטי ארוך בצורה יוצאת דופן, ויכול להגיע עד כדי 5.7 ס"מ. שמם, זיגומטיים, נובע מהעובדה שהם מתחברים, במקום ללסת, לעצם הלחי, העצם הזיגומטית. שתלים אלו נועדו לפתור מצוקת עצם, ולאפשר לאנשים שלא יכולים לקבל שתל בעצמות הלסת מסיבות שונות, כולל מחסור בעצם וחשש לדחייה של השתל או השתלים.

 

סוג נוסף הוא כמובן השתל החובק. שתלים חובקים הם פיתרון ייחודי שכאשר נעשה בטכנולוגיה חדישה של התאמה אישית ומטיטניום, מאפשר תאימות ביולוגית לצד התאמה אנטומית מושלמת לפה. כפי שראיתם, סוגי שתלים דנטליים רבים עומדים לרשות הרופא ולרשותכם, אז בדקו עם הרופא איזה שתל מתאים לכם.

 

 

תגובות

מומלצים