פינוי בינוי לוח זמנים

אם אתם נציגות של דיירים שנבחרה לייצג את הדיירים בתהליך של פינוי בינוי, חשוב כדי לקדם את התהליך בצורה נכונה, לעשות עבור פינוי בינוי לוח זמנים.

05.11.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פינוי בינוי לוח זמנים

 

יש בתהליך פינוי בינוי הרבה שלבים אם השלמתם את שלב ההתארגנות ויש לכם כדיירים נציגות שמייצגת אתכם מול הקבלן, חשוב שתבנו לוח זמנים שצריך לכלול שלבים שונים. כדאי לעשות תוכנית שתקצה לוח זמנים משוער לשלבים השונים.

 

מסמך טרום הסכם

 

השלב הבא אחרי שלב ההתארגנות הוא שלב של חתימה על מסמך טרום הסכם. זה מסמך כוונות בו הדייר מביע הסכמה עקרונית לתהליך של פינוי בינוי. כתב האישור בדרך כלל מוגבל בזמן קצוב מומלץ על זמן של 18 חודשים מהיום בו חתמו הדיירים. על המסמך. במסמך זה הדייר מביע הסכמה עקרונית לבצע את תהליך הפינוי בינוי.

 

שלב בחירת יזם

 

מבחינת פינוי בינוי לוח זמנים השלב הבא יהיה בחירת יזם. זה יקבע באספת דיירים שתסמיך נציגות של דיירים ואת עורך הדין לבדוק הצעות של יזמים ולעשות מולם משא ומתן בשם הדיירים. כאשר בודקים יזם חשוב לבדוק את החוסן הכלכלי שלו ולראות אם התמורה שהוא מציע היא כדאית. כדאי לבדוק הצעות של כל מיני יזמים ויודגש כי כדאי לבחור קבלן רשום לפי חוק רישום קבלנים.

 

שלב ההסכם הראשי

 

השלב הבא בפרויקט פינוי בינוי לוח זמנים הוא לבדוק את התמורה שמוצעת לכל דייר באמצעות שמאי פינוי בינוי. אין חובה למנות שמאי פינוי בינוי אבל הדיירים רשאים לברר אם התמורה שהיזם מציע להם נכונה בעזרת שמאי פינוי בינוי מטעם משרד הבינוי והשיכון.

 

ניתן לקבל שירותים של שמאי רק אם יש רוב של דיירים המעוניינים בתהליך פינוי בינוי. החלק הכי חשוב בתהליך פינוי בינוי לוח זמנים הוא לקבוע בהסכם הראשי פרקי זמן מוגבלים לביצוע פעולות בהסכם כמו אישור תב"ע, ההכרזה על המתחם של פינוי בינוי, הסכמת הדיירים, הוצאת היתר בנייה התחלה וסיום הבניה ועוד.

 

לוח הזמנים למעשה צריך להשתקף בצורה מסודרת בהסכם הראשי של פרויקט פינוי בינוי חשוב לפנות לעורך דין פינוי בינוי שילווה אתכם. עורך דין רוני חרמון הוא עו"ד מנוסה ומצוין בתחום. וגם מומחה בתחום של קניית דירה מקבלן על הנייר.

 

תגובות

מומלצים