האם המועצות החדשות יודעות איזה צו ארנונה יאשרו בסוף החודש?

המועצות בדאלית אל כרמל ועוספיה אמורות לאשר צו הארנונה שכל תושב מתעניין לדעת כמה כסף יוציא מהכיס לשנת הארנונה הבאה, חברי המועצה החדשים עד היום לא יודעים על מה אנחנו מדברים, רפיק חלבי: "לא תהיה עליה בצו הארנונה". 

18.11.2013 מאת: פורטל הכרמל והצפון
האם המועצות החדשות יודעות איזה צו ארנונה יאשרו בסוף החודש?

ראש מועצת דאלית אל כרמל רפיק חלבי בתגובה: "לא תהיה עליה בצו הארנונה, המצב ישתנה רק במידה ותהיה עליה במדד".

עד סוף חודש נובמבר 2013 המועצות המקומיות חייבות לאשר צו ארנונה ואם לא תתקיים ישיבה בנדון החישוב נקלט באופן אוטומטי בעליה נוספת, התייקרות הארנונה.

בשני הכפרים בכרמל דאלית אל כרמל ועוספיה המחיר בשנים האחרונות הלך ועלה אט אט משנה לשנה, היום המחיר שמשלם האזרח יקר כי במועצות אין תוכנית לגבייה עבור חניה, שילוט ואזורי עדיפות ועוד.

צו הארנונה שהוא בדומה לאזורים אחרים בהם מקבלים בתמורה לתשלום שירותים רבים, מה שלא מקבלים אותם האזרחים בדאלית אל כרמל ועוספיה.

תמונה לדוגמהתעריפי הארנונה נקבעים בצו הארנונה עליו מחליטה מועצת הרשות המקומית וממילא הם שונים מרשות לרשות. עם זאת יצוין כי בתקנות ההסדרים במשק המדינה נקבעו סכומי מינימום ומקסימום החלים על כל הרשויות המקומיות ואין הן רשאיות לחרוג מסכומים אלו.

ארנונה היא מס שנתי המוטל על תושבי המדינה המחזיקים בנכס ונגבה על ידי הרשות המקומית ומטרתה לממן את הפעילויות השונות של הרשות, בהתאם לחוק, משרד הפנים איננו אחראי על גביית מיסי ארנונה. על הגבייה אחראית הרשות המקומית, בה מצוי הנכס.

הרשות המקומית רשאית לתת הנחה במיסי ארנונה בהתאם להוראות הדין, ביניהן: מבחן הכנסה, נכות ומעמד של אזרח ותיק, בנוסף לרשות המקומית הסמכות לפריסת תשלומים או מחיקת חובות ארנונה.

רשות מקומית המעוניינת להעלות את תעריפי הארנונה נדרשת לקבל את אישור שרי הפנים והאוצר לשינוי צו המיסים. סוגי הנכסים עליהם מוטלת הארנונה הם בנין, אדמה חקלאית, וקרקע תפוסה, כמשמעותם בסעיף 269 לפקודת העיריות הנמצאות בתחום שיפוט הרשות המקומית. החיוב הינו שנתי ומתייחס לתקופה שבין 1 בינואר ל 31 בדצמבר לאותה שנה.

תמונה לדוגמהרשות מקומית המעוניינת להעלות את תעריפי הארנונה, נדרשת לקבל את אישור שרי הפנים והאוצר לשינוי צו המיסים.

תשלום ארנונה שלא שולם תוך שלושים יום מהמועד שנקבע לתשלומו ובכלל זה אי תשלום כאמור לפי הסדר תשלומים יחויב בתוספת תשלומי פיגורים.  

על כל רשות מקומית לאשר מדי שנה את צו המסים בהתאם להוראות הדין שנקבעו באותה שנה. צו המסים כאמור הינו בבחינת חקיקת משנה, יש לו תוקף משפטי מחייב. בצו המסים נקבעים סוגי הנכסים השונים והתעריפים בשקלים חדשים למטר רבוע שיחולו על כל אחד מנכסים אלו וכן רשאית הרשות לקבוע אזורים שונים לחיוב בתחומה.

תזכורת: אושר צו ארנונה לשנת 2013 בדליה מועצת דליה אישרה פה אחד את צו הארנונה לשנת 2012 נציגי הציבור שנבחרו לייצג את הציבור מאשרים התייקרות ניכרת בצו הנוכחי

מגיע כל הכבוד לקואליציה שהצליחה להביא שכל חברי המועצה יצביעו בעד העלאת צו הארנונה לשנת 2012.

תמונה לדוגמההציבור ישלם עבור מבנה למגורים 32.52, משרדים ומסחר 66.80, מבנה תעשייה מפעלים וכ"ו 50.55, קרקע תפוסה 9.63 והרשימה הולכת ומתארכת בסכומים שאין להם כל הצדקה.

מדוע אף חבר מועצה לא התנגד?. את זה אתם הציבור צריכים לשאול את חברי המועצה.

בין השורות ראש המועצה הסביר לחברי המועצה שההעלאה היא 2.3 ולא 7 אחוז כמו שצויין אבל מי שקורא את השורות הקטנות מבין שההעלאה היא 7 ולא 2.3 אחוז.

 

כל הפרטים בכתבה בסרטון

 

{YouTubeVideo id=3HIOCySNboo}

 

תמונה לדוגמהלאחר שמליאת מועצת דליה אישרה ברוב את צו הארנונה לשנת 2012, עד היום לא פורסם לציבור כמתחייב בחוק

תזכורת שנתיים אחורה

הבאנו לכם את כל הדברים שהמליאה בדליה אישרה לגבי צו ארנונה, גם 2009 וב 20010 ו2011. שימו לב, איך משנה לשנה הכל התייקר והשירות לאזרח לא השתנה.

בשנת 2009, המועצה אישרה את צו ארנונה 2010ברוב קולות, בזמנו הצו הוכן ע"י חבר המועצה כאמל חלבי, הצו כלל כמה כסף תשלמו? מי יכול לקבל הנחות? כמה כסף ישלמו העסקים והבנקים?, מי נעדר ומי התנגד?, למה מכללת סכנין לא משלמת ארנונה למועצה?.

בזמנו, חבר המועצה, נאזם חלבי התנגד לצו, וכל שאר חברי המועצה הצביעו בעד.

 

סרטונים מהישיבה דאז

 

חלק 1.

{YouTubeVideo id=QyNNqf17x9k}

חלק 2.

{YouTubeVideo id=PpSi56kFtXo}

חלק 3.

{YouTubeVideo id=C3BhFispTn0}

חלק 4.

{YouTubeVideo id=MwTbGAFvJnU}

חלק 5.

{YouTubeVideo id=7rqgEGFLcKk}

חלק 6.

{YouTubeVideo id=o8ZKR4Jp8sk}

חלק 7.

{YouTubeVideo id=X22V4qJ4Vbg}

 

 

שוב חוזרים לאישור צו ארנונה עם התייקרות נוספתת

בשנת 2010 המליאה אישרה ברוב את צו המיסים לשנת 2011בדיון שנמשך עד שעות מאוחרות בלילה, אישרה מליאת המועצה ברוב של 11 חברים ונמנע אחד את צו ארנונה לשנת 2011 שהינו מסמן עלייה של 1.40% עם חיוב הבנקים ב10% יותר.

בהצבעה על אישור צו מיסים הצביעו 11 חברים בעד ונמנע אחד חליל חלבי.

בסוף הדיון התברר שנפלה טעות בדפוס בנושא המוסכים מ74.92 שהיה רשום והחיוב בפועל הוא 47.92.

רשות מקומית מחויבת לאשר את צו המיסים שלה במליאת המועצה לא יאוחר מיום ה–1 בדצמבר בהתאם לסעיף 276 לפקודת העיריות (אין למליאת המועצה סמכות חוקית להחליט על הטלת ארנונה מעבר לקבוע בתקנות) ולפרסם את צו המיסים  לא יאוחר מיום ה-15 בדצמבר (סעיף 277 לפקודת העיריות) זאת, למעט במקרים חריגים כמו אי אישור תקנות ההסדרים על ידי הכנסת כפי שקורה בשנים האחרונות, או כל סיבה אחרת. במקרה כזה, יש לבקש את אישור השר לדחיית הפרסום.

 

לכל הסרטונים מהמליאה דאז

 

 {YouTubeVideo id=yosEtJakA_4}

 {YouTubeVideo id=qIrdYgAymRM}

 {YouTubeVideo id=JDlAtuuHKDQ}

 {YouTubeVideo id=ov1iYV1oebI}

 {YouTubeVideo id=dYdSPF5YhEo}

 {YouTubeVideo id=o8ZKR4Jp8sk}

 

למרות שמבקרת הפנים של מועצת דליה סועאד חסון עו"ד, ציינה את זה בדו"ח הביקורת 2010 שבשנים 2009 , 2010, 2011 המועצה לא פרסמה לציבור כמתחייב בחוק, המועצה חוזרת על אותו דפוס התנהגות וגם החודש דצמבר 2011 עד היום, המועצה לא פרסמה לציבור את צו הארנונה.

אם תסתכלו על שוברי התשלומים שנשלחו לביתכם לתשלום ארנונה לתקופת חודשיים תגלו התייקרות נוספת.

תמונה לדוגמההמועצה פועלת בימים אלו להפיץ את צו הארנונה לשנת 2012 כמתחייב בחוק. הציבור יכול להגיש הסתייגות אם יגלה שחויב יותר ממה שהוא צריך.

מערכת פורטל הכרמל תמשיך לעקוב מקרוב אחרי כל ההתפתחויות בצו הארנונה ומה ניתן לעשות כדי להביא את נבחרי הציבור במועצת דליה לבטל את החלטתם שייקרה את הצו לשנת 2012 במקום 3.1 אחוז ל 7.7 אחוז.

חברי המועצה שהבינו את חומרת העניין, הם אדישים אין להם כוח ובעיקר מבולבלים ובינתיים ההתייקרות תופסת אישור מכיס הציבור למרות שהבהרנו את הדברים לראש המועצה כרמל שמבין טוב מה נעשה בצו לשנת 2012.

תזכורת למה שפירסמנו לפני שבועיים

המליאה טעתה והעלתה במאה אחוז את הארנונה, העלאה בארנונה של 7.7% לבעלי עסקים בדליה במקום 3.1% בניגוד לפרסום מרכז השלטון המקומי, עדכון שיעור הארנונה עפ"י החלטת משרד הפנים היא בגובה של 3.1%

אולם אנחנו לא רואים בפרסום של העלאת הארנונה של מועצה מקומית דלית אל כרמל התאמה מלאה למגורים, למשל ההעלאה היא בהתאם, היה התעריף למ"ר בשנת 2011, 30.83 ₪ ועם העלאה של 3.1% מגיע ל 31.79 ₪.

מליאהבעוד הארנונה למשרדים ושירותי מסחר הייתה 60.61ש"ח למ"ר ועם העלאה של 3.1% מגיע ל62.49 ₪ בלבד ולא 65.3 ₪ כפי שפורסם זו העלאה של 7.7% יותר כפולה מהמותר

צריך לבדוק שאר התעריפים אם הם מתאימים לעליה בשיעור 3.1%

כמו כן היה צריך לרשום בפרסום את שיעור הארנונה של 2011 בעמודה ולידה שיעור העלייה לשנת 2012 כדי שכל אזרח יוכל לראות ולבדוק את נכונות המספרים בתעריף 2012

אנחנו בדקנו שני סעיפים אחד מתאים והשני גבוה ב4.6% מעל ההעלאה המותרת.

על המועצה לתקן את המעוות  במהירות.

להלן פרסום מרכז השלטון המקומי: עדכון אוטומאטי בתעריפי הארנונה לשנת 2012
מפרסם:אריה מצליח סמנכ"ל כלכלה ומידע, פורסם בתאריך 23/10/2011

בהתאם לאמור בפרק ד' בחוק ההסדרים 1992 ולתיקון מס' 9 מ2006 לחוק הנ"ל, מתעדכנים תעריפי הארנונה ברשויות המקומיות מדי שנה במקדם הבנוי מ 50% התייקרות מדד המחירים לצרכן ו- 50% התייקרות מדד השכר הציבורי.

את התוצאה כופלים ב-80% בגין מה שמכונה מקדם "התייעלות". כזכור המדדים הנלקחים בחשבון הם אלו הידועים ב- 20 לאוקטובר השנה לעומת אלו שהיו ידועים ב- 20 אוקטובר 2010.

הרצת הנוסחה שביצענו במרכז השלטון המקומי מצביעה על כך שבשנת תקציב 2012 יעמוד שיעור ההתייקרות האוטומאטי של הארנונה לעומת שנת התקציב 2011 על 3.1% .

להלן רכיבי התחשיב:

מדד


בסיס 2006, כזכור, בינואר 2011 במסגרת הדיון על תקצוב השלטון המקומי לשנת 2011 ו-2012 סיכם ראש הממשלה שייבחן ביטול מקדם של "ההתייעלות" (בשיעור של 20% )על החישוב האוטומטי של התייקרות הארנונה.הנושא נמצא בתהליך החקיקה בכנסת, סיים חובת הנחה ואמור לעלות לדיון בועדת הכספים במושב הכנסת הקרוב.

בשלב זה, שיטת חישוב מקדם ההתייקרות האוטומטי בארנונה ללא שינוי.

לישיבת מליאת מועצת דליה שאושר בה צו ארנונה ומיסים מבלי שעיינו מספיק בצו שקבלו 10 ימים לפני הישיבה.

סרטון חלק 1

{YouTubeVideo id=cTRVP2yoVqE}

חלק 2

{YouTubeVideo id=YRP276GxKDc}

חלק 3

{YouTubeVideo id=fVZ84e3Q3Uk}

חלק 4

{YouTubeVideo id=itgisgrgPvo}

 

תגובות

8. מואטן שריף לפני 10 שנים
ארנונה לגניבה
7. דליה לפני 10 שנים
רפיק תלמד
6. חוראני לפני 10 שנים
131
5. אמין לפני 10 שנים
היטל ביוב
4. ח----ח לפני 10 שנים
מעניין
3. תושב משלם ארנונה לפני 10 שנים
הארנונה התייקרה
2. תושב לפני 10 שנים
להתחשב בהכנסת המשפחה
1. צדק צדק לפני 10 שנים
למען צדק חברתי,,זה תפקיד המועצה המקומית,,

מומלצים