שביתת עובדי העירייה קרובה

ההסתדרות הלאומית והועד של עובדי עיריית הכרמל, הולכים להשבית את העיר, שריף אבו חמד אומר: "כממלא מקום יו"ר ועד העובדים, אני מבטיח שהמאבק יישמר וימשיך עד לקבלת כל זכויותינו"...סיף אוסמה: "הנהלת העירייה מצידה, מתייחסת לעובדיה כאל אויביה ולא כשליחיה למען מתן שירות לציבור"..."אנו קוראים לראש העיר לשלם באופן מיידי את משכורותיהם של העובדים".

28.10.2007 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שביתת עובדי העירייה  קרובה

שריף אבו חמד, ממלא מקום יו"ר ועד העובדים בעיריית הכרמל: "ידוע לכולם שתוקף סכסוך העבודה של עובדי העירייה יכנס לתוקפו ב5/11 , ואז תפרוץ השביתה".

שריף אבו חמדלמרות כל המאמצים של ההנהלה להבטיח משכורות של עובדיה , ובמיוחד מאמצי ראש העיר, לגייס כספים משרדי הממשלה עדין רואים אותנו כחלק מתוכנית ההבראה , ולא רואים בסבל שלנו כאות כשלון של המשרד הזה באיזון וניהול העירייה שקמה , כמו להירות ואז לקבוע המטרה.

אנו כעובדים היתה לנו תקוה שבתקופת העירייה מצבנו יהיה יותר טוב , אך אנו רואים שמצבנו הידרדר מיום ליום , שכרינו מולן , משלמים הרבה ריביות על הפיגורים של כולנו בתשלום החובות , חלקנו הפך למקרה סוציאלי , נפתחו הרבה תיקים של הקולגות שלנו בלשכת הרווחה , וישנם כאלה שאינם מקבלים עזרה מאף אחד, רעבים ואף בחירפת רעב.

משרד הפנים הפקיר עיריית כרמל , עומס המלוות של העבר עבר 100% ואז כל מענקי האיזון מסולקים לחובות , ואנו בני ערובה לאבני הדרך שקבע משרד הפנים לתוכנית ההבראה הארורה.

אני קורא לחברי מועצת העיר ובראשם ראש העיר לעריכת הפגנה ענקית מול משרדי הממשלה בירושלים , והעובדים יתמכו בכל כוחם , כנגד המדיניות של משרד הפנים הקנטרנית, לא נחזור מבלי למחוק חובות העירייה, כי העירייה הזו אין לה זכות קיום מבלי הזרמת כספים ותשלום כל חובות העירייה , מתקציב 5 מליארד ש"ח , 100 מליון זה זניח.

בואו נפסיק לשקר לעצמנו שיהיה טוב , המצב יהיה חמור יותר , המאבק העיקרי לפני הבחירות הינו לא לפירוק האיחוד ( כי ממלא אין רוב של 61 חכ"ים לפסילת חוק יסוד), כי מטבע הדברים בשל הקונסטלציה הקואלציונית לא יהי רוב, לכן המאבק הינו במחיקת חובות , ע"מ שנצליח לתת שירותים לתושבים, אני קורא לראש העיר להוביל מאבק ואנו איתו, מאשר לנהל מאבק נגדו.

פשוט חבל כי בכל זאת ראש העיר עושה המקסימום בגיוס כספים אך שוב הכל עובר לסילוק חובות עבר.
כמו כן אני פונה לכל התושבים בעיר לגלות הבנה למאבק העיקש שלנו , כי זה מקום הפרנסה שלנו..

אני מבטיח כממלא מקום יו"ר ועד העובדים שהמאבק יישמר וימשיך עד לקבלת כל זכויותינו, יש לנו סכסוך חוקי, " ראו מאבק המורים על חשבונם".

לעובדי העירייה אני מבקש שיתאזרו בסבלנות והכוח שלנו באחדות שלנו , והזמן אינו זמן של ערעור מעמד , אלא זמן גורלי לעמוד מאוחדים מול מוסדות אטומים לבקשות העירייה.

לא נפסיק המאבק כל עוד אין שכר הולם, כבוד וזכויות מלאות.

אוסמה סיףתגובת אוסמה סיף, מנהל מחוז צפון, הסתדרות עובדים לאומית: "ביום 23.10.07 הכריזה הסתדרות העובדים הלאומית על סכסוך עבודה באמצעות האגף לאיגוד מקצועי, זאת בעקבות הפרות חוזרות ונשנות של הנהלת העירייה את זכויותיהם הבסיסיות של עובדיה".

ענייני הסכסוך הם:

הפרה בוטה של הוראות חוקת העבודה לעובדי הרשויות המקומיות.

הפרה בוטה של הוראות הסכם ההבראה מיום 22.08.06 .

פגיעה גסה בזכויותיהם הבסיסיות של עובדי העירייה.

שינוי חד צדדי של תנאי העסקתם של עובדי העירייה.

התנהלות העירייה בניגוד להוראות חוק האיחוד בעניין זכויות עובדים.

חוסר תום לבה של הנהלת העירייה בהתנהלותה מול נציגות העובדים.

העדר שיתוף פעולה בין הנהלת העירייה לבין נציגות העובדים.

בנוסף לאמור לעיל, מזה למעלה משלושה חודשים שהעירייה אינה משלמת את שכרם של העובדים, ובכך מותירה את עובדיה ללא כל מקור פרנסה וללא כל יכולת קיום מינימאלית.

המדובר בעובדים שמזה חודשים ארוכים נאלצים להתמודד עם מצבם הכלכלי הקשה, ובד בבד, לשאת  בנזק הכלכלי ובתשלום הריבית הגבוהה לבנק עבור כל יום של איחור בקבלת השכר.

הנהלת העירייה מצידה, מתייחסת לעובדיה כאל אויביה ולא כשליחיה למען מתן שירות לציבור, דבר אשר בא לידי ביטוי מדי יום ביומו ביחס המחפיר ובאופן התנהלותו של אגף המנהל כלפי העובדים.

עוד מנצלת העירייה את כוחה וזורעת בקרב עובדיה פחד ואימה תוך הטעייתם באשר לזכויותיהם הלגיטימיות. אך לאחרונה פורסם בקרב העובדים מכתבו של ב"כ העירייה הקורא לעובדים להפסיק את, כביכול, שביתתם, מן הטעם כי המדובר בשביתה בלתי חוקית, כל זאת שעה שארגון העובדים הכריז על סכסוך עבודה כדין, ובניגוד לעירייה, הקפיד לפעול באופן תקין. 

בהזדמנות זו, אנו קוראים לראש העיר לשלם באופן מיידי את משכורותיהם של העובדים, כמו גם תוספת הביגוד שטרם שולמה, לפעול באופן אישי להבאת הנושאים שבמחלוקת לכדי סיום, ולשבת בהקדם האפשרי אל שולחן המשא ומתן לצורך פתרון המשבר בעירייה.

תגובות

18. שריף אבו חמד לפני 16 שנים
תגובה למה שפירסם מר ג'סאן ביראני בעיתון
17. רובי לפני 16 שנים
שביתה
16. עובדת בדיוק כמוכם לפני 16 שנים
זה זמן אמת
15. עובד מעיר הכרמל לפני 16 שנים
לך העובדת המאוכזבת מדליה
14. מס' 2 לפני 16 שנים
למס' 5
13. עספאניה בדם ובמצפון לפני 17 שנים
תגובה לדילואני בדם
12. דואג לכם לפני 17 שנים
שריף! כדי לפרק איחוד לא צריך 61 ח"כים!
11. דלואני בדם לפני 17 שנים
תחפשו לכם עבודה אחרת
10. חינוך לפני 17 שנים
בהצלחה לכולם
9. תושב חרד למצבנו לפני 17 שנים
עירייה בפשיטת רגל
8. מציאותי לפני 17 שנים
תפסיקו לככב בפורטל ובעיתונות.
7. kayw לפני 17 שנים
זה לא רק מוצדק אלא חובה לשבות
6. פהים לפני 17 שנים
אם כבר אז תתפטרו כולכם
5. לא כדאי לדבר הרבה לפני 17 שנים
עוספיא
4. דואג לפני 17 שנים
דליה
3. דלואני לפני 17 שנים
הבעיה של הועד
2. עובר אורח לפני 17 שנים
הנהלה שאין לה זכות קיום!
1. עובדת עירייה מאוד מאוכזבת לפני 17 שנים
ועד עובדים אוכל חינם ,הלוואי שהימים של סלמאן ז"ל

מומלצים