אולם מלא בנתבעים על בנייה לא חוקית

באולם בית משפט השלום בחיפה דן כבוד השופט ערן קוטון בתביעות נגד תושבי הכרמל באשמת בנייה לא חוקית, רוב הנתבעים ביקשו לדחות את הדיון קוטון נענה לבקשה.

10.03.2011 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אולם מלא בנתבעים על בנייה לא חוקית

זה לא יאומן כרגע, היה ניתן לחשוב שהמדינה פתחה בית משפט שבו הנתבעים רק דרוזים ובעיקר תושבי הכרמל, עשרות תביעות שהוגשו ע"י ועדת תכנון ובנייה ממשרד הפנים.

הנתבעים הגיעו לדיון הראשון בעניינם באולם בית משפט השלום בחיפה, בפני כבוד השופט ערן קוטון שדן בכל התביעות בסוגייה הזו של בנייה לא חוקית.

תזכורת לפרסומים כאן בפורטל הכרמל בכל הקשור לצו הריסת הבתים.

אמרו לכם לבנות ועכשיו תובעים אתכם
יו"ר ועדת תכנון ובנייה בכרמל יוסף משלב עם ראשי המועצות תובעים את התושבים בכרמל במליוני ש"ח בטענה לבנייה לא חוקית.

תחקיר זה מתייחס למצב הבנייה בכפרים שלנו והפעולות שנוקט משרד הפנים נגד האוכלוסייה המקומית בעזרת מנהל המחוז משלב וראשי המועצות בדליה ועוספיה.

דליהבזמן עיריית הכרמל נתנו אישורים לאנשים לבנות בתים ומבנים לעסקים, אחרי שנתיים עם המעבר למועצות בא היו"ר הזמני יוסף משלב, ותבע 282 תושבים כולל בעלי עסקים בטענה שבנו לא חוקי, התביעות עומדות על סכומים שמגיעים למליוני ש"ח.

משרד הפנים נהנה ולא נקט אצבע לעצור את התדרדרות המצב, הם חיכו שאנשים יבנו וישלימו את הבנייה ועכשיו הם תובעים אותם בבתי המשפט.

יש לציין שמעולם לא הגיע מכתב או הודעה לכל בעלי המבנים שהיו בשלבי בנייה לעצור את הבנייה ע"י ועדת תכנון ובנייה המקומית או הועדה המחוזית, אלא להפך, כל מי שהתחיל לבנות, פנה לועדת התכנון והבנייה רכס הכרמל וביקש אישור להתחיל לבנות ובחלק גדול הועדה נתנה לאנשים אישורים לבנייה ועובדה הונפק טופס 4 חיבור לחשמל

הרבה נתבעים הציגו בפנינו את האישורים של טופס 4 שניתן מהועדה המקומית, זו הוכחה שהם באמת פנו לועדת תכנון ובנייה ונתנה להם אישור לבנות.

הועדה המקומית שאמורה לקדם את אישורי הבנייה בכפרים, כרגע מתפנה לתבוע את התושבים, במקום לעשות את עבודתה למען הציבור ופיתוח הכפרים.

לא ברור אם המדינה תכננה את הדבר הזה מראש בשביל לשלוט תמיד באוכלוסייה המקומית בכפרים הדרוזים ובתחקיר עולה שמזה 20 שנה לא קודמה שום תוכנית מפורטת ושרק 20 אחוז מהדירות בדליה יש בהם תוכניות מפורטות, מה שאומר ש80 אחוז מהמבנים נבנו על אדמה חקלאית.

בעל מקצוע ותיק במערכת המשפטית שהשתתף בתחקיר אומר לנו: "באחרונה בעיר רמלה קידמו תוכנית להלבנת עיר, לקחו את המצב הקיים בעיר וצרפו את כל הבתים לתוכנית שהוצעה ובזה אישרו את הבתים שנבנו ללא אישור לתוכנית העיר הכוללת במסגרת הסדר כולל בשיתוף משרד המשפטים ומשרד הפנים, את התוכנית יזמה הרשות המקומית והעומד בראשה".

עוד הוסיף הבכיר: "מערכת המשפט בישראל לא מעניין אותה המצב הקיים ולא תוכניות עתידיות של משרדי הממשלה שמציעות למועצות המקומיות, שופט פועל לפי החוק, אם בניתם חוקי ויש אישורים או שאין אישורים, השופטים לא מכירים את הבעיות שלנו מקרוב שאין תוכניות מאושרות בכפרים שלנו, לא מעניין אותם כלל, אם אזרח נתבע על בנייה לא חוקית ומגיע לשופט, אז כולם יודעים שהשופט יפסוק לצד המדינה ולא לצד התושב שנתבע בעניין בנייה לא חוקית".

הדברים הקשים שאומר הבכיר: "שופטים לפעמים משנים החלטות והם ממושמעים לבקשות של אנשי ביטחון בכירים שלפעמים מעוניינים לעצור הליך נגד איש זה או איש אחר וזה אמיתי וכל מי שמקורב לבתי משפט ושופטים רואה ומרגיש איך ההחלטות משתנות".

מהתחקיר עולה שהרשות גרמה לאנשים להיות עבריינים, ברור מאליו שיש גידול טבעי של האוכלוסייה בכל מקום והשאלה למה לא הוכשרו קרקעות חדשות לבנייה ונתנו לתושבים לבנות היכן שבא להם ורק אחרי זה באו ותבעו?.

ככל הנראה דאגתם זה רק להגדלת הקופה הציבורית ולמנוע המשך בנייה ופיתוח בכפרים הדרוזים.

הועדה לתכנון ובנייה והמועצות המקומיות לא הגישו לועדת תכנון ובנייה המחוזית שום תוכנית לאישור מזה הרבה שנים, חוץ מתוכנית לבניית בית ספר בעוספיה בשכונה המזרחית.

הבעיה היא בעיה כללית של כלל האוכלוסייה, זה לא המקום לתקוף את ועדת תכנון ובנייה רכס הכרמל אם פעלה נכון, או לא, הדרישה המיידית כרגע לפנות לשר המשפטים ולתובע הראשי ולעצור את ההליך המשפטי מיד, אחרת, נקלע לבוקר שבו יקרה אסון גדול בכפרים שלנו שאין ממנו חזרה.

כל המסמכים והאישורים נמצאים במגירות ובמשרדי המועצה והועדה לתכנון ובנייה רכס הכרמל, ניתן לשלוף את כל הדברים ולפעול להכנת תוכנית ולצאת בבקשה מיוחדת בעזרת הח"כים והשרים דרך הכנסת, לעצור את הליך התביעות נגד האזרחים שנתבעים ע"י משרד הפנים במחוז חיפה, תביעות שחתום עליהם יוסף משלב.

בתחקיר נתגלו מבנים בתוך שטח השיפוט של דליה ועוספיה, בתוך הכפר שנבנו בשנת 2008 והושלמו עכשיו, הם נתבעים על בניית תוספת בלבד, מה שלא ברור בכל העניין הזה שמבנים אחרים שנמצאים מחוץ לשטח השיפוט כלל לא נתבעים, זאת אומרת שפה נעשית אפלייה שהתכוונו לתבוע, רק את אותם אנשים שבנו בזמן העירייה בלבד.

מתגלה עוד בתחקיר שראשי המועצות לא כל כך מכירים את הנושא הנ"ל ובחלק הם מרגיעים את התושבים מבלי להבין את משמעות הדברים.

תוכנית ע.ד 300 הינה רק תוכנית מתאר לקבוע את גבולות הכפר, היא לא תוכנית ע.ד מפורטת בתוך שטח השיפוט של הכפר, אז שלא יבלבלו לכם את המוח.

מערכת פורטל הכרמל מודה לכל בעלי המקצוע, משרדי עורכי דין, מהנדסים, פקידים, והנתבעים שעזרו לנו לחשוף את האמת ואולי לגרום לאחראים בכפרים להתייצב ולפעול למען האוכלוסייה שנתבעת, למרות שקיבלו אישורים שאין להם כיסוי.

את הבקשה להתערבות להצלת המצב בכרמל, הפנינו לשר הפנים אלי ישי, שר המשפטים יעקב נאמן, מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, סגן השר איוב קרא, הח"כים מגלי והבה, חמד עמאר, סעיד נפאע וראשי המועצות בכרמל.

פרסום שלב 2 לפני 6 חודשים ב2010 כאן בפורטל הכרמל

הדיון מתקיים בבית משפט השלום בחיפה בפני כבוד השופט ערן קוטון.

במח לתכנון מחוז מאשימים משפחה מעוספיה בבנייה בקרקע חקלאית שייעודה אינו מתאים למגורים וטוענים שאין היתר בנייה כמשמעותו על פי החוק, הם דורשים בתיק הזה צו לפי סעיף 212 לחוק, זאת אומרת הריסה ללא הרשעה.

הנאשם טען שהוא בנה מאחר ושילם 80 אחוז מאגרת הבנייה וקיבל טופס של אישור לחיבור חשמל זמני, בנוסף אמירתה של נציגת הועדה שיש לו אישור, ביטול צו ההפסקה המנהלי שהוצא נגדו, כל אלה מלמדים שהיה לו אינטרס הסתמכות לביצוע הבנייה.

בא כוח המאשימה טוען להתנהלות לקויה ולא ראויה של הועדה המקומית, "לא היה מקום בנסיבות לגביית 80% מאגרת הבנייה, החוק מאפשר גביית 20% מקדמה והשלמה ל 100% בעת הוצאת ההיתר, התנהלות הוועדה לקויה ולא ראויה אבל היא לא יכולה להוות תחליף להיתר בנייה כחוק, אם לא כן אנחנו פותחים פתח לשחיתות משותפת של תושבים עם הרשויות, כך בפועל יינתנו גושפנקא לבנייה מסיבית ללא היתר".

מפרוטוקול הישיבה בבית משפט השלום בחיפה, וגיה כיוף ראש מועצת עוספיה נקרא להעיד בקשר לתביעת מח לתכנון מחוז להרוס מבנים לא חוקיים בעוספיה.

וגיה כיוף מתייחס בעדותו למה שאמר אדם קולמן: "אם אתה אומר שמר קולמן טען בעדותו שבעיר הכרמל כיום יש מלאי דירות שניתן לאשר המספיק ל 80000 אנשים, ליתר דיוק הוא דיבר על הפוטנציאל התכנוני, אני אומר שאני חושב שזה לא אמת. אני מבקש להסביר את המצב התכנוני שישנה מצוקה קשה מאוד בנושא התכנון ביישובים עוספיה ודליה.

שנית, המיקום של האדמות ב 80000 זה של המדינה? מר קולמן פירט של מיזה ומי תכנן את זה? הוא יודע לאיזה משפחות המקרקעין שייכים? יש מושג בערבית שאומר זאת משפחת מלכי, שיש להם נכסים, יש משפחות בעוספיה עתירות נכסים, כל אחד בסדר גודל שונה, יש גם משפחות שאין להם אפילו גרגר אדמה אחת".

וגיה כיוף: "מה שאנשים חשבו בשנת 1963/64 לא יכול להיות ישים כיום, לכן יזמתי תוכנית מתאר שידונו בה ב18/10/10 שבה תוכניות מפורטות לבתים, ע"מ להוביל לגליזציה, הטענה שיש לי תכנון ל 80000 היא חסרת כל משמעת, אנחנו בעזרת הממונה על המחוז מישלב וליאת פלד שבאה במקום קולמן, מקדמים תוכניות".

"אם מר קולמן אמר שהועדה המקומית לא יזמה ולא הציעה תוכניות, אני אומר שישב בועדת רכס הכרמל נציג של מר קולמן, הוא ישב כחבר והיה שותף להחלטות, שנית נדמה לי שמי שאחראי על הועדה המרחבית זאת הועדה המחוזית ומר קולמן, לפי סעיף 28 לחוק התכנון והבנייה, יש לו אחריות על הנושא הזה ויש לו נציג שם. אם יש לו נציג והוא אחראי אז יש אחריות מיניסטריאלית במדינה הזו ועל פי האחריות הזו אי אפשר לטעון דבר והיפוכו".

"אם הנאשם טוען שהגיש בקשה להיתר בנייה ואף קיבל היתר בע"פ אם כי לא בכתב ואף הבניין שבנה חובר לחשמל ומר קולמן אמר שהוא לא מכיר דבר כזה שהנאשם קיבל היתר בנייה, אני אומר שאני מכיר את התופעה, אני מבקש מביהמ"ש שהנושא הזה שמאוד חשוב ואני מנסה דרך משרד רה"מ, אני מבקש לתת לנו את ההזדמנות לתכנון לאזורים האלה מאחר וההבטחות או האישורים שנטענו ניתנו על סמך זה שהמקום עומד להיות מתוכנן בעתיד, אני עומד להוביל את התכנון הזה במסלול מהיר, אנשים בנו על סמך ההרגשה או האישור, עובדה גם שחוברו תשתיות כמו חשמל וטלפון".

"לפני מספר חודשים שחררתי 22 דונם של משפחת רוחאנא בוועדת הפנים של הכנסת משלטונות הפארק והדבר הזה לקח 10 שנים, תמיד היו הבטחות והסכמות ועל סמך אותן הבטחות נתנו לאנשים תקוות לקבלת אישורי בנייה, אם מר קולמן אומר שלא נגבה מהנאשם היטל סלילת כביש, אני אומר שאנחנו לא סללנו ולא גבינו, רק לפני כמה ימים חתמתי על 800 עיקולים בעוספיה, אנשים צריכים לשלם מה שנדרש מהם".

"כאזרחים במדינה הזו הם צריכים לקבל גם אדמות, משנת 1992 לא חולקה אדמה אחת בעוספיה, אם משנת 1992 לא הוקמה שכונה אחת בעוספיה, אי אפשר לעשות חצי כפר עברייני".

תגובות

13. עיספאוי לפני 13 שנים
עוספיה צופה,צופה בגדול
12. מג'די לפני 13 שנים
אני הייתי בסרט הזה- חבל על השירות הצבאי שלכם
11. מרמר לפני 13 שנים
מי זה מרזו
10. מרזוק לפני 13 שנים
תשובה ל 4
9. אבו רוכן לפני 13 שנים
ל 3
8. חץ וקשת לפני 13 שנים
דליה
7. תושב לפני 13 שנים
אחד שהיה שם
6. צעיר לפני 13 שנים
למה מרזוק לא מתערב בזה
5. מקורב לוועדה לפני 13 שנים
תיוס לא מתים רק גודלים(לא מתחלפים)
4. בחור צעיר לפני 13 שנים
אנחנו נשלם בגדול
3. דלואני לפני 13 שנים
בניה לא חוקית
2. בעל עניין לפני 13 שנים
חבל מאוד
1. פיתוח ושימור לפני 13 שנים
בניה למעלה ומשכנתאות,,זה הפתרון העתידי,,

מומלצים