לאן הלכו הכספים ששולמו לועדת תכנון ובנייה?

מחוז התכנון במרחב חיפה פנה דאז לעירייה והזהיר אותה לא לעשות עבירה ולהמשיך לגבות 80 אחוז מהמבקשים היתר בנייה, בינתיים אזרחים שילמו מליוני ש"ח לועדה.

04.05.2011 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לאן הלכו הכספים ששולמו לועדת תכנון ובנייה?

תחקיר מערכת פורטל הכרמל חושף.

תושבים שניגשו לועדת תכנון ובנייה רכס הכרמל לאורך שנים לבקש היתר בנייה בתחום השיפוט של עוספיה ודלית אל כרמל נדרשו לשלם כ80 אחוז מהסכום הקבוע בחוק לועדה על הבקשה להיתר בנייה.

כך נוצלו אזרחים תמימים ללא ידיעתם.

החוק קובע במפורשות שועדת תכנון ובנייה אסור לה לדון בתוכניות שנבנו או תוכננו בקרקע חקלאית או בקרקע לא מיועדת לבנייה, למרות זאת הועדה גבתה כספים מהתושבים גם במקרים האלה.

התושבים חשבו שבזה שהם משלמים כ80 אחוז מהבקשה להיתר בנייה וזה מקנה להם אישור להתחיל לבנות ושהם לא עברו על חוק הבנייה, כך הסתבכו התושבים ללא ידיעתם.

ישנם אזרחים ששילמו 80 אחוז לועדת תכנון ובנייה לפני הרבה שנים ועד יום זה אין להם היתר בנייה.

השאלה לאן הלך הכסף שהאזרחים שילמו לועדה לאורך כל השנים?.

היום בפועל ועדת תכנון ובנייה רכס הכרמל נמצאת בגירעון של יותר מ3 מליון ש"ח, וטוענים שהתושבים חייבים לועדה סכום דומה.

בזמן העירייה מחוז התכנון במשרד הפנים במחוז חיפה פנה לועדה המקומית רכס הכרמל ולעומד בראשה דאז ראש העיר והזהיר אותם לא לגבות יותר 80 אחוז מהאזרחים על בקשה למתן היתר בנייה בתחום השיפוט של העיר, ולגבות על פי המותר, לפי חוק ניתן לגבות רק 20 אחוז מהאזרחים על הגשת בקשה לועדה.

מבקר המדינה התייחס בדוחות שלו לעניין ועדת תכנון ובנייה רכס הכרמל.

נוכח המצב החמור בתחום התכנון והבנייה בעיר הכרמל וכישלונה של תכנית הלגליזציה שיזם משרד הפנים, דרושה פעולה משותפת ומתואמת של כל גורמי התכנון והאכיפה המקומיים והממלכתיים הוועדה המקומית, הוועדה המחוזית, יחידת הפיקוח הארצית לבנייה, הדרג הבכיר של משרד הפנים כדי להסדיר את הבנייה בעיר הכרמל.

תחום השיפוט של עיריית עיר הכרמל להלן - העירייה הוא מרחב תכנון מקומי כמובנו בחוק ה תכנון והבנייה התשכ"ה-1965 להלן חוק ה תכנון והבנייה או החוק.

העירייה נוסדה סמוך למועד הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות, שנערכו בנובמבר 2003, בעקבות איחוד שני היישובים עוספייא ודליית אל כרמל (להלן היישובים) לתחום מוניציפאלי אחד שנקרא עיר הכרמל, וביטולן של מועצה מקומית עוספייא ומועצה מקומית דליית אל כרמל.

שטח השיפוט של העירייה משתרע על כ-16,500 דונם ואוכלוסייתה מונה כ-25,000 תושבים, מהם כ-89% דרוזים, כ-6% נוצרים והיתר מוסלמים. מספר בתי האב כ-6,300.

עם הקמת עיר הכרמל בוטלה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה רכס הכרמל, להלן הוועדה המקומית רכס הכרמל, שכללה את מרחבי ה תכנון של מועצה מקומית עוספייא ומועצה מקומית דליית אל כרמל. במרחב תכנון מקומי הכולל תחום של רשות מקומית אחת בלבד, מועצת הרשות המקומית משמשת גם וועדה מקומית לתכנון ולבנייה. על פי החוק הקימה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה עיר הכרמל (להלן הוועדה המקומית) ועדת משנה ל תכנון ולבנייה (להלן - ועדת משנה).

בוועדה המקומית פועלת גם רשות רישוי שמכהנים בה יו"ר ועדת המשנה ומהנדס העירייה, המשמש על פי החוק גם בתפקיד מהנדס הוועדה המקומית. ראש העירייה ד"ר אכרם חסון משמש יו"ר ועדת המשנה ויו"ר רשות הרישוי.

לוועדה המקומית ולו ועדת המשנה שלה נתונות סמכויות על פי חוק התכנון והבנייה, ותפקידן בין היתר להבטיח שיקוימו הוראות החוק והתקנות שהותקנו על פיו בתחום ה תכנון , הרישוי, הפיקוח על הבנייה ואכיפת הוראות החוק.

עיר הכרמל גובלת עם הפארק הלאומי פארק הכרמל. הוועדה המקומית מקיימת קשר עם רשות הטבע והגנים הלאומיים בעניין הגבול בין הרשויות.

בחודשים פברואר-יוני 2008 בדק משרד מבקר המדינה היבטים של תכנון ובנייה בוועדה המקומית.

נבדקו נושאים בתחומי ה תכנון , הרישוי, הפיקוח על הבנייה ואכיפת הוראות החוק. בדיקות השלמה נערכו בוועדה המחוזית ל תכנון ובנייה מחוז חיפה (להלן הוועדה המחוזית), ביחידת הפיקוח על הבנייה של משרד הפנים במחוז חיפה (להלן יחידת הפיקוח המחוזית), ביחידה הארצית לפיקוח על הבנייה במשרד הפנים (להלן יחידת הפיקוח הארצית), באגף המבצעים (להלן אג"ם) מחוז צפון של משטרת ישראל ותחנת המשטרה בחיפה, אצל היועץ המשפטי במחוז צפון של חברת חשמל וברשות שמורות הטבע והגנים הלאומיים.

תגובות

14. נא לדייק לפני 13 שנים
החוק אומר...נא לדייק
13. .. מנסור לפני 13 שנים
הכסף סותם פיות
12. אני לפני 13 שנים
לא מוותר
11. מהכרמל לפני 13 שנים
בושה לכרמל
10. חלבי לפני 13 שנים
כספים שנעלמו וימשיכו להעלם
9. סמי לפני 13 שנים
......
8. מישהו לפני 13 שנים
חמוד מאוד
7. דן לפני 13 שנים
חמור מאוד
6. רביע לפני 13 שנים
הכסף
5. הכתובת על הקיר לפני 13 שנים
אללה ואעלם
4. נסראלדין לפני 13 שנים
כסף זול
3. תושב דאליה לפני 13 שנים
ברור
2. תושב לפני 13 שנים
כל הכבוד
1. אשה לפני 13 שנים
שאלה טובה מאוד??? מה התשובה???!!!

מומלצים