הנזק האמיתי שנגרם לבעלי הקרקעות במפער הקישון
תוכנית העונה החדשה של קרקעות מפער הקישון "צריך לראות כדי להבין" מדברת על הנזק הממשי והקיומי שנגרם בשל התנהלות ממשלת ישראל עם בעלי האדמות
לפני מספר שנים החלו לתכנן על אדמות מפער הקישון פרויקטים לאומיים ללא ידעית בעלי הקרקעות ומול הקרקעות תכננו בנייה ועסקים ואת התשתיות הסיתו לאדמות הדרומיות שמשתלטות על 70 אחוז מהשטח, הכולל של כל האדמות מהתחלת צומת התשבי עד לצומת יגור.
ככל שהפרויקטים התרחבו הממשלה באה והחליטה שהיא לוקחת את הסמכויות ממשרדי הממשלה השונים ושהיא ממנה את מנכ"ל משרד ראש הממשלה שינהל את המשא ומתן בין המשרדים השונים לבעלי הקרקעות.
בזמנו הדרוזים התקוממו והפגינו עד שממשלת ישראל החליטה פה אחד לתת פיצוי הולם לבעלי הקרקעות שרצועת חוצה ישראל עוברת בהן, דונם תמורת דונם ומאז זה רק נשאר מילים על הנייר.
לראשונה בעל הקרקעות העיקרי במפער הקישון מנהל מנסור לוקח אותנו לסיור מפורט, בו אנו מביאים לכם את הדברים האמיתיים והנזק שהולך להיות לבעלי הקרקעות בפועל.
פרק ראשון בתוכנית, הדברים שנאמרו הם קשים כואבים ומכוונים לממשלת ישראל שמינתה צוות משא ומתן ללא שיניים. בשורה התחתונה הם לא המילה האחרונה במשא ומתן.
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, לוקר היה אמור להגיע למפער הקישון עם השמאי הממשלתי והפגישה הולכת ומתרחקת מיום ליום בשיטת הסחבת.
עיריית הכרמל הקימה בזמנו מנהלת אדמות שנכשלה בקידום תוכניות ובשכנוע משרדי התיכנון במציאת דרכים חלופיות לטובת בעלי הקרקעות הדרוזים, במקרה אדמה באותו גוש וחלקה מחירה מליון ש"ח ואדמה צמודה בבעלות דרוזית עולה 30 אלף ש"ח.
הפנינו למשרד ראש הממשלה שאילתה בנדון
בואו לראות כדי להבין מה קורה באמת בשטח
{YouTubeVideo id=3bqSG0eGGKw}