ספא על ההר הגישה תביעה מנהלית

האם חשבתם שעניין בית המלון הסתיים? היזם הגיש תביעה מנהלית ובנימוקי התביעה מצדיקים את המועצה הנוכחית.כרמי בתגובה ראשונית.תגבות בעלי הקרקעות

02.09.2012 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ספא על ההר הגישה תביעה מנהלית

בתחילת חודש אפריל 2012 הועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה בראשות ליאת פלד החליטה פה אחד על דחייתה של התוכנית למתן אישור לבניית בית מלון בסקעב.

תמונה לדוגמההועדה קבלה את ההתנגדויות שהוגשו ע"י בעלי הקרקעות ובעיקר את ההתנגדות שהוגשה ע"י המועצה המקומית, לכך שהתוכנית לא הוגשה כתוכנית איחוד וחלוקה, ולכן אינה מחלקת באופן מידתי ומאוזן את נטל ההפרשות לצורכי ציבור ואינה מידתית לעניין היחס שבין התמורה מהתוכנית לעומת הנטלים הנובעים ממנה.

הועדה החליטה על דחייתה של התוכנית, הועדה הורתה לוועדה המקומית על פרסום ביטול הפקדת התוכנית.

חברת ספא על ההר לא קבלה את החלטת הועדה המחוזית ועתרה לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד הועדה המחוזית בחיפה ונגד מועצת דאלית אל כרמל.

תמונה לדוגמהסגן ראש המועצה כרמי מקלדה שמלווה את הסוגייה מאז שנחשפה לראשונה כאן בפורטל הכרמל, אומר לנו:

"בנסיבות הקיימות ובעקבות העובדות שנתגלו לנו לא היתה אפשרות למועצה המקומית אלא להתנגד, כי התוכנית פוגעת בבעלי האדמות שהם תושבי דאלית אל כרמל והיא מטיבה עם היזם שהוא לא תושב המקום. כמו כן בתוכנית קיימות מגבלות שהמועצה המקומית אינה יכולה להסכים עליהם".

כרמי: "יחד עם זאת המועצה ובעלי הקרקעות הביעו הסכמתם שמיזם כזה יקום בדאלית אל כרמל, אבל המגבלות המריעות עם התושבים מנעו זאת. נכון לעכשיו העניין מתנהל בבית המשפט ומטעמי אחריות אני מסתפק בתגובתי זו ומעדיף להצמד ליועץ המשפטי. על כל פנים השאיפה של הנהלת המועצה והחלטותיה הם תמיד לטובת תושבי דאלית אל כרמל תוך הפעלת שיקולי דעת אחראיים וראיית התמונה הכוללת".

תמונה לדוגמההיזם טוען בנימוקים שהגיש שהמיזם נתמך ע"י משרד התיירות והמיזם בא לתרום לחיזוק ענף התיירות בישובי הכרמל, התוכנית הוכנה בשיתוף פעולה מלא עם הועדה המקומית ותמיכת ראש המועצה דאז משנת 2002.

היזם מחדד ומבהיר בנימוקיו ומצהיר ש "אין חלוק כי התוכנית הוגשה ע"י המועצה וכי לכל אורך דרכה זו זכתה לתמיכה ועידודה של המועצה ומי שעמדו אותה עת בראשה ד"ר רמזי חלבי, ד"ר כיוף, ד"ר אכרם חסון ראשי המועצות הנ"ל דחפו וקידמו את התוכנית".

היזם עוד מוסיף בנימוק שהועדה המחוזית הפקידה את התוכנית לאחר סברה כי הינה ראוייה זאת לאחר בדיקות של שנים רבות התוכנית הארצית קיבלה אישור ולנת"ע ונתמכת על ידי משרד התיירות.

תמונה לדוגמהאי התמיכה של הרשות המקומית בתוכנית תהווה נימוק לדחותה על מנת להבטיח ביצוע התוכנית ניתן לכלול הוראות בתוכנית שיבטיחו זאת ניתן לתבוע כתבי שיפור וניתן לחשוב על דרכים נוספות שיבטיחו ביצועה. יש לזכור כי לעת מימוש התוכנית יצטרכו היזמים לשלם אגרות והיטלים בשיעורים ניכרים ולהבטיח את קיומה של הדרך כתנאי למימוש. כל אלו אמורים להבטיח את אפשרות מימוש התוכנית.

בעלי הקרקעות שוב נחשפים לעתירה מפורטל הכרמל ובתגובה מסרו לנו:

"אנחנו מבקשים מהמועצה המקומית שיעדכנו בעלי הקרקעות בכל מה שמתפתח".

לדיווחים הקודמים להקליק

דיון בועדה המחוזית בעניין בית המלון בדליה 02/10/2011, מיום שלישי 4-10-11 דנה הועדה המחוזית בהתנגדויות תושבי דליה והמועצה המקומית לע.ד 251 א', אזור מלונות ונופש בדליה, בעלי הקרקעות חובה להגיע

2- בעלי הקרקעות בסקעב תודה לכרמל והמועצה  13-4-2012 ראש המועצה נפגש עם בעלי הקרקעות בסקעב שהגיעו להודות לו אישית. כרמל: "גם נשיא רוסיה וארה"ב לא ישכנעו אותנו להסכים למיזם זה"

3- מועצת דליה בהסכמה כללית כנגד בית המלון 10/07/2011בישיבה שקיימה הנהלת מועצת דליה הערב הוחלט פה אחד להתנגד באופן נמרץ למחדלים בתכוניות שהוצגו והופקדו בועדה המחוזית בקשר לבניית בית מלון.

4- האם המועצה תאשר את פרויקט הדגל או תתנגד? 01-3-2012חשיפה לאחר שהיזם הסכים להקים את הכביש על חשבונו ולצמצם את רוחבו כנראה שהמועצה לא תתנגד לבניית בית המלון

5- מה קרה לפרויקט הדגל של דליה?18-01-2012יעקב ברנהולץ היזם ובעל הקרקע בה יבנה בית מלון בסקעב בראיון ראשון על כל המהלך והדרך הארוכה בה עברו עם קברניטי הישוב.

תגובות

7. אזרח לפני 12 שנים
פתרון טוב
6. עמאד חלבי לפני 12 שנים
המאבק ימשך
5. בעל אדמה וכועס לפני 12 שנים
האם המועצה מסתירה משהו?
4. בחורה לפני 12 שנים
נמשך לסבול את המתכננים
3. חלבי לפני 12 שנים
מוכרים אותנו בשח
2. בעל עניין לפני 12 שנים
אסור להסכים בתנאים האלה
1. חסון לפני 12 שנים
תגובה טובה

מומלצים