הממשלה אישרה תכנון הקמת ישוב דרוזי חדש בגליל

הממשלה אישרה תכנון הקמת ישוב דרוזי חדש בגליל המערבי.נתניהו:"זה מראה את היחס שלנו לכלל אזרחי ישראל ולציבור הדרוזי בפרט"

18.11.2012 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הממשלה אישרה תכנון הקמת ישוב דרוזי חדש בגליל

הממשלה אישרה תכנון הקמת ישוב דרוזי חדש באזור חורבת ענבל שבגליל המערבי. זאת במסגרת מאמצי הממשלה למציאת פתרונות למצוקת הדיור במגזר הדרוזי. בין היתר בשל חוסר היכולת להרחיב את הישובים הקיימים בשל מיקומם.

ראש הממשלה אמר בישיבה:"החלטה זאת מראה את היחס שלנו לכלל אזרחי ישראל ולציבור הדרוזי בפרט. צריך להסתכל כיצד אנחנו מתייחסים למיעוטים, לעומת ההתייחסות למיעוטים במדינות שמסביבנו".

החלטה זאת מצטרפת להחלטה קודמת של הממשלה, במסגרתה הוקצו 680 מילון ש"ח לפיתוח הישובים במגזר הדרוזי

קישור להצעה: הקמת ישוב דרוזי בגליל

http://www.pmo.gov.il/Secretary/sederyom/Documents/908.pdf

סגן השר איוב קרא בהודעה לעיתונאות מבשר

"אני שמח לבשר לעם ישראל ולעדה הדרוזית כי שנים של פעילותי הנמרצת במסדרונות הממשלה נשאו פרי וממשלת ישראל החליטה היום פה אחד לקבל את יוזמתי להקמת ישוב דרוזי חדש בגליל, על שרידי חירבת ענבל שליד צומת כברי. זוהי הפעם הראשונה מזה מאתיים שנה בה מוקם ישוב דרוזי חדש בארץ ישראל.

החלטת הממשלה קיבלה את עמדתי לפיה על אף המאמצים הרבים שהמדינה השקיעה בצמצום הפערים בין האוכלוסייה הדרוזית לבין כלל האוכלוסייה בישראל, עדיין קיימים בישובי הדרוזים מצוקת שטחי בניה למגורים, בעלת השלכות חברתיות וכלכליות משמעותיות.

האוכלוסייה הדרוזית הינה אוכלוסיה צעירה בהשוואה לאוכלוסיית מדינת ישראל הכוללת. גיל החציון עומד על 24.6 לעומת 29.3 במגזר היהודי.

96% מבני העדה מתגוררים בתוך היישובים הדרוזיים ומסורתית הם מתחתנים בתוך העדה ובונים את ביתם רק בתוך תחומי היישוב הדרוזי. עובדה זו מקשה עד מאוד על הצעירים הדרוזיים ולמעשה מעמידה אותם בפני היצע קטן מאוד של יחידות דיור לקניה והשכרה ללא אפשרות הגירה.

לעומת זאת, שיעור התגייסות צעירי העדה הדרוזית לשרותי הביטחון גבוהה מאוד ביחס לממוצע באוכלוסיה היהודית וכך גם שיעור הלוחמים הדרוזים שנתנו את חייהם בהגנה על בטחונה של מדינת ישראל.

מצוקת הדיור החמירה במהלך השנים האחרונות במהלכן מדינת ישראל הפקיעה שטחים עצומים השייכים לדרוזים והשתמשה בהם לצורך הקמת תשתיות ופיתוח. אובדן השטח החיוני יצר תחושת תסכול בקרב אנשי העדה.

אני רוצה להודות לממשלה על כי החליטה לאמץ את יוזמתי והעניקה בזאת איתות חד משמעי כי מדינת ישראל מתכוונת לעשות כל שניתן על מנת לשפות את בני העדה על הנזק שנגרם לה ולהוציא מעז מתוק.

זהו רגע היסטורי לבני העדה הדרוזית ועוד חוליה בחיזוק קשר הדם ושותפות הגורל של העדה עם מדינת ישראל הציונית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממני להעביר בזאת את ברכתו לראשי העדה.

בימים הקרובים תקבע פגישה בה ידונו ראשי הדרוזים עם ראש הממשלה על אופיו ועתידו של הישוב החדש, לרבות התכנסות קרובה של ועדת השמות שתדון בשם הרצוי ליישוב חדש".

תגובות

13. פאיד לפני 11 שנים
כל הכבוד לסגן השר חבר הכנסת איוב קרא
12. אמיר חלבי לפני 11 שנים
דרוזים זה מקצועם לבכות ולילל בושה לסגנון
11. טפש 1 לפני 11 שנים
בשורה רעה
10. ליכודניק לפני 11 שנים
שיחזירו את האמות שהפקיעו...
9. n.nasreldeen לפני 11 שנים
תרגיעו....זה החלטה על ..."תכנון" ותכנון בלבד....
8. סמי לפני 11 שנים
מה יגדו שונא המדינה עכשיו
7. מואטן לפני 11 שנים
תעמולת בחירות
6. בכיר לפני 11 שנים
לטעמי הטוב
5. דרוזי לפני 11 שנים
צעד מעולה
4. עאמר לפני 11 שנים
עד מתי
3. תושב לפני 11 שנים
אולי זה יתממש בסופו של דבר
2. ert אש לפני 11 שנים
כל הכבוד
1. צעיר לפני 11 שנים
ברכות

מומלצים