מאות הסתייגויות והתנגדויות הוגשו כנגד נתיב שלישי לכביש החוף

כ200 התנגדויות והסתייגויות הוגשו על ידי תושבי עמק חפר וועד ישובי החוף לתוכנית שהופקדה על ידי הוות"ל , לשדרוג כביש החוף בקטע שבין חבצלת השרון לזכרון יעקב

20.06.2013 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מאות הסתייגויות והתנגדויות הוגשו כנגד נתיב שלישי לכביש החוף

היום היה המועד האחרון להגשת התנגדויות והשגות לתוכנית שהופקדה על ידי הוות"ל , לשדרוג כביש החוף (כביש מספר 2) בקטע שבין חבצלת השרון לזכרון יעקב, המכונה גם תת"ל 31.

כ-200 התנגדויות והסתייגויות הוגשו לחוקר שמונה על ידי הוות"ל בעיקר על ידי תושבי עמק חפר ובראשן ההתנגדויות שהגישה המועצה האזורית עמק חפר וזו של וועד ישובי החוף, המאגד בתוכו עשרה ישובים הפרוסים לאורכו של הכביש מחבצלת ועד למכמורת

הוות"ל דן כבר מזה שנים מספר בחלופות לשדרוג כביש החוף בקטע המדובר. בפני הוות"ל הונחו שש חלופות שונות, אשר חלקן מציעות לשדרג את התוואי הקיים ולהוסיף לו נתיב נוסף על השניים הקיימים בכל צד וחלקן מציעות להעתיק את התוואי מזרחה ממיקומו היום, להצמיד את הכביש לפסי הרכבת, לסלול קטע של ארבעה מסלולים לכל צד ולבטל את התוואי הקיים.

בספטמבר 2010 החליט הוות"ל לבחור בחלופה של שדרוג הכביש בתוואי הקיים והוספת נתיב שלישי. בעקבות פנייה של ועד יישובי החוף, באמצעות עורכת הדין, ענת לוי, לבג"ץ, חזרה בה הוועדה מההחלטה, הצהירה בבית המשפט שטרם נבחרו החלופות והנושא נבחן מחדש.

לפני כשלושה חודשים שוב התקיים דיון בוות"ל ושוב הוועדה חזרה ובחרה בחלופה המציעה הוספת נתיב שלישי לכביש הקיים. הבחירה נעשתה אגב ההצהרה של המתכנן, אינג'ינר אברי קדמי, כי מדובר בחלופה התחבורתית הפחות טובה מבין שש החלופות שהוצגו.

בפגישה שנערכה לאחרונה בין המתכנן לבין תושבי עמק חפר, הוצגו פרטי התוכנית הנבחרת לתושבים ושם התברר כי במקום לסלול כביש מהיר יסתפקו בסלילת כביש שמהירות התכן בו תיהיה 100 קמ"ש, התוואי יהיה צר מהרצוי בכחצי מטר, בכל כיוון, אין פתרון מלא ליישור העקומה החדה באזור חבצלת השרון ומושב ביתן אהרון, וכדי לאפשר סלילת שלושה נתיבים, באזור בית חרות, נעורים ובית ינאי, תפקיע המדינה חצרות בתים הגובלים בכביש וחומות הכביש יהיו בחלק מהמקרים במרחק של פחות מ-30 מ'.

כביש החוףבנוסף התברר כי אין בתוכנית החדשה פתרון לתחנות האוטובוס ליד בית חרות ונעורים, התחנות יבוטלו ותושבי היישובים ותלמידי בית הספר נעורים יצטרכו לצעוד מרחק של למעלה מקילומטר וחצי כדי להשתמש בתחבורה הציבורית.

פרט נוסף שהתברר, היא העובדה שרחבת הכביש תעניק פתרון תחבורתי רק עד שנת 2030 ואז ככל הנראה יצטרכו לבחון את האפשרות להוסיף נתיב רביעי ואו לסלול כביש חדש.

בהשגות שהגיש ועד ישובי החוף, מציגה עו"ד ענת לוי, את הבדיקה שערך מי שהיה הממונה על התקציבים במשרד האוצר, דוד בועז ולפיו עלות הרחבת הכביש לשלושה מסלולים לעומת סלילת כביש חדש של ארבעה מסלולים , תעלה למדינת ישראל כמאתיים מיליון שקלים יותר והנזק שיגרם למשק הוא כ-2 מילארד שקלים.

במהלך החודשים הקרובים יזומנו מגישי ההתנגדויות למסור את טענותיהם בפני החוקר שמינה הוות"ל. לא מן הנמנע שבסופו של דבר ועד ישובי החוף שוב יעתור לבג"ץ.

תגובות

מומלצים