סגן נשיא אינטל העולמי מולי עדן "מספר הזכאים הקטן לבגרות בחמש יחידות מתמטיקה דגל אדום לישראל"

​יו"ר הכנסת שר החינוך שר המדע והטכנולוגיה ויו"ר ועדת מדע וטכנולוגיה עצרו כולם את פעילותם השוטפת במהלך יום רווי מתחים ויצרים פוליטיים כדי להשתתף ביום המדע והטכנולוגיה הלאומי

12.03.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סגן נשיא אינטל העולמי מולי עדן "מספר הזכאים הקטן לבגרות בחמש יחידות מתמטיקה דגל אדום לישראל"

השרים וחברי הכנסת ביקשו במהלך האירוע להוקיר תודה ולהביע הערכה לרשימה ארוכה של מדענים צעירים שהגיעו לאירוע במסגרת גמר התחרות למדענים ומפתחים צעירים.

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ביקש לנצל את ההזדמנות כדי לקרוא לממשלת ישראל להגדיל משמעותית את התקציב המופנה להשקעה במדע והטכנולוגיה. ח"כ גפני ציין כי כל השקעה כספית בנושא לעולם תשתלם לטווח ארוך כשהיא תחזיר את עצמה ועוד יש בה כדי להניב רווחים.

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין (הליכוד ביתנו) בירך את המשתתפים הצעירים ואמר כי לא ניתן ולא נכון לעצור את התפתחות המדע הגם שהיו כאלו שהשתמשו בו לרעה. עוד הוסיף יו"ר הכנסת כי לאחר שהוא נחשף לפיתוחים השונים של המדענים הצעירים שהגיעו לגמר התחרות הוא בטוח כי לא מדובר במדענים שישבו בעתיד במגדל השן ומכאן שפיתוחים העתידיים שלהם יהיו במטרה לקדם את האנושות.

שר החינוך, ח"כ שי פירון (יש עתיד) התייחס בדבריו למרכזיותו של המדע והמחקר והצורך הקיומי להמשיך לשאול שאלות כדי להתפתח ולהגיע לחקר האמת. "אני מקווה ומאמין", הוסיף שר החינוך "כי בין היושבים באולם ישנם גם חתני פרס נובל לעתיד".

סגן נשיא "אינטל" העולמי, מולי עדן, התייחס בדבריו למצוקת המדע בישראל בדגש על המחסור בבני נוער הלומדים לחמש יחידות מתמטיקה ופיזיקה. לדבריו בשבע השנים האחרונות מספר הזכאים לתעודת בתעודת בגרות עם חמש יחידות במתמטיקה ובפיזיקה ירד ב 30 אחוז. מבחינתי זה הוא דגל אדום.

בסופה של האירוע הוכרז שני צוותים מנצחים: אבי דובובסקי, רועי שפרן ותאמר חמוד שפיתחו יחד מערכת לטיפול מיידי בדליפות נפט ממיכליות. יחד עם השלושה זכתה גם ירדן ליכטמן על עבודתה בנושא האידיאולוגיה הכנענית בעבודת התרגום של יונתן רטוש.

תגובות

מומלצים