השביל הביומימיקרי של אורנים

לפני שנה וחצי השיקה מכללת אורנים את השביל הביומימיקרי בגן הבוטני של המכללה, המשקיף אל הנוף הקסום של הכרמל ועמק זבולון. זהו שביל ראשון מסוגו בישראל והשני בעולם.

20.04.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
השביל הביומימיקרי של אורנים

במסגרת כנס החברה להגנת הטבע שיתקיים ביום שלישי ה-22 באפריל, יערכו סיורים בשביל הביומימיקרי הראשון בארץ, והשני בעולם, בגן הבוטני שבמכללת אורנים (קרית טבעון). ההשתתפות בכנס חינם – מותנה ברישום מוקדם

ביומימיקרי (ביו = חיים, מימיקרי = חיקוי) הוא תחום הקורא להכיר לעומק את תופעות הטבע , לחקות אותן או לקבל מהן השראה לצורך פתרון בעיות בתחומים שונים, הנדסיים, אדריכליים רפואיים ועוד.

התחום הביומימיקרי מחדד את ההבנה שקבלת השראה מן הטבע לפיתוח פתרונות לבעיות בהן אנו נתקלים, הכרחית לשמירת כדור הארץ והחיים בו, כי ..זה טבעי ללמוד מן הטבע.

השביל מהווה למעשה תערוכת חוץ, המזמינה את המבקרים לעצור בנקודות שונות בקרבת צמחים ו/או בעלי חיים, וללמוד בדרך של הפעלה ומשחק על ההתמודדות הסביבתית שלהם עם תופעות שונות. השביל מחדד את הידיעה שיש לטבע פתרונות!

מנהלת הגן הבוטני במכללת אורנים ד''ר מיכל גרוס, החליטה להקים שביל ביומימיקרי בגן הבוטני שבתוך המכללה ובשיתוף עם יעל הלפמן כהן וד''ר רוני לב מהארגון הביומימקרי הישראלי, קבעו את תכניו.

תהליך פיתוח התכנים ובניית השביל שנעשה בשיתוף סטודנטים, 'פרחי הוראה', יצר מוקד למידה ייחודי לנושאי קיימות וסביבה. צעידה בשביל מפתחת חשיבה יצירתית ומכשירה את הסטודנטים להיות שגרירים של תחום חדש זה בבתי הספר בהם ילמדו בעתיד.

לאורך השביל תשע תחנות שעוצבו על ידי טלי גיל, מרצה לאמנות במכללה, והן מזמנות היכרות ראשונית וחווייתית עם ההמצאות המרתקות של הטבע ועם היישומים שפותחו בהשראתן . לדוגמא, איך "להדביק" ללא דבק, "לצבוע" ללא פיגמנט, להתמצא בחשכה, לשמור על הניקיון ללא חומרי ניקוי ועוד.

אורנים

השביל הוקם בתמיכת משרד החינוך. שביל דומה, ראשון בעולם, הוקם ע"י הארגון הביומימיקרי האמריקאי במונטנה שבארה"ב והוא מהווה מוקד משיכה מעניין לרבים המגיעים גם ממרחקים.

השביל פתוח למבקרים בכל ימות השבוע. סיורים – בתאום מראש, לאה 054-2200539

תגובות

מומלצים