הסדרת היחסים בין הרשויות המקומיות לבין חברות הגבייה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הממשלתית לתיקון פקודת העיריות (מס' 138) (חברות גבייה), התשע"ד להסדיר את אופן התקשרות חברות הגבייה בידי רשויות מקומיות ואת יחסי הגומלין בינן לבין הרשויות המקומיות

08.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הסדרת היחסים בין הרשויות המקומיות לבין חברות הגבייה

מוצע לתקן את פקודת העיריות ולהסדיר את אופן התקשרות חברות הגבייה בידי רשויות מקומיות ואת יחסי הגומלין בינן לבין הרשויות המקומיות.

בכלל זה מוצע לקבוע את סוגי הפעולות שתבצע חברת הגבייה בעבור העירייה, להסדיר את הליך אישור העסקת החברה ועובדיה, לקבוע את תנאי הכשירות לחברת הגבייה ועובדיה, וכן את הליך הפסקת העסקתם, להטיל חובת סודיות ואבטחת מידע על חברות הגבייה ועובדיהן לגבי מידע שהגיע לידיהם, וכן להטיל חובת פיקוח ובקרה של הרשויות המקומיות על חברות הגבייה.

כמו כן מוצע לתקן את פקודת המועצות המקומיות, כך שהסדר זה יחול גם על התקשרויות של מועצות מקומיות עם חברות גבייה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "רשויות מקומיות רבות מעסיקות חברות המסייעות להן בגביית תשלומי החובה המגיעים להן, כמו גם בניהול מערך משלוח חיובי המסים )להלן - חברות הגבייה(. תופעה זו, שהתרחבה מאוד בשנים האחרונות, יש בה כדי לתרום לייעול הגבייה כמו גם להעמקתה, ואולם היא טרם הוסדרה בחקיקה אלא בהוראות מינהל בלבד.

מטרת הצעת חוק זו היא להסדיר את אופן העסקת חברות הגבייה בידי רשויות מקומיות ואת יחסי הגומלין בינן לבין הרשויות המקומיות."

21 ח"כים תמכו בהצעה ו 6 התנגדו. ההצעה תועבר לוועדת הפנים להכנתה לקריאה שנייה ושלישית

תגובות

מומלצים