החוקר פועל למעלה מ-11 שנה ללא רישיון

סכסוך בין בני זוג מתגרשים, חשף ככל הנראה פרשיה חמורה בה הונפקו, ככל הנראה, חקירות פרטיות ללא רישיון, תוך מתן עדויות ותצהירי שקר.

27.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
החוקר פועל למעלה מ-11 שנה ללא רישיון

אפליקציית גוגל הוכיחה שהחוקר הפרטי משקר, משרד המשפטים: החוקר פועל למעלה מ-11 שנה ללא רישיון, האם חוקר פרטי מפורסם, שעל חקירותיו התבססו מאות פסקי דין בעבר  פעל 11 שנה ללא רישיון?.

במסגרת מאבק על גובה המזונות הזמניים, טענה האישה שבעלה חי עם אישה אחרת, איתה הוא מתגורר בדירתה בתל אביב.

הגבר הכחיש בעדותו את הדברים מכל וכל, אך פרקליטת האישה שלפה לפתע דו"ח של חוקר פרטי מפורסם, ולפיו הגבר תועד לן בבית חברתו מדי לילה ולילה במהלך השבועות שקדמו לדיון.

לדברי עו"ד נעמה זהר, אשר ייצגה את הגבר, הגבר ההמום מההאשמות שהוטחו בו, אפשר לגוגל, "למזלו", לעקוב אחר מכשירו הנייד במשך מס' חודשים. על כן, עם הגיעו הביתה החל הגבר להדפיס עשרות עמודים מתוך דוחות הנתונים של גוגל ("היסטוריית המיקומים של גוגל") באשר לימים ולשעות שתיעד החוקר. לאחר שהחזיק בידיו הוכחות אובייקטיביות למגוריו בבית הוריו בשרון, פנה הגבר בתלונה למשטרה וללשכת החוקרים הפרטיים במשרד המשפטים.

לא חלפו ימים רבים וממשרד המשפטים הגיעה תשובה אשר הפתיעה גם את עו"ד זהר המייצגת את הגבר. "הסתבר שהחוקר המדובר, אשר בוודאי מנהל עשרות ומאות חקירות רגישות בשנה – איבד את רישיונו כבר לפני שנים, ופועל למעשה ללא רישיון כבר למעלה מ-11 שנה" אומרת עו"ד זהר.

הגבר פנה למשרד המשפטים, על מנת שיפעל להשעייתו של החוקר, ויימנע את העסקתו במערכת המשפט, וממשרד המשפטים נמסר כי הנושא נמצא בטיפול.

פרשיית עדויות השקר של החוקר הפרטי נחשפה לאחרונה בבית המשפט למשפחה בפתח תקווה. הפרשייה כולה התפוצצה ברגע שהתברר לגבר כי קיימים צילומים המתעדים אותו כביכול מתגורר בדירה בצפון תל אביב

לדברי עו"ד זהר, משקיבל לידיו את הצילומים, הבין הגבר את מקור טעותו של החוקר – בתמונות מופיע אחיה של האישה, שעבר להתגורר עימה בדירה, ולא הוא.

עו"ד נעמה זהר "אך חרף טענה זו, החוקר לא חזר בו, לא התנצל על הטעות, ולא הודה כי הדו"ח אשר הגיש מוטעה. להיפך. החוקר החליט להגיש דו"ח שקרי נוסף" טוענת עו"ד זהר, "בו הוא כביכול מתעד ימים נוספים בהם נראה לטענתו הגבר בדירה. כמו כן סירב החוקר להודות שהגבר בתמונות אותן הנציח הינו אחיה של האישה". לדברי עו"ד זהר, החוקר אף חתם על תצהיר שקר לפיו כל האמור בדוחות הינו אמת. החוקר לא היה היחיד בהתעקשותו ואליו הצטרפו האשה ופרקליטתה,  וטענו כי הגבר משקר ומוליך שולל את בית המשפט.

"חוסר ההיגיון של דו"ח החוקר זועק לשמיים", אומרת עו"ד נעמה זוהר. "כך למשל, החוקר מתיימר לתעד את הגבר בתל אביב, באותם ימים ושעות בהם הוא שוהה עם ילדיו באזור השרון, במסגרת הסדרי הראייה שלו, ובפגישה השבועית שלו עם העובדת הסוציאלית". לדברי עו"ד זהר,  גם האישה צריכה הייתה להבין כי הדו"ח בעייתי, בלשון המעטה – ודבקותן שלה ושל פרקליטתה מעוררת תמיהות רבות.

"החוקר דבק בשקריו חרף הראיות שהוצגו בפניו"
"הניסיון להטיל דופי באיש מקצועי היא קלוקלת ופסולה" טענה עורכת הדין של האישה. החוקר תואר על ידה כחוקר מקצועי העוסק בתחום מזה למעלה מ-14 שנה, ובעל ותק של כעשור במשטרת ישראל כבלש.

"אנשי מקצוע הם בשר ודם וטעויות בהחלט יכולות לקרות. אבל לא יתכן שכשאיש מקצוע שמגיש חוות דעת לבתי משפט נתפס בטעות, הוא אינו מודה ועוזב. במקום זאת החליט החוקר לדבוק בטעותו, להתחפר בשקרו, ואף לחתום על דו"ח שקרי נוסף וחמור מכך על תצהיר לאימות העובדות" אומרת עו"ד זהר.

לדבריה, החוקר כותב בתצהירו כי הוא מורשה מטעם משרד המשפטים, ובעלים של משרד חקירות ידוע, וכי הוא מצהיר כי כל האמור בדוחות החקירה הם אמת. הוא אף צירף את סרט המעקב לתצהירו. מאוחר יותר התברר כאמור כי הוא אינו אוחז ברישיון חוקר פרטי כבר למעלה מעשר שנים.

"תלונת הגבר למשרד המשפטים פתחה תיבת פנדורה"
במכתב תשובה ממשרד המשפטים לתלונה אותה הגיש הגבר נגד החוקר הפרטי, נכתב כי לאותו "חוקר פרטי" אין כלל רישיון בר תוקף, ולמעשה, "החוקר" עובד ללא רישיון מזה 11 שנה.

עוד טוענים במשרד המשפטים, כי לאיש היה בעבר רישיון חוקר פרטי בין השנים 2000-2003 בלבד. "לא ניתן שלא לחשוב על כך, כי מאז 2003 תועדו על ידי משרדו של ה"חוקר" נחקרים רבים שבניגוד לגבר, לא אפשרו ל'גוגל' לעקוב אחריהם ולהוכיח את צדקתם ואת חפותם".

"אפליקציית גוגל הצילה הפעם את הגבר" 
לדברי עו"ד זוהר, העובדה כי הגבר אפשר לגוגל לעקוב אחריו, סייעה לו לשחזר את המקומות שבהם היה בכל אחד מן הימים והשעות שתיעד החוקר. בצורה כזו, יכול היה לאסוף תצהירים מאנשים שעמם שהה באותן שעות ובאותם התאריכים -דבר שלא היה מצליח לעשות אילולא האפליקציה.

"מסתבר שהחוקר מתעתע באנשים ובערכאות משפטיות כבר למעלה מעשור, ואין ספק כי יש לשים לכך סוף, לזמנו לחקירה ולמצות עמו את הדין – ולא לאפשר לו להסתתר מאחורי דוחות ותצהירים שקריים" אומרת עו"ד זהר. "מי יודע כמה פסקי דין ניתנו בהסתמך על חקירות ותצהירים דומים, מאדם שאין לו כל רישיון לבצע מעקבים ולהנפיק עדויות לבתי משפט. למעשה מדובר בתיבת פנדורה, ומי שיחקור לעומק את עשרות ומאות המשפטים בהם היה מעורב אותו חוקר בשנים האחרונות, עשוי לגלות כי בית המשפט הוטעה בעניינו" דברי עו"ד נעמה זהר.

ממשרד המשפטים נמסר כי נפתחה בדיקה בעניינו של החוקר הפרטי, והעניין יטופל. "אני מקווה שהאיש יוקע מהמערכת, ולא ימשיך לטפול עלילות שווא באמצעות "חקירותיו" הפיקטיביות" דברי עו"ד זהר.

עו"ד נעמה זהר ממשרד זהר ושות' http://www.getbetter.co.il עוסקת רבות בדיני משפחה וגירושין, ירושות צוואות, עיזבונות, וגישורים.

צילום: ברוך בן יצחק

תגובות

מומלצים