מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בחיפה מגייס מתנדבות

עשרות המתנדבות במרכז הסיוע המאיישות את קווי החירום ומעניקות ייעוץ וסיוע 24 שעות ביממה. בנוסף למענה הטלפוני, מלוות המתנדבות את הפונות והפונים, נשים או גברים ובני משפחותיהם בהתמודדות עם הפגיעה ובמפגש עם מערכות החוק והמשפט.

07.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בחיפה מגייס מתנדבות

הן נמצאות שם עבור כל פנייה ובקשה לסיוע, ייעוץ ותמיכה. 

בעקבות עלייה של כ-20 אחוזים בכמות הפניות מתחילת שנת 2014 ובכדי להמשיך ולהעניק לכל אחת ואחד מהפונות והפונים את המענה המתאים ביותר, מגייסים במרכז הסיוע מתנדבות נוספות שיצטרפו לשורותיו וייקחו חלק במלאכה הלא פשוטה, אך המתגמלת מאוד של מתן סיוע לנפגעי תקיפה מינית ברגעיהם הקשים ביותר.

בנוסף לעלייה בכמות הפניות, במרכז הסיוע מדווחים גם על עליה במספר הפניות והבקשות לתיאום פגישה או ליווי לבתי חולים ותחנות משטרה לצורך הגשת עדות, שירות אותו מעניקות המתנדבות .

עו"ד שני אלוני, מנהלת מרכז סיוע לנפגעות  ונפגעי תקיפה מינית חיפה והצפון: "המתנדבות של מרכז הסיוע מספקות תמיכה נפשית ומידע חיוני לפונות ופונים 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה. הן נמצאות שם בשביל אותם נשים וגברים ברגעי משבר וכאב ותומכות גם במשפחות, המתמודדות עם אחד האירועים הקשים ביותר שיכולים לקרות למשפחה".

"מרגש אותי כל פעם מחדש לראות באיזו מסירות מגיעות המתנדבות למשמרת השבועית שלהן, כמה רגישות הן מגייסות לכל שיחה ושיחה ואת הנכונות שלהן להתנדב לכל "משימה" הנדרשת מהן. המתנדבות שלנו הן גם שגרירות בסביבה הקרובה שלהן: הן חברות תומכות, אימהות רגישות יותר וסבתות מעורבות יותר. זה מה שהופך, לדעתי, את ההתנדבות במרכז סיוע למיוחדת - זו לא רק התנדבות אלא שליחות אישית של ממש".

כאמור, מרכז הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית בחיפה והצפון מגייס מתנדבות נוספות לפעילותו השוטפת. קורס הכשרה צפוי להיפתח בחודש ספטמבר ויתקיים במהלך יום אחד בשבוע, בשעות הערב, במשך חמישה חודשים.

לפניות להתנדבות במרכז הסיוע ניתן לפנות לטלפון 1202.

תגובות

מומלצים