בית ספר מחולל שינוי משמעותי

מאתיים ושמונה תיכונים זכו לתגמול בטווח של 8,000-3,000 שקלים למורה לאחר שהוגדרו כבתי ספר ש"חוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב הלומדים", ביניהם אף תיכון מגידו.

26.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בית ספר מחולל שינוי משמעותי

הקריטריונים לתגמול אינם מכוונים לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר, אלא לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב הלומדים. התגמול נע בין 3,000 שקלים ל-8,000 שקלים למורה, בהתאם להישגי בתי הספר. הקריטריונים להצטיינות נוסחו בהסכמה שבין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הסכם "עוז לתמורה", והמורים יקבלו את התוספת כבר במשכורת הקרובה.

במכתב למנהלי בתי הספר ציין המשרד: "זכייה זו היא אות הערכה למנהיגותך, ולעשייה החינוכית המעמיקה של צוות המורים בהנהגתך, והיא מעידה על כך שהמצוינות הבית ספרית בבית הספר בהנהגתך נוגעת בכל תחומי החיים החינוכיים - הערכיים וחברתיים לא פחות מהלימודיים".

הקריטריונים לזכאות:
 עבודה עקבית ורציפה.
עבודת צוות ולמידת עמיתים.
הישגים ערכיים הכוללים קדימויות ערכיות של משרד החינוך, כגון: מניעת נשירה, שילוב תלמידי חינוך מיוחד, שירות בצה"ל, שירות אזרחי ושירות לאומי, מכינות קדם צבאיות והתנדבות בקהילה.
קידום התלמיד על פי יכולותיו ולא רק בממד של זכאות לבגרות.
המורים מתוגמלים גם בגין מצוינות במקצועות הומניים בנוסף להצטיינות במקצועות מדעיים ומתמטיים, תוך קידום מעמדם של מקצועות הרוח. 
 שמירה על טוהר בחינות.

תיכון מגידו

לירון זכאי, מנהלת בית ספר תיכון מגידו: "הבחירה הזו פירושה שהעשייה החינוכית שלנו זוכה להכרה. משרד החינוך מתייחס לחט"ב, אני רואה את העשייה החינוכית על הרצף השש-שנתי. מה שהם בודקים זה השיפור שחל בבית הספר. בדרך כלל מדרגים בתי ספר לפי אחוזי הבגרות, בלי להתייחס למניעת נשירה. אם מנשירים תלמידים חלשים, אפשר להעלות את אחוזי הבגרות. אנחנו עושים הכל על מנת למנוע נשירה ולאפשר לכל תלמיד לסיים בית ספר, גם אם אנחנו יודעים מראש שהוא לא יעלה לנו את אחוז הזכאים לבגרות".

"אני רואה פה הישג משמעותי מאוד בנושא עבודת הצוות. כי מדובר על עבודה של כל צוות בית הספר.
מסתבר שכשיש שותפות טובה בין קהילות, הורים, מועצה וצוות חינוכי של בית ספר, כמו שיש אצלנו, כולם מרוויחים מזה".

תגובות

מומלצים