המאבק בהתרחבות בז"ן ממשיך

זיהום האוויר בחיפה גובה 184 קורבנות כל שנה, רובם ילדים. פעילי "מגמה ירוקה" סטודנטים ותושבי אזור חיפה, יערכו מחאה בעירית חיפה בדרישה לעצור את מימוש תכניות התרחבות בתי הזיקוק.

04.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המאבק בהתרחבות בז"ן ממשיך

מחאת תושבים וארגוני סביבה מחר בעיריית חיפה ה-4/11, יום ג' ב-17:30

באותה שעה תתחיל ישיבת מועצה העיר שתדון אף היא בזיהום האוויר הכבד והגברת פליטת גזי החממה בחיפה.

באזור חיפה האוויר המזוהם ביותר בארץ מכמה סיבות, כאשר הסיבה העיקרית היא התעשייה הפטרוכימית שהמרכז שלה היא בתי הזיקוק. עד לפני מספר שנים עיקר המאבק פנה להפחתת הפליטות.

ב- 2012 החליטו בתי הזיקוק על תוכנית התרחבות פי 3 מהשטח עליהם עומדים בתי הזיקוק היום. כמו כן נוספה תוכנית להקמת נמל חדש, בזמן שהמקימים עצמם הודו כי אין בו צורך והסיבה העיקרית נעוצה במלחמות פוליטיות עם ועד עובדי הנמל הישן.

מיכלי הקונדסייט המזהמים, בשילוב עם שורת התוכניות הקיימות, יגבירו משמעותית את הזיהום באזור מטרופולין חיפה ויסכנו את בריאותם של תושבי האזור.

גלית גפן, מארגנת קהילתית באורנים ב"מגמה ירוקה" וממובילי המאבק בהתרחבות בז"ן:  "יונה יהב צריך לקחת אחריות על בריאות התושבים ולדאוג ליישום תוכנית הבראה שתפחית  את זיהום האוויר שבגללו מפרץ חיפה נמצא במקום הראשון בארץ במחלות הקשורות לזיהום אוויר, כמו סרטן. ולא להביא ליישום תכניות שיגבירו את הסכנה".

לפי הנתונים הרשמיים זיהום האוויר בחיפה גובה 184 קורבנות כל שנה, רובם ילדים.

מוחים

אנו, פעילי "מגמה ירוקה" ותושבי חיפה קוראים  לשר להגנת הסביבה עמיר פרץ ושרת הבריאות יעל גרמן להגיב על תוכנית ההתרחבות. ורואים  בחוסר תגובתם של השרים עד כה- סיכון תושבי חיפה והסביבה.

בחודש דצמבר יתקיים דיון מכריע במועצה הארצית לתכנון ובניה בנוגע לערר שהגישה "מגמה ירוקה", יחד עם קואליציית ארגוני הסביבה, על החלטת הועדה המחוזית בנושא הרחבת בז"ן פי 3.

תגובות

מומלצים