נציגות שחקני הכדורגל לשרים לבני ואהרונוביץ': קחו אחריות על האלימות בספורט

ראש חטיבת הספורט בהסתדרות החדשה, ניר אלון, פונה בשם שחקני הכדורגל לשרת המשפטים ולשר לביטחון פנים ומבקש שיפסיקו לגלגל את האחריות לאלימות במגרשים אל ההתאחדות לכדורגל

05.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון

וישפעלו לקיים את לשון החוק, ולדרוש עונשי מאסר בפועל למפרי החוק' בשנת 2008 חוקק חוק איסור אלימות בספורט, תשס"ח-2008, אשר קבע, בין היתר, כי כניסה למגרש בזמן אירוע ספורט ללא היתר הינה עבירה פלילית שדינה שנת מאסר.

על אף שפרק האכיפה והעונשין בחוק זה נכנס לתוקף לפני כשש שנים ועל אף שתופעת האלימות בספורט תופסת לה אחיזה בשנים האחרונות, לא נעשה שימוש נרחב בסמכויות האכיפה והענישה לפי חוק זה על ידי הרשויות האמונות על כך וככל שנעשה שימוש זה, בסופו של יום נגזרו עונשים רכים על האוהדים האלימים.

נראה שאת האחריות למיגור תופעת האלימות, מגלגלות כל הרשויות הרלוונטיות לפתחן של התאחדויות הספורט, ובמקרה הנדון לפתחה של ההתאחדות לכדורגל, שסמכויותיה בנושא מצומצמות להטלת קנסות על הקבוצות או הפחתת נקודות בגין התנהגות האוהדים.

ניסיון העבר בארץ והניסיון בעולם מלמד, כי קנסות על קבוצות או הפחתת ניקוד אינם משפיעים באופן משמעותי על תופעת האלימות וחבל שנראה שממשיכים בארץ לנסות לפתור את בעיית האלימות בדרך זו, על אף כישלונה.

אנו מברכים על הודעת השרה ליבנת מהיום, לפיה תפעל לתיקון החוק, כך שהעונש המרבי בגין כניסה למגרש בזמן משחק יעלה לשלוש שנים ומצטרפים לקריאתה לרשויות האכיפה להגיש כתבי אישום במהרה ולבתי המשפט להחמיר בענישה.

פעילות זו הינה בתחום אחריותכם כשרים הממונים ואנו מצפים, כי תפעלו בעצמכם ובשיתוף פעולה על מנת לפעול למיגור תופעת האלימות בספורט, ללא "גלגול אחריות" של הטיפול האמור לפתחי הקבוצות או התאחדויות הספורט, שסמכויותיהן ויכולותיהן בנושא מוגבלות.

תגובות

מומלצים