מפגשי שולחנות עגולים בתיכון אורט רונסון בעוספיא

סובלנות מאפשרת לקיים חיים משותפים במסגרת שבוע הסובלנות ומניעת גזענות משרד החינוך מקיים מפגשים בין תלמידים מעדות שונות בישראל חילוניים ודתיים. הדגש במחוז חיפה על תיכון רונסון.

20.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מפגשי שולחנות עגולים בתיכון אורט רונסון בעוספיא

מינהל חברה ונוער במשרד החינוך במחוז חיפה מקיים מפגשי שולחנות עגולים בתיכון אורט רונסון בעוספיא. האירועים יתקיימו בשיתוף מנהיגויות הנוער וארגון "מתחברים בונים עתיד ביחד".

במסגרת שבוע "האחר הוא אני" ערך מינהל חברה ונוער במשרד החינוך מעגלי שיח בין תלמידים במטרה לעודד סובלנות, מניעת גזענות וחיים משותפים בחברה.

במעגלי השיח השתתפו כ- 150 תלמידים יהודים חילונים ודתיים ודרוזים.

האירועים התקיימו בשיתוף מועצות התלמידים הבית ספרית, מנהיגויות הנוער וארגון "מתחברים בונים עתיד ביחד".

התלמידים מבתי הספר: אורט רונסון עוספיא, מקיף אשראק עוספיא, מקיף אורט בנימינה, בית הספר הממלכתי דתי אריאל טירת הכרמל.

כיבדו את המעמד ראש הרשות וג'יה כיוף, מנהלת מינהל חברה ונוער, עינב יניב שוורץ, מפקחת מתכלל וכולל בעל יסודי, רמי בן גרא, המפקח הרשותי, פטין ביראני, ומפקחת על החינוך חברתי, גילה בורנשטיין.

האירוע התקיים בזיקה לנושא: 'האחר הוא אני' בתחילת הבוקר צפו התלמידים בסרטון על העדה הדרוזית ועל היישוב עוספיא, אח"כ התקיימה סדנא מוסיקלית "דרבוקות" פסיפס של תרבויות, ולאחריו התקיימו קבוצות דיון, מעגלי שיח ופעילות חווייתית, ערכית. את מפגשי מתחברים הנחו תלמידי מנהיגות הנוער בכל אחד מבתי הספר.

מנהלת מחוז חיפה, הגב' רחל מתוקי, ציינה, כי "האני הוא אחר", סוגיית האחר והשונה מצויה בלב ליבה של החברה הישראלית.

התלמידים

"בשנת הלימודים הנוכחית אנו ממשיכים בהטמעת הנושא הרב שנתי "האחר הוא  אני", במטרה לקדם חברת מופת ולהטמיע שיח המבוסס על ערכים של אהבת האדם, קבלת האחר, סובלנות וערבות הדדית".

"הפעילות החינוכית התפרסה על פני כל השבוע וכללה את גני הילדים ובתי הספר בכל המחוזות וכל המגזרים. הפעילויות מדגישות את החשיבות של הסובלנות בהתנהלות היום יומית ובפתרון בעיות ולדיון בסוגיות ערכיות וחברתיות".

עוד הוסיפה מתוקי, כי הסובלנות היא הכוח המאחד, סובלנות היא אחד הערכים הבסיסיים בדמוקרטיה. משמעותה היא התייחסות בכבוד, בהבנה וללא אפליה. סובלנות מאפשרת לקיים חיים משותפים

מערכת החינוך מהווה גורם מכריע בשימורם של ערכי החברה, בעיצוב דמותה של החברה ובהתווייתו של השיח הציבורי העתידי.

מנהלת חברה ונוער במחוז חיפה, הגב' עינב יניב שוורץ, ציינה, "ימים לא קלים עוברים על מדינתנו ימים המחייבים את כולנו לסובלנות, לשיח ערכי ולקבלת האחר. אתם בני הנוער מנהיגי העתיד, אתם אלה אשר אוחזים במקל המנהיגות, אתם  דור המחר שיוביל את מדינת ישראל.

בשעה זו בה אנו נפגשים כאן בעוספיא, מתקיימים מעגלי שיח דומים בכל רחבי הארץ. במסגרת שבוע "האחר הוא אני" עורך משרד החינוך מעגלי שיח בין תלמידים במטרה לעודד סבלנות, דו קיום וחיים משותפים".

אמנת "האחר הוא אני"

לקראת חברת מופת - מהלך זה מציב בקדמת הבמה ערכים אוניברסאליים, של כבוד אדם, שוויון, צדק, סובלנות, הכלה וחמלה, דמוקרטיה, זהות ושייכות.

קבלת השונה והאחר - הבנה ששונות מצויה בכל אחד, הכרת הערך שבשונות לחשיבה, ללמידה, לקיומה של חברה.

שיח דמוקרטי - אמונה בכושרו של החינוך לעצב לחיוב את דמותם של היחידים ושל החברה. אמונה שמערכת החינוך מסוגלת להוביל שיח דמוקרטי ערכי,  המכבד את האחר ודואג לחלשים בחברה.

הוקעת הגזענות - הוקעת תופעת הגזענות ומיגורה בחברה הישראלית.

תגובות

מומלצים