איסור על ייבוא זיקוקי דינור

בעקבות העימותים האלימים והשימוש המתבצע לאחרונה בזיקוקי הדינור כנגד כוחות הביטחון: ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אישרה צו שיאסור באופן זמני ייבוא של זיקוקי דינור.

20.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
 איסור על ייבוא זיקוקי דינור

הצו הוגש ע"י שר הכלכלה נפתלי בנט בעקבות התלקחות המצב הביטחוני והשימוש המתבצע לאחרונה בזיקוקי הדינור ע"י מפגינים פלסטינים כנגד כוחות הביטחון.

מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ קארין אלהרר פתחה את הדיון ואמרה: "מדובר בבוקר קשה למדינת ישראל. אני רוצה להביע צער עמוק ולשלוח תנחומיי למשפחות ההרוגים בפיגוע הרצחני והמתועב הזה. כחלק מהאירועים האלימים המאפיינים לצערנו את התקופה האחרונה, הפכו גם זיקוקי הדינור למשהו שהוא הרבה מעבר למטרד. הזיקוקים גורמים לנזקים כבדים ולסכנה ממשית עבור כוחות הביטחון ועל כן אין ספק שיש לבצע חשיבה מעמיקה ולפעול למיגור השימוש בהם ככלי נשק. נעשה כל דבר שיידרש כדי לסייע לכוחות הביטחון לשמור על הסדר".

עוד הוסיפה אלהרר:  "אין מחלוקת לגבי הצורך להגביל זמנית את הייבוא אולם יש לוודא שהדבר נעשה במידתיות ואינו פוגע שלא צורך באנשים המתפרנסים מייבוא הזיקוקים. על כן, יש להגביל את הצו לתאריך קבוע מראש ולוודא כי עד אז יגובשו צעדים חלופיים להתמודדות עם התופעה".

בסיום הדיון נקבע כי תוקף הצו יהיה עד ל-15 בפברואר 2015.

תגובות

מומלצים