האיש שעומד מאחורי פיצוץ המקום הקדוש של הדרוזים

עומר אלסוגאן בדואי סורי שהצטרף לארגון דאעש הוא האיש שעומד מאחורי הפיגוע במקום הקדוש סלמאן אלפארסי בסוריה, מעקב ושיחות עם האיש שנמשכו מעל חודש ימים, המקרה מסמן את מצוקת הדרוזים באזור סויידה בעיקר, לסרטון

20.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
האיש שעומד מאחורי פיצוץ המקום הקדוש של הדרוזים

לפני חודש וחצי פוצץ המקום הקדוש של הדרוזים מקאם הנביא סלמאן אלפארסי עה"ש, מקום חשוב לכל הדתות ובמיוחד לדרוזים, המתחם נמצא בדרום סוריה באזור סויידה.

לאחר פיצוץ מתחם הנביא סלמאן אלפארסי, קיבלנו מידע על זהותו של המבצע והסיבה למעשיו, ואז התחילו ההתקשרויות שלנו עם אותו עמאר המשתייך לארגון דאעש ולא לאלנסרה כמו שחשבנו בהתחלה.

הנביא סלמאן אלפארסי הוזכר בספר הדת "אלקוראן" כיועץ לנביא מוחמד שהציל את המוסלמים כאשר ייעץ להם במלחמת "الخندق".

מאז שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה והפכה בעיקר למלחמה דתית, המיעוט שנאמן לשלטון הסורי, כמו הדרוזים והנוצרים, הפכו למטרה נוחה להתנגחות בהם ובעיקר ע"י הארגונים האסלאמיים הפועלים בסוריה.

חלק מהמקומיים תושבי סוריה במקור בני העדה הבדואית, שניסו בכל מיני דרכים לגייס את הדרוזים למטרות שונות נגד השלטון הסורי וכאשר נתקלו בסירוב, הם יצאו נגד הדרוזים ונגד המקומות הקדושים להם, ובעיקר נגד המטרות הנוחות שניתן לפגוע בהם.

במקרה של המקום הקדוש סלמאן אלפארסי עה"ש, הנזק העיקרי נעשה למקום עצמו ולא היה כל נפגע בפיצוץ הנ"ל.

עמאר אלסוגאן

עמאר אלסוגאן בדאוי סורי שהצטרף לדאעש, בעבר היה לו קשר עם ההנהגה הדרוזית ועם הצטרפותו לדאעש הפך לאויב של הדרוזים באזור סויידה, הוא האיש שעומד מאחורי הפיצוץ של מקאם הנביא סלמאן אלפארסי בסוריה.

הדרוזים בינתיים שומרים על איפוק מתוך הבנה שידו של השלטון הסורי תשיג את המפגעים והם ייענשו, הכל בינתיים זמני בלבד הכל בוער ורותח.

אזור סויידה הוא האזור הבטוח ביותר מכל האזורים האחרים בסוריה, לשם כך ארגון דאעש מונע העברת דלקים ופועל לניתוק החשמל לכפרים בסויידה, זה בא כלחץ על הדרוזים כדי לגרום להם להפיר את הברית עם השלטון הסורי.

האזור הזה הפך בחצי השנה האחרונה לבסיס לכל מיני ארגונים וגם לאנשי חזבאללה שמנסים לגייס צעירים דרוזים בתמורה לכסף, האזור הזה הפך למקום מסוכן שמלא במארבים וסכנות לתושבים בני המיעוט הדרוזי והנוצרי, דאעש עושים הכל לגייס את הבדואים לשורותיהם, כדי להיכנס דרך אזור סויידה ולהילחם באלנסרה, ע"מ להגיע לדרעא וזה ניתן רק בדרך הזו של הכפרים הדרוזים.

ההקלטות שאנו מביאים לכם הם חלק קטן ממספר ההקלטות והשיחות שבוצעו במשך מעל חודש ימים, ישנן החלטות וקולות שלא יכולים לפרסם בהקלטה בסרטון הנ"ל.

התחקיר והשיחות בוצעו לפי מקורות רשמיים הקושרים את אותו איש לפיצוץ במאקם סלמאן אלפארסי, הקשר האישי והטוב שלנו עם המקורות הרשמיים בסוריה ובמיוחד עם הדרוזים מאפשר לנו להביא לכם את התמונה האמתית ממה שמתרחש בשטח.

 

 {YouTubeVideo id=3UehhDKZt48}

תגובות

3. בחורה לפני 9 שנים
כמה חשוב הנתון הנ"ל
2. דליה לפני 9 שנים
ברברים שנלחמים בשם הדת
1. דרוזי לפני 9 שנים
כרמל

מומלצים