תרגיל מוצלח של למידה מרחוק בחירום

מוסדות החינוך במחוז חיפה קיימו תרגיל של למידה מרחוק בחירום, תלמידי יסודי חדשני בדאלית אל כרמל, קיימו שיח מקוון במרחב הלמידה הכיתתי שבאתר בית הספר, תוך ביצוע פעילות לימודית מתוקשבת.

02.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תרגיל מוצלח של למידה מרחוק בחירום

כמידי שנה בשנים האחרונות במשרד החינוך במחוז חיפה מקיימים את התרגיל של למידה מרחוק בחירום בכלל מוסדות החינוך במחוז. אתמול  יום א' 1.3.15, נערך התרגיל השנתי, במהלך התרגיל פעלו התלמידים בכלל מוסדות החינוך במחוז מהבית החל מהשעה 14:00.

השימוש בסביבה מקוונת בכלל, ולמידה מרחוק בפרט, בשגרה כמו גם בחירום, מהווים תחליף נוסף למסגרת הפעילות הלימודית, כאשר התלמידים ו/או המורים אינם יכולים להגיע פיסית לבית הספר. למידה מרחוק תאפשר למורים לקיים שגרת הוראה מבית הספר, מהבית, או ממרחב הוראה מיוחד, כאשר התלמידים לומדים בביתם ושומרים על קשר באמצעות רשת האינטרנט.

במהלך התרגיל ניהלו המורים והתלמידים שיח מקוון במרחב הלמידה הכיתתי שבאתר בית הספר והתנסו  בשימוש במערכות שונות ללמידה מרחוק, תוך ביצוע פעילות לימודית מתוקשבת או השתתפות בשיעור סינכרוני בלמידה מרחוק.

בבתי הספר היסודיים -  תהליכי למידה ושיח המקוון עם המורה התקיימו במרחב הכיתתי שבאתר בית הספר. התלמידים הונחו להיכנס למרחב הכיתתי בתום יום הלימודים, לבצע את הפעילות הלימודית שהוזנה על ידי מחנך הכיתה ולדווח לו על הביצוע.

בבתי הספר חטיבות הביניים וחטיבות העליונות התלמידים נדרשו לבצע את המטלות הבאות:

ביצוע מטלה מתוקשבת שהוזנה על ידי המורה למרחב הכיתה/ המקצוע וקיום שיח מקוון עם מחנך הכיתה/המורה המקצועי במרחב הכיתה/המקצוע שבאתר בית הספר עד השעה 22:00.

השתתפות בשיעור סינכרוני (מפגש של מורה ותלמיד באותו זמן) בכיתה וירטואלית ומילוי שאלון משוב על ההשתתפות בפעילות וחווית השימוש במערכות הלמידה מרחוק.

יסודי חדשני

התרגיל נחל הצלחה רבה, הפורטלים הבית ספריים ומערכות התקשורת פעלו כנדרש, המהלך החדש של ההתנסות בשיעורים הסינכרוניים על ידי מרצים מומחים זכה להשתתפות פעילה של תלמידים ומורים, ובכך נפרצת דרך להטמעה של מגוון הזדמנויות למידה חדשניות בהלימה למאה ה-21, תוך פריצת גבולות מקום וזמן הלמידה מעבר לכתלי בית הספר.

מנהלת מחוז חיפה, רחל מתוקי, מציינת כי, "תנאי ללמידה מרחוק בחירום הוא הלמידה המקוונת בשגרה. השנה מחוז חיפה נכנס לתכנית התקשוב הלאומית. הצלחת התרגיל מעידה על הטמעה הולכת וגוברת של פדגוגיה דיגיטלית בשגרת הלמידה בבתי הספר במחוז וקידום מערכת החינוך בהלימה למאה ה21".

תגובות

מומלצים