מפגש משפחות נפגעי פעולות האיבה

מפגש מרתק בין הנהלת ביטוח לאומי ועובדי מחלקות השיקום והאיבה במוסד לביטוח לאומי סניף חיפה, לבין נפגעי פעולות איבה שכללו הורים שכולים, אלמנות, יתומים, נכים, אחים ובני משפחה.

30.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מפגש משפחות נפגעי פעולות האיבה

בחיפה התקיים מפגש של נפגעי פעולות האיבה של סניף חיפה. כיבדו את המפגש בנוכחותם: מר ראיק ח'יר-מנהל הסניף, גב' יפעת הרמן –מנהלת הגמלאות, גב' אדוה לרנר –מנהלת תחום שיקום,  עובדות מחלקת שיקום ופקידות תביעות נפגעי פעולות איבה.
המפגש התקיים בחיפה ב"בית רוטנברג"- המרשים והמטופח.

המפגש החל, כתמיד, בישיבה סביב שולחנות עם כיבוד עשיר. המפגש הראשוני, הוא תמיד מרגש וניתן לצפות בקשרים שנוצרו לאורך השנים אצל שותפי גורל, שלא הכירו זה את זה והפכו לחברים ותומכים המקיימים קשרים ביניהם גם בשאר ימות השנה.
בין המשתתפים הפעם הורים שהגיעו עם ילדיהם ונוצרו מפגשים מרגשים.

כך למשל, הגיעה נפגעת פעולות איבה המטופלת במחלקת שיקום כבר 20 שנה, יחד עם ביתה וחתנה. הבת, ילדה צעירה בעת האירוע, נותרה לבדה בבית, מבלי לדעת מדוע אימה לא חזרה הביתה.

במפגש פגשה את עובדת השיקום, שדאגה לאתר אותה, להגיע אליה ולמצוא סידור הולם עבורה עד החלמתה של אימה. כיום, בהיותה אישה בוגרת, נשואה ובעלת תואר ד"ר, התרגשה מאוד לשמוע הסיפור.

בשלב השני של המפגש הוזמנו המשתתפים להרצאה מרתקת של ד"ר קרן אור חן, פסיכולוגית ומרצה בפקולטה לרווחה ובריאות באוניברסיטת חיפה ובבית הספר לרפואה בטכניון.

ד"ר אור חן הרצתה בנושא "קבלת החלטות בצמתים בחיים". הרצאתה הייתה מרתקת, נוגעת ומעוררת מחשבה.

ראיק חיר

מפגשי משפחות נפגעי פעולות האיבה מתקיימים אחת לשנה ובדרך כלל בסמוך לחגים. הפעם בחרנו בחג הפסח, חג החירות עם שימת דגש על החירות לבחור בדרך הטובה לשיפור איכות החיים.

התודות בסוף המפגש ביטאו את ההערכה ואת חשיבות קיום מפגשים אילו. מפגשים המהווים הזדמנות לקיום קשר בין מחלקות השיקום והאיבה במוסד לביטוח לאומי ובין המשפחות שחלקן, אף לאחר השנים הרבות שחלפו, מתמידים ומגיעים למפגשים אילו.

תגובות

מומלצים