מה האמת מאחורי שלטי החוצות בדליה?

בתחילת השבוע הבא תתכנס מליאת מועצת דליה לאשר תקציב לשנת 2015 שבסעיפי התקציב נמצא שילוט עסקים ולא שלטי חוצות, רפיק התחייב למשלב שתוך חודשיים יהיה מכרז, רפיק לא שם לב לתגובתו, מי עובד על הציבור?

09.04.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מה האמת מאחורי שלטי החוצות בדליה?

מדוע מועצת דליה מעלימה עין מהשלטים שמוצבים ברחובות דליה ועל קיר מגרש הכדורגל, שמשמשים לפרסום עסקי של כל מיני חברות שלא משלמות שקל אחד לקופת המועצה.

בינואר, לאור תלונה של תושבים, שבעלי השלטים משאירים להם לכלוך רב שהם מורידים מהשלטים, פרסמנו כתבה בה העלינו את הטענות של התושבים, מזה הרבה זמן, מדוע המועצה לא עוצרת את התופעה המכוערת ועושה סדר בכל עניין השילוט הפרסומי.

בשאילתה למשרד הפנים, לשכתו של מנהל המחוז במשרד הפנים יוסף משלב מפנה את שאלתנו לאחראים ובין היתר למועצת דליה, ראש המועצה רפיק חלבי בתשובה למחוז כותב, ציטוט מתשובת רפיק:

"אנחנו במועצת דליה בהליך הכנת מכרז להסדרת שילוט באזורים ציבוריים, ואף נבחר מומחה להסדרת העניין, לגבי 4 השלטים על קיר מגרש הכדורגל של באהר זועבי, נשלחה אליו דרך היועץ המשפטי דרישה להסיר את השלטים ולשלם את חובו למועצה, כך סוכם לאחר פגישה איתו, אנחנו בשלב אחרון לטיפול באחת מהבעיות הקשות של מועצת דליה".

לא ברור מה רצה להגיד במכתבו ראש המועצה רפיק חלבי ולאן כוון את דבריו ולמה הוא מנסה להסתיר את עשרות השלטים שנמצאים בכל רחובות דאלית אל כרמל ועל קיר מגרש הכדורגל 5 ולא 4 כמו שציין בתשובתו למשרד הפנים.

הנושא העיקרי הוא שמועצת דליה יושבת לאשר תקציב 2015, שנמצא בו 500 אלף ₪ יעד הכנסה משילוט עסקי בלבד וכל הנושא של שילוט חוצות כלל לא נמצא בתקציב 2015.

תגובת מבקרת המועצה עו"ד סועאד חסון לשאילתא שהפנינו לה בעניין שלטי החוצות בדליה, דבר שממשיך להתנהל באופן כזה למרות כל ההתראות ולמרות מה שכתבה בדוח שלה, מדוע רפיק לא פועל נגד השלטים האלה?

בקיר מגרש הכדורגל בדאלית אל כרמל מספר שלטי חוצות שעובדים כל השנה ובתמורה לא משלמים שקל אחד לטובת הקופה הציבורית ואת הלכלוך מהשלטים משאירים בשטח, מדוע ראש המועצה מהגן על בעלי השלטים?
 
https://www.karmel.co.il/index.php?option=com_content&task=view&id=33101

עו"ד סועאד כותבת בתגובה למערכת פורטל הכרמל, "מר חסין חלבי עורך פורטל הכרמל

1. הסדרת נושא השילוט בתחום המועצה עלה במספר דוחות ביקורת שערכה הח"מ. האחרון הוא דו"ח הביקורת לשנת 2012 שכלל עדכון נכון לסוף שנת 2013.  מפנה את כב' לאמור בדו"ח, סעיף 1.6, עמודים 44-50 .

2. צר לי שחרף המלצות ופניות שונות ונישנות בנושא, טרם הוסדר תחום השילוט והשלטים, בין היתר, המפרסמים לכאורה המשיכו לפרסם שלטים בשטחים ציבוריים ללא היתר כדין.

3. במהלך שנת 2014 נערך סקר שילוט עסקים והוטמע במערכת הגביה. המועצה צפויה להוציא הודעות חיוב למפרסמים. נוסף על כך, דווח כי המועצה נערכת לפרסם מכרז בנושא מתן רשות שימוש ופרסום שלטים בשטחים הציבוריים בתחומה.

יתרה זו, דווח כי נשלחו התראות למפרסמים שלטים שלא כדין בשטחים ציבוריים.

4. ראוי להפנות את השאילתא שבנדון והשאלות שכב' מעלה בהתייחס להפעלת סמכויות ראש המועצה בתחום זה אליו ולקבל את תגובתו.

בכבוד רב,סועאד זהראלדין-חסון, עו"ד מבקרת המועצה".

בעניין שלטי חוצות, מאז שרפיק הגיב למשרד הפנים, התחלפו 5 פעמים השלטים, כולל פרסום לרשימות שהתמודדו לכנסת ה20 שהסתיימו לא מזמן ועניין הפרסום ממשיך ללא כל מפריע, אף אחד במועצת דליה לא מעוניין לעצור את הבזיון שנגרם לרכוש הציבורי.

מעניין מה יגיד רפיק הפעם ?.

הכנסה לדליה

תגובות

8. אזרח דלאוי טוב לפני 9 שנים
אני צריך לשלם והם לא
7. יש 2 מיליון שקל שנתי מאזור התע לפני 9 שנים
למה רפיק לא מעיז לשחרר אזור התעשיה מהכיבוש
6. מוניר לפני 9 שנים
חוצפה
5. דלאוי ישר לפני 9 שנים
הציבור מנוצל על ידי חברות נוכלים
4. חלבי לפני 9 שנים
דאלית אל כרמל
3. תושב שפוי לפני 9 שנים
מעניין מי נהנה מהשילוט???
2. יודע דבר לפני 9 שנים
העניין הזה לא יעבור בשקט
1. תושב לפני 9 שנים
הכל שליפות מהמותן זה רפיק

מומלצים