חשד לגניבת קרקעות שיטתית בצפון

27.04.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חשד לגניבת קרקעות שיטתית בצפון

באגף להב 433 נבדק חשד לפיו למעלה מעשרים חלקות קרקע, מרביתן חקלאיות, נגזלו במרמה מבעליהן. 30 נעצרו

אגף החקירות והמודיעין - להב 433 היחידה הארצית לחקירת פשעים כלכליים (יאל"כ) חשף הבוקר (ראשון) חשד לפרשת גניבת קרקעות שיטתית בצפון הארץ על ידי רשת של מספר מעורבים.

מזה תקופה ארוכה שמתנהלת חקירה סמויה מורכבת ומאומצת שעניינה חשד לכך שמספר רב של גורמים ובהם עורכי דין, חברו יחדיו במטרה להשתלט על אדמות בהיקף נרחב בצפון הארץ, וביצעו לאורך התקופה שורת עבירות זיוף, מרמה, סחיטה באיומים והלבנת הון.

ממצאי החקירה הסמויה ביססו חשד לכך שבשנים האחרונות פועלת הרשת, מרבית חבריה מאזור הצפון, במנגנון שיטתי של זיוף מסמכים, על מנת להשתלט על אדמות שלא כדין.  על פי החשד, למעלה מעשרים חלקות קרקע, מרביתן חקלאיות, נגזלו במרמה מבעליהן וללא ידיעתם, ובוצעו בהן פעולות שונות מול הרשויות, בין אם רישומי "הערות אזהרה" ובין אם העברת בעלות של ממש. בחלק מהמקרים, על פי החשד, אף נמכרו האדמות הגנובות לרוכשים תמימים באמצעות הליך שיטתי של זיוף ומרמה כלפי הרשויות, כלפי הרוכשים וכלפי בעלי הקרקע.

הלילה, בתום החקירה הסמויה, ערכו שוטרי להב 433 יאל"כ וחוקרי רשות המסים פעילות בסיוע שוטרי המנהלת לתיאום פעולות אכיפה באגף המבצעים ושוטרי המחוז הצפוני. במסגרת הפעילות עוכבו לחקירה למעלה משלושים חשודים וכן נערכו חיפושים בבתי חשודים ובמשרדיהם.

החקירה נוהלה בשיתוף פעולה עם פקיד שומה חקירות חיפה ומשרד מיסוי מקרקעין נצרת ברשות המסים ובליווי פרקליטות מחוז צפון (פלילי ואזרחי).

תגובות

מומלצים