לשנות את המציאות המרה

קבוצות הנוער של אור ירוק יחד עם בנות השירות האזרחי ומתנדבים נוספים, לקחו על עצמם משימה, להפחית את מספר תאונות החצר בכפרים, תופעת תאונות החצר גבתה את חייהם של עשרות פעוטות בשנים האחרונות.

27.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לשנות את המציאות המרה

עזרו להפחית את תופעת תאונות החצר במגזר הערבי

קבוצות הנוער של אור ירוק יחד עם בנות השירות האזרחי ומתנדבים נוספים של אור ירוק בחברה הערבית, החליטו להילחם באחת מהתופעות הקשות ביותר בבטיחות בדרכים בחברה הערבית - תאונות החצר. לשם כך, הקימו חברי הקבוצות דוכנים הסברה והחתמה ב-31 מרכזי יישובים ומוסדות חינוך במגזר הערבי, בהם חשפו את התושבים לממדי התופעה ולצעדים שיש לבצע בכדי לצמצם אותה.

במסגרת הפעילות, החתימו המתנדבים מאות תושבי החברה הערבית על עצומה הקוראת לשנות את המציאות המרה ולהפחית את מספר תאונות החצר. העצומות הועברו בין היתר לראשי הרשויות ג'ת, דבוריה, דיר חנא, דלית אל כרמל, חורה, זמר, נחף, עראבה, ערערה, סחנין, נצרת, מג'ד אל כרום, רהט, ריינה, שפרעם, טייבה, טמרה, אום אל פאחם, אבו גוש, כפר קנא, כפר קאסם ועוד. בנוסף הועברו העצומות לחברי כנסת מהחברה הערבית במטרה שאלו ישפיעו ויפעלו למען הפחתת תאונות החצר.

חברי הקבוצות מציעים במכתב כמה פעולות בכדי להפחית את מספרם של תאונות אלו. ראשית, להגביר את פעילויות ההסברה בנושא באמצעות מערכת החינוך, אנשי דת, פעולות שיווקיות כמו דוכני הסברה ועלונים והדרכות הורים ונהגים. בנוסף, לשפר את התשתיות: לסדר חנייה לכלי רכב כבדים וכן להכין תשתיות חניה לבתים פרטיים. הפעולה האחרונה שמציעים חברי הקבוצות היא לעודד את תושבי היישוב להתקין חיישני נסיעה לאחור ברכביהם.

תופעת תאונות החצר בקרב המגזר הערבי בישראל, גבתה מהחברה הישראלית בכלל ומהמגזר הערבי בפרט, את חייהם של 45 פעוטות בגילאי 0-4 בשנים 2010-2014. התאונות מתרחשות בסביבת הבית, בשטחים שמשמשים גם לחניית רכב וגם למשחק. אחד המאפיינים של תאונות חצר הוא מעורבות של כלי רכב כבדים, בשל שדה הראייה המוגבל וריבוי ה"שטחים המתים".

תגובות

מומלצים