בת 8 תרמה את מתנות יום ההולדת שלה לילדי רמב"ם

אין דבר שילדים אוהבים יותר מלקבל מתנות. זו אולי הסיבה שבזמן האחרון יותר ויותר ילדים מתגייסים לטובת פרויקט חדר המתנות של ביה"ח רות לילדים, ומארגנים תרומות של מתנות לילדים החולים. כי ילדים יודעים הכי טוב, מה ילדים אחרים אוהבים.

02.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בת 8 תרמה את מתנות יום ההולדת שלה לילדי רמב"ם

בבית החולים "רות" לילדים שברמב"ם הוקם לפני מספר חודשים חדר מיוחד במינו – חדר שכולו מתנות והפתעות לילדים המאושפזים. היוזמה, שמטרתה לשמח ולנחם ילדים חולים, מבוססת על תרומותיהם של גורמים שונים אשר תורמים מתנות, משחקים וצעצועים לביה"ח.

אולם, לאחרונה, נראה כי יותר ויותר מתורמי הפרויקט, הם ילדים בעצמם. אחת מהם היא נריה בן ארי, בת 8 מחיפה, אשר חגגה לאחרונה את יום הולדתה. זמן קצר לפני האירוע המשמח, שמעה אמה של נריה, מורן, על פרויקט "חדר המתנות" של ביה"ח "רות", ספרה על כך לבתה הצעירה. "הסברתי לנריה על היוזמה והמטרה החשובה, והצעתי לה לקחת חלק בזה", מספרת מורן, "נריה חשבה על זה כמה דקות, והחליטה לתרום את כל מתנות יום ההולדת שלה לטובת חדר המתנות של רמב"ם".
 
עם רכב עמוס מתנות חדשות, הגיעו נריה ואמה לרמב"ם, ומסרו אותן למרים גולדווסר, מנהלנית בית החולים "רות" לילדים. "נריה מאוד התרגשה", משחזרת מורן, "היא ביקרה בחדר המתנות ושאלה שאלות על הפרויקט. ערך הנתינה והתרומה לקהילה הם ערכים חשובים ומרכזיים בחיינו. אנו שמחים מאוד לעזור ולסייע בכל מה שניתן".

כאמור, נריה לא לבד. לאחרונה התקבלו תרומות נוספות מילדים, כאשר חלקם גייסו תרומת מתנות וחלקם גייסו כספים לטובת רכישת צעצועים ומשחקים לילדים המאושפזים. ילדי קיבוץ אפיקים, מהמועצה האזורית עמק הירדן, שמעו גם הם על חדר המתנות של רמב"ם והחליטו להתגייס. בעזרת בני הקיבוץ, המשפחה והחברים הם אספו תרומת צעצועים גדולה, אותה העבירו לבית החולים.

יוזמה מרגשת אחרת הגיעה דרך עומר אספיס, בתה של אחות בביה"ח, וחברתה ליאור יוסף, שתיהן בנות עשר מחיפה. בעקבות פעילות שהתקיימה בבית הספר איינשטיין שבחיפה, בו לומדות השתיים, הן הקימו דוכן יד שניה ובו מכרו חפצים ישנים לטובת גיוס כספים. באמצעות היוזמה הצליחו  שתי הבנות לגייס מאות שקלים לרכישת מתנות לילדי מחלקת המטו-אונקולוגית ילדים. "כל התהליך היה מאוד מרגש", אומרת אסנת, אמה של עומר, "הן התחברו למטרה בעצמן וחשבו לבדן על הדרך להשיג אותה. הן עשו את כל העבודה הקשה בעצמן, ואנחנו מאוד גאים בהן".

לדבריה של גולדווסר, התורמים הצעירים הם אלו שמרגשים במיוחד: "חדר המתנות של ביה"ח רות מסתייע בתרומותיהם של חברות שונות, בתי עסק כאלה ואחרים, גורמים פרטיים קבועים ומשתנים", היא מסבירה, "אך אנחנו מסתמכים לא אחת גם על ילדים עם לב רחב. יש הרבה יוזמות כאלה, של ילדים שהולכים וטורחים, משקיעים זמן ואנרגיות ומגייסים את החברים, הכיתה והסביבה הקרובה, ופשוט מצליחים לחמם לנו את הלב". 

גם אתם רוצים לתרום ל"חדר המתנות" שלנו? הנה כמה נקודות חשובות...
• מטעמי סנטריה והיגיינה, ועל מנת לשמור על הילדים החולים, משחקים וצעצועים שיתרמו, חייבים להיות חדשים וסגורים.
• ניתן לתרום משחקים וצעצועים המתאימים לכל הגילאים (0-18).
• משחקים מומלצים לתרומה: משחקי קופסא, משחקי יצירה אישיים, חוברות צביעה, משחקי הרכבה (למשל, לגו), בובות בכל הגדלים ועוד.
בנושא העברת התרומות, ופרטים נוספים, ניתן לפנות למנהלנית ביה"ח לילדים ברמב"ם, מרים גולדווסר, באמצעות דוא"ל: m_goldi@rambam.health.gov.il

נריה בן ארי

בתמונה: נריה בן ארי עם המתנות שתרמה לחדר המתנות.
צילום: פיוטר פליטר.

תגובות

מומלצים