שלוש התפתחויות אפשרו לאסד לשאת נאום כזה

מה אסד לא אמר בנאומו: מארגן מחדש את הצבא הסורי ל-3 אגרופי קומנדו משוריינים שיהיו תחת פיקוד איראני, מהיום הראשון למלחמה טען אסד, כי הוא נלחם נגד טרור מוסלמי

27.07.2015 מאת: תיקדבקה
שלוש התפתחויות אפשרו לאסד לשאת נאום כזה

יום שני, יא אב תשע"ה, 06:13, 27 ביולי 2015תגיות: בשאר אסד, צבא סוריה, המורדים בסוריה, אל קעידה עיראק-ISIS, ארה''ב, איראן, חיזבאללה, טורקיה, ישראל,

נשיא סוריה בשאר אסד נושא את נאום הנצחון שלו במלחמה אסור לטעות. ביום א' 26.7, נשא נשיא סוריה בשאר אסד את נאום הניצחון שלו במלחמת האזרחים הנמשכת למעלה מ-4 שנים בסוריה, ובה מאות אלפים איבדו את חייהם, ומיליונים רבים הפכו לפליטים שנעקרו מבתיהם ומשפחותיהם, ועריה וכפריה של סוריה נהרסו.

{YouTubeVideo id=p8-kzBWf_cY}

שלוש התפתחויות אפשרו לאסד לשאת נאום כזה:

1. הסכם הגרעין שממשל אובמה+המעצמות חתמו עם איראן. לאחר חתימה זו ברור כי וושינגטון לא תפעל יותר נגד משטר אסד, גם אם הוא משתמש בנשק כימי, וגם אם הוא ממשיך להחזיק במאגרי נשק כימיים. כל דבר שארה"ב תרצה לעשות עם סוריה, חייב יהיה להיות מתואם עם טהרן, שהפכה  עתה למעצמה האזורית המזרח תיכונית מס' 1.

זו הסיבה מדוע אסד יכול היה לשבח בנאומו את 'השינויים החיוביים שחלו בעמדת המערב כלפי המלחמה'.…positive changes in western attitudes to the conflict, ולציין 'שארה"ב ובעלות בריתה מבינות עכשיו שיש להן אינטרס משותף עם משטרו בהבסת הטרור נוסח ISIS'. ציטוט המקור:  The US and its allies now understood they share an interest with his regime in defeating ISIS-style jihadi terrorism.

מהיום הראשון למלחמה טען אסד, כי הוא נלחם נגד טרור מוסלמי, וכי על העולם להבין נקודה זאת, אחרת הטרור המוסלמי יתקוף את המערב. עכשיו מזווית הראייה שלו דבריו התבררו כנכונים!

2. נקודת המבחן של הוכחת דברים בשטח, הייתה בסוף השבוע האחרון, כאשר ארצות הברית וטורקיה החלו לשתף פעולה בתקיפת שתי מטרות בסוריה. אלה של אל קעידה ISIS, ואלה של  הכוחות הכורדים המורכבים מלוחמי ה-YPG-הכורדים הסוריים ואנשי המחתרת הכורדית ה-PKK.

במילים אחרות, וושינגטון ואנקרה, תוקפות את שני האלמנטים הצבאיים החשובים ביותר שאיימו עד כה על קיומו של משטר אסד, ובכך הם מבודדות את האלמנט השלישי המורדים הסוריים, להם ארצות הברית מסרבת לספק נשק שיכריע את המלחמה מול הצבא הסורי.

בפגישה לילית עם עורכי העיתונים וכלי התקשורת הטורקיים, תיאר ראש ממשלת טורקיה אחמאט דאבוטולו Ahmet Davutoglu, ביום א' 26.7, את ההבנה האמריקנית-טורקית במילים הבאות: 'לטורקיה אין תוכניות לשלוח כוחות קרקע לתוך סוריה, אבל היא הסכימה עם ארצות הברית כי צריך להינתן  כיסוי אווירי למורדים הנלחמים בכוחות המדינה האיסלמית'.

ציטוט המקור:  Turkey has no plans to send ground troops into Syria but has agreed with the United States that air cover should be provided for moderate rebels fighting Islamic State forces there. במילים אחרות, טהרן ודמשק אינן צריכות לדאוג יותר.

כיסוי אווירי אמריקני-טורקי יינתן רק לאלה הנלחמים ב-ISIS, ולא לאלה הנלחמים באסד.

3. במצב שכזה, בו כל הסביבה האסטרטגית שלו השתנתה ללא היכר, יכול היה אסד  להיות כנה עם עצמו ועם שומעיו ולהודות כי משטרו הקריב טריטוריות בסוריה, בעיקר בגלל שיקולים אסטרטגיים של עדיפויות. Regime’s surrender of territory as a question of priorities.
אסד פירט במקצת נקודה זו כאשר אמר, 'כי היה צורך להגדיר את השטחים החיוניים שהכוחות המזוינים שלנו ימשיכו להחזיק בהם'.  It was necessary to specify critical areas for our armed forces to hang on to.

הוא הודה במילים חמות לאיראן ולחיזבאללה על שאפשרו לו לנקוט מדיניות כזו, והגדיר את תרומתן למלחמה ולהישרדות משטרו במילים: חשובה ועזרה אפקטיבית'   important and effective assistance.

בנקודה הזו הגיע אסד לקטע הרגיש ביותר בנאומו בו הגדיר את הבעיה המרכזית של צבאו 'כעייפות', בציינו כי יש הבדל בין 'עייפות' ל'תבוסה'.

 The problem facing the military is not related to planning but to fatigue. It is normal that an army gets tired, but there’s a difference between fatigue and defeat.

כאן אסד עצר ולא אמר יותר אפילו מילה אחת כיצד הוא חושב שבעיה זו תיפתר.

המקורות הצבאיים והמודיעיניים של תיקדבקה משלימים נוקדה זו בנאומו של אסד.

ערב נאומו, קיבל אסד את התוכנית הצבאית האיראנית לשיקום צבאו, בנסיבות האסטרטגיות החדשות.

במקום שהצבא הסורי היה מאורגן עד עכשיו על בסיס דוויזיות וחטיבות, הוא יאורגן מחדש על בסיס של שלושה אגרופים משוריינים. האגרוף הצפוני. האגרוף הדרומי, ואגרוף דמשק.

לשם השגת מטרה זו בונים עכשיו הסורים, ביחד עם מפקדים צבאיים איראניים ושל חיזבאללה.

שתי דוויזיות על חדשות הדוויזיה הצפונית והדוויזיה הדרומית. על דמשק יימשיכו להגן דוויזית  מס' 4 שהיא המשמר הנשיאותי, ודוויזיה מס' 14 שהיא מורכבת מיחידות של כוחות מיוחדים.

רוב המפקדים 'העייפים' של הצבא הסורי יוחלפו במפקדים חדשים צעירים יותר, כאשר עליהם מפקדים קצינים גבוהים איראניים.
במילים אחרות, הסכם הגרעין בין ארצות הברית ואיראן, מאפשר לטהרן לחזק את אחיזתה הצבאית בדמשק ולאורך גבולותיה של סוריה עם ישראל וירדן.

מקור

http://www.debka.co.il/article/24766/-מה-אסד-לא-אמר-בנאומו-מארגן-מחדש-את-הצבא-הסורי-ל-3-אגרופי-קומנדו-משוריינים-שיהיו-תחת-פיקוד-איראני

תגובות

מומלצים