הקונגרס הציוני ה37 אישר החלטת הקמת הישוב הדרוזי בחיטין

המשלחת הדרוזית בקונגרס הציוני ה37 שופכת חיים לכפר הדרוזי, זו פעם ראשונה שבין עשרות ההצעות העניין הדרוזי על סדר היום, יוסף לא חוסך בביקורת על ההנהגה הדרוזית בישראל.

22.10.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הקונגרס הציוני ה37 אישר החלטת הקמת הישוב הדרוזי בחיטין

יו"ר התנועה הציונית הדרוזית יוסף נסר אלדין מסכם את הקונגרס הציוני ה 37, בסימן הצלחה, לאור ההחלטה לאשר את הקמת הישוב הדרוזי בקרני חיטין, ישוב דרוזי ראשון שיקום מאז קום המדינה.

יוסף נסר אלדין מתייחס לקונגרס ומתייחס להנהגה הדרוזית: "הקונגרס השנה בא לדון במצב המדינה והיהודים מכל הבחינות, לאור המצב השורר במזרח התיכון וההקצנה נגד המערב בעולם".

"הייני משלחת דרוזית מכל הכפרים הדרוזים מהגליל הגולן והכרמל, ואנחנו זכינו לפרק חשוב בפתיחת הקונגרס, שהכריז על הקמת הישוב הדרוזי החדש בקרני חיטין".

" אנחנו תבענו ממדינת ישראל שוויון מלא, לדעתי נציגי העדה הדרוזית לא מדגישים את הנושא הזה של השוויון בצורה נכונה ותמיד מעלים מס שפתיים, ההנהגה הדרוזית היא רופסת ולא יודעת איך לפעול, זכויות לוקחים ולא מקבלים על מגש, לנו יש עוצמה וצריך לנצלה ע"מ לקבל זכויות".

מטרותיה של התנועה הציונית בעת היווסדה הוגדרו בהחלטת אותו קונגרס שנודעה בשם "תכנית בזל". פיתוח תכליתי של ארץ ישראל על ידי יישובה ביהודים עובדי אדמה, בעלי מלאכה ועוסקים במשלחי יד, ארגון היהדות כולה וליכודה על ידי מפעלים יעילים, מקומיים וכלליים, בהתאם לחוקי כל ארץ וארץ, הגברת הרגש הלאומי היהודי וההכרה הלאומית היהודית.

לאחר הקמת המדינה התאימה עצמה התנועה הציונית למציאות של מדינה ריבונית ותפקידיה המרכזיים, עם כינוסו של העם היהודי במולדתו ההיסטורית על ידי עלייה מכל הארצות, שמירה על ההמשכיות היהודית ומניעת ההתבוללות בעם היהודי על ידי קידום חינוך יהודי ועברי וטיפוח ערכי רוח ותרבות יהודיים, מאבק באנטישמיות, הגנה על זכויות יהודים ברחבי העולם, הסברה ציונית, חיזוק אחדותו של העם היהודי ומרכזיותה של מדינת ישראל בעם היהודי.

ההסתדרות הציונית מורכבת מהבריתות הציוניות העולמיות שהן למעשה זרועות של המפלגות הציוניות בישראל, פדרציות ציוניות בעולם, וארגונים בין לאומיים שמגדירים את עצמם כציוניים כגון: ויצו, "הדסה", "בני-ברית", "מכבי", הפדרציה הספרדית העולמית, שלושת הזרמים היהודיים הכלל עולמיים, אורתודוקסים, רפורמים, קונסרבטיבים, משלחת מחמ"ע חבר המדינות העצמאיות ברית המועצות לשעבר, ארגון הסטודנטים העולמי ווג'ס, ועוד.

הקונגרס הציוני

המוסד העליון המתווה את מדיניות ההסתדרות הציונית והרשות המחוקקת שלה, הוא הקונגרס הציוני המתכנס אחת לארבע שנים.

לקראת כל קונגרס נערכות בחירות בפדרציות הציוניות השונות בעולם, מלבד בישראל שנציגותה בקונגרס נקבעת על פי גודלן של המפלגות הציוניות בכנסת האחרונה שנבחרה לפני הקונגרס.

39% מצירי הקונגרס באים מישראל, 29% -מארצות הברית ו-33% באים משאר המדינות.

לדברים שאמר לנו יוסף נסר אלדין

{YouTubeVideo id=kwJnWbfYS0E}

תגובות

14. يوسف عامر לפני 9 שנים
سؤال
13. פאדי לפני 9 שנים
יודיע את האמת
12. מחורפש לפני 9 שנים
למספר 9
11. בסיס לפני 9 שנים
יוסף הוכיח אחרת
10. דרוזי לפני 9 שנים
קונגרס ציוני
9. דרוזי ציוני לפני 9 שנים
החלטת קונגרס או החלטת ממשלה?
8. סאמי לפני 9 שנים
עספיא
7. דלאוי לפני 9 שנים
יוסף עושה ולא מקשקש
6. דרוזי אוהב המדינה לפני 9 שנים
כל הכבוד כל מילה בסלע
5. אישה לפני 9 שנים
יופי אני רוצה לגור שם ראשונה
4. אימא דרוזית לפני 9 שנים
נמה יותר טוב מזה
3. רמי אליאסין לפני 9 שנים
איש יקר ומוערך
2. דן דרוזי לפני 9 שנים
צעד טוב לכולנו
1. חאלד סאחלי לפני 9 שנים
גדול זקני השבט

מומלצים