למעלה מ 77 אחוזים מתלמידי העל יסודיים בצפון לומדים במגמה 1 טכנולוגית

כך ציינה מנהלת המחוז, ד'ר אורנה שמחון, בישיבת הנהלת המחוז ''מחוז הצפון העלה את קידום החינוך המקצועי הטכנולוגי לסדר גבוה מתוך הכרה כי הוא מאפשר ללומדיו ולבוגריו  קשת רחבה ומגוונת של  מימוש עצמי ומצוינות".

26.01.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
למעלה מ 77 אחוזים מתלמידי העל יסודיים בצפון לומדים במגמה 1 טכנולוגית

מנהלת המחוז, ד'ר אורנה שמחון: "אני שמחה לבשר כי למעלה מ 77 אחוזים מתלמידי העל יסודיים בצפון לומדים במגמה 1 טכנולוגית וזהו הישג  מוביל בקנה מידה ארצי  . יחד עם זאת בכוונתי להקים ועדה מחוזית בין משרדית לניתוח תמונת המצב הקיים ותכנון אסטרטגי עתידי של החינוך המקצועי-טכנולוגי בצפון כולל מיפוי צרכים ומשאבים'.

דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי מכלל 28082 תלמידי התיכוניים בצפון, דוברי עברית וערבית גם יחד, גילאי י-יב , 21794 לומדים במגמה 1 טכנולוגית שזה 77.5 אחוזים, למען הדיוק.

מניתוח מיפוי ופילוח אפיוני הלומדים עולה כי רוב מוחלט של הבנות לומדות במגמות טכנולוגיות של עיצוב , ביוטכנולוגיה ורפואה ואילו רוב מוחלט של בנים לומדים תקשוב , הספק ובקרה (אלקטרוניקה ) , סיב'מ ( סרטוט מאמצעות מחשב  ) ומכונאות רכב ממוחשבת .
ניתוח המגמות משמש מנבא טוב למקצועות עתידיים.

יצוין כי רשימת המשימות המחוזיות בתחום כוללת : איתור צרכים מחוזיים בנושא הטכנולוגיה ובדיקת היתכנו  בכל הקשור למגמות על אזוריות , מסלולי המשך יג-יד , חיזוק מגמות קיימות והפצת קול קורא להצגת פיתוחים טכנולוגיים מקוריים של תלמידים בוועידת החינוך המחוזית השלישית.

תגובות

מומלצים