חט"ב קופטאן דליה פותח את שעריו בשבוע אורחים ומארחים

במסגרת שבוע "אורחים ומארחים" כ-80 בתי ספר במחוז חיפה יפתחו את שעריהם בכלל המחוז  ללמידת עמיתים, זהו דבר חיוני וחוצה מגזרים, בדאלית אל כרמל בית ספר חט"ב קופטאן פתח את שעריו בפני הצוותים החינוכיים.

03.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חט"ב קופטאן דליה פותח את שעריו בשבוע אורחים ומארחים

מנהלת המחוז, רחל מתוקי, מציינת "כי מהלך זה הוא בבחינת "פואמות פדגוגיות" של הצגת העשיות החינוכיות המתקיימות במוסדות החינוך כשגרת עבודה יומיומית. שבוע זה הוא הזדמנות עבור כולנו להיחשף הלכה למעשה לתרגום המעשי של התפיסה החינוכית  בכל הקשור ללמידה משמעותית ובחלופות בהערכה".

"מרגש ומחזק לראות כיצד מנהלי בתי הספר והצוותים החינוכיים שמחים וכמהים לפתוח צוהר לתהליכים החינוכיים המתקיימים כשגרת עבודה בתוך כותלי בתי הספר. שבוע זה מדגיש את האיכויות הפדגוגיות המתרחשות בבתי הספר, ועל כך אני מבקשת להודות לכל מי שתכנן ואפשר לנו לחוות זאת".

בית ספר חט"ב "קופטן" דלית אל כרמל פתח את שעריו בפני מפקח בית הספר והמפקח המתכלל היישובי רמי בן גרא, מפקח רשותי פטין ביראני, ומדריכים  מחוזיים ו- 40 אנשי חינוך נוספים מהמחוז בכלל המגזרים הכוללים מנהלים, מורים, רכזי מקצוע. 

במסגרת היום הציגה הנהלת בית הספר והצוות החינוכי את תחום העשייה בתחום המדעים תוך שילוב דרכי מגוונות לחלופות בהערכה במדעים. כמו כן האורחים נכנסו לצפות בשיעור המועבר בצורת סדנה  המועבר במקצוע הערבית.

כ-80 בתי ספר במחוז חיפה יפתחו את שעריהם בכלל המחוז  ללמידת עמיתים במסגרת שבוע "אורחים ומארחים". שבוע זה חוצה מגזרים, סביב העשייה החינוכית המקדמת  תהליכי למידה-הוראה משמעותיים.

השבחת איכות ההוראה והלמידה בתהליכים של למידה משמעותית הביאו בתי ספר רבים לבחון את עשייתם הפדגוגיה בשנה זו. והתוצאה היא שבתי ספר רבים ביותר מפתחים תהליכים ייחודיים המתקשרים להיבטים השונים של למידה משמעותית וחלופות בהערכה.

מתוך רצון, לשתף בתהליכים אלו ומתוך כוונה להעצים את למידת העמיתים בקרב הצוותים החינוכיים הוחלט במחוז לקיים את שבוע האורחים ומארחים בחינוך היסודי זו שנה שנייה ובחינוך העל יסודי זו שנה ראשונה.

מטרת השבוע באה לקדם יצירת קהילות למידה בין בתי הספר במחוז  וכן הוקרת העשייה והערכה לעבודת הצוותים החינוכיים. כל מנהלי בתי הספר וצוותי החינוך  בחרו בשבוע זה היכן להתארח.

רקע -  אורחים ומארחים בחינוך העל יסודי

בחינוך העל יסודי ( בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות ) 40 בתי ספר מארחים יפתחו את דלתותיהם לביקורים של מורים כ-70 מסלולי למידה בתחומי דעת שונים, מכל המגזרים מתוך מטרה ללמוד על תהליכי הערכה חלופיים בתחומי הדעת השונים. בין כלי ההערכה ניתן יהיה ללמוד על האופן משתמשים המורים בתלקיט, בעבודות חקר, בדיון מובנה (דיבייט) ובכלי הערכה נוספים.

בתי הספר יציגו תוצרי למידה, ולצידם יוצגו מחוונים שנבנו בבתי הספר ושמשקפים את דרישות המשרד לצד חיבורם לחזון הבית ספרי ולפדגוגיה הבית ספרית.

חט"ב קופטאן 

.

חט"ב קופטאן

תגובות

1. אימא לפני 8 שנים
כל הכבוד לדליה נסר אלדין

מומלצים