פרס יו"ר הכנסת לאיכות החיים יוענק היום

הפרסים מוענקים השנה לשלוש עמותות בתחום פעילות למען קידום ההבנה, הדו קיום בין יהודים וערבים ושמירה על זכויות אדם ופעילות למניעת אלימות בחברה ולמען הצלת נפשות.

09.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון

האירוע יתקיים במעמד יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, השר לעניני דתות ח"כ דוד אזולאי, חברי הכנסת עאידה תומא סולימאן, אורלי לוי אבקסיס, יעקב מרגי ואילן גלאון, מנכ"ל הכנסת רונן פלוט ומזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ.
הפרס יוענק השנה לשלוש עמותות שעוסקות בתחום פעילות למען קידום ההבנה, הדו קיום בין יהודים וערבים ושמירה על זכויות אדם ופעילות למניעת אלימות בחברה ולמען הצלת נפשות:
 
עמותת "צופן" – מרכזי טכנולוגיה עילית – מקדמת את החיבור בין אזרחי ישראל הערבים לתחום ה"היי-טק", בדרך של שילוב תעסוקה ויצירת מרכזי טכנולוגיה עילית בישובים ערבים.

עמותת "מצמיחים" – פועלת למיגור האלימות בבתי הספר על ידי הכשרת תלמידים ומורים.
ארגון משפחות נרצחים ונרצחות – מסייע למשפחות שאיבוד את יקיריהן כתוצאה מרצח.
 
קרן פרס יושב־ראש הכנסת לאיכות החיים הוקמה ב-1981 מתרומת קרן מרקוביץ-שרייבר מצרפת. מטרת הקרן לעודד את אזרחי מדינת ישראל שמעשיהם והישגיהם מצדיקים הכרה מיוחדת בנושאי איכות החיים ושיפורם, ולשים את הדגש על הצמיחה של ארץ ישראל יפה, על־ידי מתן פרסים כספיים שנתיים מפירות הקרן. סך כל הפרס עומד על 120 אלף ₪. יושב ראש חבר הנאמנים של הפרס הוא יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, ובחבר הנאמנים יושבים גם שלושה מסגני יו"ר הכנסת, שופטת העליון (בדימוס) דליה דורנר, מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ, אנשי אקדמיה, חברי כנסת לשעבר ונציגי משפחת מרקוביץ-שרייבר.
 
את נושא קרן פרס יו"ר כנסת לאיכות חיים מוביל מטעם הכנסת סגן מזכירת הכנסת, מר נאזם בדר.
 
 

תגובות

מומלצים