אושר קיצור הליכי התכנון של מיזמים להקמת בתי מלון

לשר התיירות תהיה הסמכות להכריז על שלושה סוגים של מיזמים להקמת מיתקני איכסון מלונאים כתשתית תיירות, וכי תשתית כאמור תיחשב תשתית לאומית ויחולו עליה הוראות החוק החלות על תכנית לתשתית לאומית.

23.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אושר קיצור הליכי התכנון של מיזמים להקמת בתי מלון

מוצעות הוראות לעניין הכנת תכנית לתשתית לאומית בעניין תשתית תיירות, עוד מוצע לקבוע כי לוועדה מקומית עצמאית תהיה הסמכות לאשר תוספת שטחי בנייה למגורים במגרשים המיועדים למלונאות, בתנאים ובמגבלות המפורטים בהצעת החוק.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מבדיקות שבוצעו במשרד התיירות עולה שהזמן הממוצע להקמת בית מלון נאמד בכעשר שנים ויותר מיום רכישת הקרקע. קיצור הליכי התכנון של מיזמים להקמת מיתקני אכסון מלונאיים שמוצע בהצעת חוק זו להכריז עליהם כתשתית תיירות, וייעולם, חיוניים ביותר ליוזמות להקמתם ולהצלחתם העתידיות של מיזמים אלה, לקיצור ההליך התכנוני והליך קבלת ההיתרים לגבי הקרקע עשוי להיות משקל קריטי בהיבט הפיננסי של המיזם, שכן קיצור זמן ההקמה הכולל של המיזם מוביל לעלייה של ממש בתשואה הפנימית של תזרים המיזם".

שר התיירות יריב לוין: יש בענף התיירות פוטנציאל שרחוק מאוד ממימוש ובעיות שצריך להתמודד איתם. אחד הנושאים שמצריכים טיפול זה תשתיות התיירות ובפרט תשתיות הקמת בתי המלון.

זה לא סוד שמספר המלונות והחדרים הוא נמוך וגם היקף הבניה נמוך. יש סיבות מגוונות אבל אין ספק שאולי הבעיה הגדולה ביותר שמביאה לכך שלא נבנים כאן בתי מלון, זה התמשכות הליכי התכנון וקבלת ההיתרים.
הדבר יאפשר לנו גם למשוך לכאן רשתות של בתי מלון בין לאומיים ולהקים בבת אחת מספר בתי מלון ברחבי הארץ.

ח"כ יעל כהן פארן: אני שומעת מכל מיני גופים שמנסים להבין איפה חסרים בתי מלון ולא בדיוק קיבלו מענה, אבל זה לא מפריע להמשיך לקדם את ההצעה ולדהור קדימה.

המטרה של ההצעה היא להכשיר 20% מכל בית מלון לדירות מגורים, והיכן יבנו את אותם בתי המלון? במקומות שאסור לבנות בהם בתי מגורים, כמו למשל בסמוך לחוף הים. זה כמובן לא יהיה דיור בר השגה אלא דיור מאוד יוקרתי.

38 תמכו 34 התנגדו וההצעה תעבור לוועדת הפנים.

תגובות

מומלצים