חבר מועצת כפר קאסם נידון למאסר בשל קיזוז חשבוניות פיקטיביות בחברה בבעלותו

בית משפט השלום בפתח תקווה כב' השופטת אליאנא דניאלי גזר14 חודשי מאסר על זיאד דרארגה חבר מועצה ובעליה של חברה לניקיון ואספקת כוח אדם זאת לאחר שהורשע בקיזוז עשרות חשבוניות פיקטיביות בספרי החברה.

11.04.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חבר מועצת כפר קאסם נידון למאסר בשל קיזוז חשבוניות פיקטיביות בחברה בבעלותו

חבר מועצת העיר כפר קאסם נידון למאסר של 14 חודשים בשל קיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליוני שקלים בחברה בבעלותו.

בית המשפט קבע כי הנאשם פעל לרמות את אוצר המדינה בצורה שיטתית ודחה את בקשתו להקל בעונשו של היותו איש ציבור.

כמפורט בגזר הדין, דרארגה והחברה שבבעלותו העוסקת בניקיון ובאספקת כוח אדם קיבלו במהלך השנים 2011-2008 19 חשבוניות פיקטיביות על שם עוסקים שונים, וניכו שלא כדין את סכומי המס המגולמים בהן בדיווחיה התקופתיים של החברה למע"מ. סכומן הכולל של החשבוניות הפיקטיביות שהנאשם ניכה הנו כ- 3,200,000 ₪ וסכום המס הגלום בהן הנו כ- 440,000 ₪.

בנוסף לעונש מאסר בפועל, גזר בית המשפט על דרארגה 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך של 30,000 ₪. על החברה הנאשמת גזר בית המשפט קנס בסך של 60,000 ₪.

כבוד השופטת דניאל ציינה בגזר הדין "יובהר כי פעמים רבות, כמו במקרה שבפניי, עסקינן בעבירות המבוצעות בתחכום, לאורך זמן ובהיקף כספי ניכר. מעשי עבירה אלו קלים לביצוע אך קשים לגילוי, ומצריכים התחקות אחר מבצעיהן, שכן רשויות המס אינן בודקות כל חשבונית המוגשת לניכוי.

על כן גובר הצורך בהרתעה כאשר נתפסים מבצעי עבירות אלו...אף בנותני הדעת לעדי האופי שהעידו לטובת הנאשם ולנסיבותיו האישיות, הרי שאיני סבורה כי ראוי להקל עם נאשם אשר חרף היותו כיום איש ציבור פעל על מנת לרמות את אוצר המדינה בצורה שיטתית כפי שנקבע במסגרת הכרעת הדין".

את התיק ניהל מטעם התביעה עו"ד איתמר ענברי מהמחלקה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים.

תגובות

מומלצים