אושרה הרחבת התחלואה בסרטן

שלא תפלו בידי אנשים כהנהלת מועצת דליה שבשביל כסף מוכרים אותנו לסרטן, רפיק אמר שרשויות בסביבה מקבלים תגמול בדקנו זה לא נכון, הכרעה סופית בעררים הנוגעים לתכניות מצ"ב הרחבת התעשייה הפטרוכימית

15.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אושרה הרחבת התחלואה בסרטן

ועדת הערר הארצית קיבלה את עמדת חברת תשיות נפט ואנרגיה ופטרה אותה מאחריות להגדלת הזיהום בגדר המתחם הפטרוכימי החדש באתר קרקעות הצפון ובכך ביטלה את התנאי שהציבה ועדה מחוזית חיפה לאישור התכנית בניסיון לשמור על בריאות תושבי האזור.

קרקעות הצפון חפא"ג 1139/א' והתכנית להרחבת בז"ן חפא"ג 1200/ב', זאת על ידי ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבניה.

החלטה זו באה רק שבוע לאחר פרסום מחקר נוסף המעיד על התחלואה החמורה בסרטן בנפת חיפה והסביבה ועל הקשר של תחלואה זו לפליטות התעשייה.

ההחלטה מאפשרת להקים באתר קרקעות הצפון חוות מכלים חדשות בנפח אחסון כולל של 1,280,000 קוב וכמו כן להקים שם מתקני זיקוק ותעשייה חדשים, ואחסון גז פחמימני נפיץ ביותר "גפ"ם" על שטח כולל של כ-1200 דונם, זאת בלי להתנות את מימוש התכנית במועד להעתקת החוות הישנות מקריית חיים, טבעון וחוף שמן בחיפה. משמעות הדבר הקמה בפועל של בית זיקוק חדש ליד בז"ן.

בנוסף אישור תכנית "הרחבת בז"ן" מאפשר את הגדלה של מתקני זיקוק חדשים  ביותר מנפח של 8 מיליון מ"ק- ללא הגבלה.

ועדת הערר הארצית קיבלה את עמדת חברת תשיות נפט ואנרגיה "תש"ן" ופטרה אותה מאחריות להגדלת הזיהום בגדר המתחם הפטרוכימי החדש באתר "קרקעות הצפון"  ובכך ביטלה את התנאי שהציבה ועדה מחוזית חיפה לאישור התכנית בניסיון  לשמור על בריאות תושבי האזור.

מפרץ חיפה

אלה נווה מרכזת ארגון אמהות ואבות מצילים את חיפה ה והקריות: "לא רק שועדת הערר דחתה את הטענות שהגשתי בשם הציבור, אלא אף שהתעלמה מהטענות של משרד הגנת הסביבה - שיש צורך להקטין את נפח הדלקים ביותר מחצי!. ב"קרקעות הצפון" נקבע היקף מתקני תעשייה עצום -שיגדיל בוודאות את הסיכונים לאוכלוסייה ואת זיהום האוויר והתחלואה. הוועדה התעלמה ממידע קריטי שהונח על שולחנה בענין כמויות הנפט האדירות שיגיעו לאחסון ולזיקוק בתכנית בז"ן".

חנה קופרמן ראש הפורום הישראלי לשמירה על החופים: "ההרחבה הדרמטית של תעשיית הזיקוק במפרץ חיפה נועדה לקלוט באופן מיידי את הנפט מסוג קונדנסט שהתגלה במאגרי הגז המופק כבר היום ב"תמר" בכמויות של מאות מיליוני חביות בשנה רובן מיועדות לייצוא ולהביאן לבתי הזיקוק המתרחבים במפרץ חיפה כדי לפתור את בעיות הייצוא במשק הישראלי זאת, תוך התעלמות מוחלטת מהפגיעה הצפויה בבני האדם. ההחלטה מאשרת שכבר היום ניתן להזרים את נפט הקונדנסט למפרץ חיפה זאת מבלי לעשות שום בדיקה לגבי תכונות החומר הידוע כחומר מזהם ונפיץ במיוחד הצפוי להגדיל את הזיהום במפרץ חיפה במאות אחוזים ולגרום לאסון בריאותי וסביבתי".

תושבי דאלית אל כרמל צריכים להיות מודאגים מהחלטת הרשות המקומית דאלית אל כרמל שהביעה שהיא מסכימה לקבל תגמולים מאתר חגית שנמצא בין האתרים המזהמים בסביבה של הכרמל.

אתר חגית
.
קישור לכתבה בעניין עתירת מועצה אזורית מגידו בעניין חגית ההפך ממה שאמר ראש מועצת דאלית אל כרמל רפיק חלבי שהם מקבלים תגמולים מחגית.
.

תגובות

מומלצים