נלחמים בשבץ המוחי בכרמל

רק 31 דקות זה הזמן החציוני שנדרש בבית החולים כרמל מהרגע שהמטופל החשוד בשבץ מוחי מגיע לחדר המיון ועד לביצוע הבדיקה ותחילת הטיפול, קוד CVA זהו קוד קריאה מיוחד

28.09.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נלחמים בשבץ המוחי בכרמל

מדובר בזמן אבחון ותחילת טיפול מהיר במיוחד והוא הביא את בית החולים כרמל למקום השלישי בארץ בבדיקת מדדי האיכות משרד הבריאות בביצוע CT למטופלים בחשד לאירוע מוחי.

על עבודתו המצוינת, זכה צוות ביה"ח כרמל לציון לשבח מיוחד בכנס השקיפות ארצי של משרד הבריאות שנערך בירושלים.

שבץ מוחי הינו גורם התמותה השלישי בשכיחותו במדינות העולם המערבי כולל מדינת ישראל וגיל המטופלים לאורך השנים רק הולך ויורד.

מרבית מקרי השבץ 85-90% הם מסוג שבץ איסכמי הניתן לטיפול ע"י מתן תרופות ממיסות קרישים טרומבוליזה tPA ו/או באמצעות צנתור מוחי.

אולם רק במידה והטיפול ניתן בחלון זמן של עד 4.5 שעות מתחילת הסימפטומים.מפקחת הסיעוד מיתי אשכנזי המרכזת את תחום קוד ה CVA בביה"ח כרמל מעדכנת כי ככל שמתן הטיפול התרופתי מוקדם יותר בתוך חלון הזמן הטיפולי יכולת ההישרדות וההחלמה של המטופל טובה יותר.

צוות ה CVA בכרמל מיישם את עבודתו בקבוצה רב מערכתית הכוללת  את משרד הקבלה המזהה ראשון את החולה. צוות המלר"ד, שינוע מהיר, צוות המחלקה הנוירולוגית, צוות מכון הדימות לביצוע בדיקת CT מהירה, וצוות מערך האיכות.

על ביצוע התהליך מתבצע ניטור ומעקב קבוע לצרכי בקרה ולמידה מרגע הגעת המטופל לחדר המיון ועד למתן הטיפול.

הצוות של כרמל מכשיר נאמני CVA והוא גם האחראי על הקמה והתפעול של קוד CVA זהו קוד קריאה מיוחד המתחיל מרגע קריאה ממשרד קבלה לנוירולוג, דימות ושינוע בכל חשד לאבחנה של CVA במטרה למזער את הזמן לבדיקת נוירולוג ביצוע CT מוח. והצעה לטיפול טרומבוליטי תוך ורידי.

ד"ר אבי גולדברג מנהל ביה"ח כרמל  אומר כי זכיית  צוות ביה"ח בציון לשבח היא עדות נוספת לאיכות ולמקצועיות הרפואית הפועלים בכרמל.

"בית החולים כרמל עמד בהצלחה ב- 9 מתוך 10 מדדי האיכות והוא מדורג בין בתי החולים המובילים בישראל. במדדים העוסקים בטיפול מהיר לחולים עם שבץ מוחי בולטים הישגיו של בית החולים. חולי שבץ עוברים בדיקת CT במהירות וכל החולים שיכולים לקבל את הטיפול להמסת קריש הדם מקבלים אותו. המדדים הנוספים מודדים את עבודת המחלקות הפנימיות, הכירורגיות, המחלקה האורתופדית, מחלקת נשים והמערך הקרדיולוגי ובכולם אנו מתברכים בהישגים טובים. ההצלחה נובעת מעבודה טובה מאוד במחלקות ומשיתופי פעולה בין המחלקות והיחידות. תודה לכל השותפים בעשיה אמר ד"ר גולדברג, ותודה למערך האיכות שעובד בחריצות וברצינות מול המחלקות לשיפור העשייה האיכותית בבית החולים".

הצוות

צוות ה CVA צילום אלי דדון

תגובות

מומלצים