צבא ירדן הכריז על כוננות מלחמה

דובר הפנטגון סרן ג'ף דיוויס Capt. Jeff Davis שם, ביום ב' 24.10, קץ לדיווחים האופטימיים שהגיעו בשבוע האחרון מהמלחמה לשחרור מוסול מידי ISIS.

26.10.2016 מאת: תיקדבקה

דאע"שבמתקפה במערב ובצפון עיראק. 'מציב התנגדות עזה

צבא ירדן הכריז על כוננות מלחמה, והחיש ביום ב' 24.10 תגבורות לגבול ירדן עם עיראק, לאחר שלוחמי ISIS כבשו את העיר רוטבא Rutba, וניתקו בכך את הכביש המוביל מבגדאד לרבת עמון.

הדובר הודה כי ההתנגדות שארגון המדינה האיסלמית מציג לכוחות האמריקנים, העיראקים והכורדים המתקדמים לעבר העיר היא עתה 'התנגדות עזה' heavy resistance. כמו כן הדובר האמריקני הודה, כי כל העיירות והכפרים ששוחררו עד כה על ידי כוחות הקואליציה הם יישוביים שהיו ריקים מאדם.

דובר הפנטגון לא אמר זאת, אולם מדבריו עלה כי המתקפה על מוסול נתקלת בקשיים הולכים וגוברים.
המקורות הצבאיים של תיקדבקה, היו הגורם היחיד אשר דיווח עד כה על הקשיים והבעיות  העומדים בפני הכוחות התוקפים, וכי ישנם קשיים בניהול המערכה נגד ISIS. המקורות שלנו גם ציינו, כי הערכת המפקדים האמריקנים בשטח היא, כי אי אפשר יהיה למלא את הוראתו של הנשיא אובמה לסיים את המתקפה על מוסול ולשחרר אותה מידי ISIS, עד 20 בדצמבר. 

לוחמי המדינה האיסלמית-ISIS השיגו, ביום שני 24.10, שני ניצחונות גדולים על כוחות הקואליציה האמריקנית-העיראקית-כורדית.

כוחות גדולים של ISIS, כבשו  מידי כוחות כורדיים את העיר הצפונית סינג'אר Sinjar הנמצאת ליד גבול עיראק סוריה. בכך מנעו כוחות ISIS את האפשרות לנתק את מוסול מראקא Raqqa בסוריה, ואת דרכי האספקה והעברת הלוחמים שלהם. נפילת סינג'אר בידי ISIS, היא המכה השנייה שהנחית ISIS  על כוחות הכורדים הפשמרגה peshmeraga.

המקורות  שלנו מוסרים, כי סינג'אר הייתה מקום הריכוז של הכוחות הכורדים הסוריים אשר נכנסו לעיראק כדי לעזור לכוחות הפשמרגה-הכורדים העיראקיים, כמו כן היו בעיר כוחות גדולים של ארגון המחתרת הכורדית ה-PKK.

לפני כן בסוף השבוע חדרו לוחמי ISIS אל עיר הנפט העיראקית-כורדית קירקוק והשתלטו על חלקים ממנה. הקרבות בקירקוק נמשכו עד יום א' 23.10, כאשר לפחות 100 עיראקים וכורדים נהרגו בהם.

במקביל, פתחו בסוף השבוע כוחות של ISIS בהתקפה משולבת בשלושה צירים  על העיר העיראקית רוטבא Rutba, הנמצאת כ-700 ק''מ דרומית למוסול.

רובטא שולטת על הדרך הראשית מבגדאד  לעמן בירת ירדן, ולידה נמצא הבסיס האמריקני הגדול ביותר בעיראק- עין אל אסד  Ayn al-Asad Airbase בו מצויים כוחות אוויר ויחידות של כוחות מיוחדים אמריקנים.

על העיר הגנו כוחות של צבא עיראק, חטיבות עיראקיות למצבי חירום emergency regiments, יחידות של משמר הגבול העיראקי, ולוחמים של שבטים סוניים השולטים במערב עיראק.

ראש העיר עימאד אל-דוליימי Imad al-Dulaimi, פנה בקריאת עזרה נואשת לבגדאד, אולם לא נענה. ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבדאי, והמתכננים האמריקנים של המלחמה ששלחו את כל הכוחות המזוינים המבצעיים שעמדו לרשותם להלחם בבגדאד, לא לקחו בחשבון התקפות נגד גדולות כאלה של ISIS, בחלקים שונים של עיראק המרוחקים זה מזה.
המקורות שלנו מדווחים כי בקרבות ברובטא ישנם כמה מאות חיילים עיראקים ולוחמים סונים הרוגים.

צבא ירדן הכריז, ביום ב' בלילה, על כוננות מלחמה, והחיש תגבורות לגבול ירדן עם עיראק, לאחר שלוחמי ISIS  ניתקו את הכביש המוביל מבגדאד לרבת עמון, והתקרבו לגבול הירדני.

תגובות

מומלצים