שיח' מופאק טריף:"מה שכואב לבני העדה כואב לי"

לאור הקולות שעלו באחרונה מכל מני גורמים דרוזים לא לקבל את פני הפוליטיקאים שיגיעו לברך בחג נביא שועיב עה"ש, שיח' טריף אומר לפורטל הכרמל: "מי שבא ברוך הבא".סרטון

18.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שיח' מופאק טריף:"מה שכואב לבני העדה כואב לי"

ערב חג נביא שועיב " יתרו " עה"ש של בני העדה הדרוזית בישראל, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית שיח' מופאק טריף בראיון לפורטל הכרמל, מתייחס למצב העדה בחברה הישראלית ולחוק קמיניץ, בחירת שופטים לבתי הדין הדרוזים ולהשכלה והמלגות כדי לעודד לימודים של הבחורות והצעירים ובעיקר אנשי הדת, בנוסף לקשר עם בני העדה הדרוזית בסוריה.

שיח' טריף:"ביום החג באים אלפים מבני העדה ואורחים רבים מכל הקשת החברתית והפוליטית בישראל למתחם הקבר שפתוח בפני כל מי שרוצה להגיע ולברך את בני העדה".

שיח' טריף:"מה שכואב לבני העדה כואב לי, איפה שיש מקום שאני יכול לעזור אני נרתם, אני קורא לכולם ובעיקר לראשי הרשויות לעבוד יחד לטובת בני העדה, אנחנו מודעים לבעיות התכנון בכפרינו, הגענו למצב שאין מענה דיור לדור שלם, ראשי הרשויות חייבים להגיש תוכניות וחשוב לקחת את המהנדסים והמתכננים הכי טובים, כדי לעמוד בלוח הזמנים שעומד לרשותנו".

שיח מוופק טריף

שיח' טריף:"בקרב המשכילים של בני ובנות העדה הדרוזית 75 אחוז בנות ו25 אחוז בנים, אנחנו מעודדים את הבנים ללכת ללמוד על מנת שיהיה שוויון, כמובן שיש קווים אדומים שאסור לעבור בכל המשתמע בהתנהגות ושמירה על תרבות ומסורת".

שיח' טריף:"יש מחסור בשופטים בבתי הדין הדרוזיים, היום יש אחוז גבוה של גירושין ובכל כפר המספרים משתנים".

בעניין סוריה שיח' טריף ממשיך בשקט לסייע ולהיות בקשר עם גורמים שונים למען בטחונם של בני העדה בצד הסורי.

 

לכל הדברים בסרטון

 {YouTubeVideo id=YFgtCvMTdWo}

תגובות

4. תושבי עספיא לפני 7 שנים
לשיח ולכל הדרוזים חג שמח
3. מהכרמל לפני 7 שנים
עידה של אהבה ושלום
2. בוגר לפני 7 שנים
לדעתי שיח מופאק צודק אין מילים
1. פאיד לפני 7 שנים
לא מוסיף כבוד

מומלצים