מהדור הצעיר לא מגיע לשערי האקדמיה

הרבה מאוד לא מגיעים לאקדמיה רק בגלל 7 מדורי גיהנום שהם צריכים לעבור כדי להיכנס בשערי האקדמיה, יש צעירים רבים שלא מונגשים כלל לאקדמיה ובכלל לא מכירים אותה.

05.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כך אמר ח"כ זוהר
במסגרת יום הסטודנט בכנסת, שקיימה הוועדה לצדק חלוקתי.
יו"ר הוועדה ח"כ זוהר: "המדינה חייבת להתערב אחרת לא רק שהאחוזים לא יגדלו הם אפילו ירדו".

ח"כ אוסמה סעדי: "יש יותר מעשרת אלפים סטודנטים ערבים שלומדים בחול ובמקומות כמו ג'נין. העדיפות הראשונה שלהם היא ללמוד פה אבל יש המון חסמים. יש תוכנית חומש למגזר הערבי, אני מקווה שזה יגדיל את שיעור הסטודנטים הערבים. היום שיעור הסטודנטים הערבים הוא 13% והיעד שלנו הוא להגיע ל17%."

ח"כ עליזה לביא: "אני סיימתי את האקדמיה לפני הרבה מאוד שנים והמציאות לא השתנתה. התשובות ידועות, צריך להחליט מי האוכלוסיות שרוצים לטפל בהם. החלוקה במדינה לא נעשית בצורה שוויונית. ראינו מה היה כאן בלילה של תקציב המדינה. שאף אחד לא יגיד שאין כסף. הבעיה היא שאין לכם קבוצה פוליטית שלוחצת. במציאות שבה כל קבוצה דופקת על השולחן ומקבל אתם הסטודנטים צריכים להרים את הקול יותר ואנחנו כאן בשבילכם.

פרופ' סעד תפוחי ראש בית הספר למוסמכים במל"ג: "צריך להשקיע פי עשר בבתי הספר בפריפריה, במורים מצוינים ובשעות הוראה. ההשקעה צריכה להיות הגברת המודעות בבתי הספר, שיפור האנגלית. תלמידי הפריפריה לא נמצאים בסביבה תומכת כמו במרכז הארץ.

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית: "הייתי רוצה להפנות למל"ג את סוגיית העלות של קורסי ההכנה לפסיכומטרי שמגיעות לסכומי מאוד גבוהים.  צריך לבחון אם האוניברסיטאות יכולות לעשות את ההכשרה בעצמם."

תגובות

מומלצים