תרומות מחו"ל עבור הטיפול בילדים הסורים

למעלה מ -300 ילדים סורים טופלו בבית החולים זיו מאז שנת 2013. רבים מהם הגיעו עם פציעות קשות ואף אברים קטועים וחלקם סובלים ממחלות כרוניות אך אינם זוכים לטיפול בשל היעדר תשתית רפואית בדרום מערב סוריה.

19.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תרומות מחו"ל עבור הטיפול בילדים הסורים

המרכז הרפואי זיו היה בית החולים הראשון בישראל לטיפול בילדים הסורים שנלכדו במלחמת האזרחים, והוא נותר אחד מהמרכזים הרפואיים המרכזיים בישראל לתמיכה רפואית באזרחים סורים חולים ופצועים.

פרויקט רוזנה הוא יוזמה הומניטרית רב-דתית שהוקמה בשנת 2013 על ידי הדסה אוסטרליה. מטרתו לסייע בגישור על הפער בין רמת השירות הרפואי הזמין לישראלים ולפלשתינאים. אחת מדרכי הפעולה של הפרויקט הוא מימון טיפול רפואי בישראל לילדים ממרכזי סכסוך באזור.

התרומות גויסו לאחר מסע פרסום באוסטרליה ובארה"ב במהלך חודש יוני השנה. אף על פי שהקמפיין הסתיים באופן רשמי, יימשך גיוס הכספים למרכז הרפואי זיו בעזרת ארגון הצדקה האמריקאי, "מורשת תיאו ביקל", אשר הודיע על תמיכתו.

מר פינקל אמר כי מימון הסיוע הרפואי לילדים הסורים הוא חלק מתוכנית רחבה יותר של "פרויקט רוזנה"לתמיכה בטיפול גם בילדים פלסטינים החולים במחלות כרוניות בבתי החולים הגדולים בישראל,"הדסה"בירושלים ו"שיבא"בתל אביב, במקרים שבהם אין המימון של הרשות הפלסטינית עונה לצורך.

כמו כן, מממן"פרויקט רוזנה"את הכשרת עובדי צוותי רפואה פלשתינאים בבתי החולים בישראל, במטרה לסייע בעבודתם הרפואית במקומות מגוריהם. הפרויקט גם תומך בישראל בעמותת "בדרך להלחמה" המסיע ללא תמורה לילדים ולמבוגרים פלסטינאים חולים ממעבר "ארז" בגבול עזה וממחסומים בין הגדה המערבית לישראל לטיפול רפואי בישראל.

"התרשמנו מאוד מהמסירות של הצוות הרפואי של המרכז הרפואי זיו בטיפול בילדים סורים הסובלים ממחלות כרוניות כאשר ביקרנו בחודש פברואר השנה ומהמשאבים הרבים המוקדשים לנושא", אומר פינקל, "זהו באמת מפעל קהילתי המעיד על מחויבותם של ישראלים לבריאותם, לרווחתם ולביטחונם של הסורים שנלכדו במעגל האלימות המחריד ".

ד"ר זרקא אמר כי בית החולים זיו גאה להציל חיים ולטפל באזרחים סורים חפים מפשע, למרות שסוריה היא מדינת אויב, "זה הדבר ההומאני הנכון לעשות כשאנשים מעבר לגבול נהרגים ונפצעים מדי יום". הוא אמר, "כרופאים נשבענו לטפל בכל בני האדם ללא הבדל גזע, דת ומין, ולכן המרכז הרפואי זיו לא יסגור את הדלתות בפני כל אדם המבקש עזרה רפואית.

"בנוסף, הצלת חיים היא ערך בכל הדתות הגדולות. הדת הדרוזית, הדת שלי, מצווה להציל חיים, אז ברור שאתה צריך לתת תמיכה רפואית.

"הדבר האחר שהוא ייחודי מאוד לעם היהודי הנובע מתקופת השואה, הוא הבנה של המשמעות של חוסר אונים ", אמר ד"ר זרקא. "ואני שמח מאוד שבעת הפעלת שיקול דעת ניתן משקל רב למתן טיפול רפואי זה"

"בשמו של מרכז רפואי זיו, אני רוצה להודות  ל"פרויקט רוזנה" על תמיכתו בעבודתנו, ואנו מקבלים תרומה זו בהערכה רבה".

תרומה

בתמונה משמאל לימין: חיים רגב משנה למנכ"ל משרד החוץ, דוד ורבוים, מנהל החזון העולמי, ירושלים, הגדה המערבית ועזה, רון פינקל, יו"ר, פרויקט רוזנה, אוסטרליה, ד"ר סלמן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו, גב 'הלן ג'אנג, המזכיר השני, שגרירות אוסטרליה.

תגובות

מומלצים