הפרופיל הפסיכומטרי של עובדי הוראה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת נתונים על רמת המורה בישראל לפי מגדרים, בחינוך היהודי חלה עליה משמעותית, לעומת המגזר הלא יהודי, המגזר הדרוזי נכלל במגזר הערבי והרמה בתחתית.

01.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הפרופיל הפסיכומטרי של עובדי הוראה

שיעורם של  עובדי ההוראה (עד גיל 40), אשר נבחנו בבחינה הפסיכומטרית, נמצא במגמת עלייה ניכרת בעשור האחרון, מכ-54% בשנת 2008 לכ-70% בשנת 2017.

ממוצע הציון הכללי בבחינה הפסיכומטרית בקרב כלל עובדי ההוראה עלה מ-477 נקודות בשנת 2008 ל-494 נקודות בשנת 2017. בקרב עובדי הוראה חדשים, מ-494 ל-509, בהתאמה.

ממוצע הציון הכללי בבחינה הפסיכומטרית בשנת 2017, בקרב עובדי הוראה ביישובים ברמה חברתית-כלכלית גבוהה, היה 530 לעומת 481 ביישובים ברמה חברתית-כלכלית נמוכה.

בקרב עובדי הוראה חדשים, 534 ו-500 בהתאמה.

ממוצע הציון הכללי בבחינה הפסיכומטרית בשנת 2017, בקרב עובדי הוראה בפריפריה, היה 469 לעומת 517 במרכז הארץ. בקרב עובדי הוראה חדשים, 487 ו-528 בהתאמה.

ממוצע הציון בחשיבה כמותית בקרב עובדי הוראה להוראת מתמטיקה, נמצא במגמת יציבות בשנים האחרונות, כ-100 נקודות בממוצע בחינוך היסודי, כ-110 נקודות בממוצע בחטיבות הביניים וכ-116 נקודות בממוצע בחטיבות העליונות.

ממוצע הציון באנגלית בקרב עובדי הוראה להוראת אנגלית, נמצא במגמת יציבות בשנים האחרונות, כ-101 נקודות בממוצע בחינוך היסודי, כ-107 נקודות בממוצע בחטיבות הביניים וכ-113 נקודות בממוצע בחטיבות העליונות.

שיעור הסטודנטים שנה א' במכללות האקדמיות לחינוך, אשר נבחנו בבחינה הפסיכומטרית, ירד באופן ניכר במהלך העשור האחרון, מכ-87% בשנת 2006 לכ-56% בשנת 2016.

ממוצע הציון הכללי בקרב סטודנטים שנה א' במכללות האקדמיות לחינוך, במגמת ירידה בשנים האחרונות, מכ-514 בשנת 2011 לכ-495 בשנת 2016.

טבלה

ממוצע הציון הכללי בקרב מקבלי תואר "בוגר בהוראה" במכללות האקדמיות לחינוך, עלה בעשור האחרון, מכ-466 בשנת 2006 לכ-503 נקודות בשנת 2016.

בקרב סטודנטים חדשים להסבה להוראה, הציון הממוצע ירד מכ- 524  בשנת 2012 לכ-507  בשנת 2016

ממוצע הציון הכללי בבחינה הפסיכומטרית בקרב עובדי הוראה (עד גיל 40), בחינוך הממלכתי-העברי, עלה מ-503 בשנת 2008 ל-513 בשנת 2017. בחינוך הממלכתי-ערבי עלה מ-424 ל-448, בהתאמה ובחינוך הממלכתי-דתי ירד מ-509 ל-501, בהתאמה.

בקרב עובדי הוראה חדשים בחינוך הממלכתי-העברי, עלה הממוצע מ-520 בשנת 2008 ל-528 בשנת 2017, ובחינוך הממלכתי ערבי מ-436 ל-464 בהתאמה. בחינוך הממלכתי-דתי ממוצע הציון הכללי בבחינה הפסיכומטרית בקרב עובדי הוראה חדשים נמצא במגמת ירידה מ-534 ל-516, בהתאמה.

ממוצע הציון הכללי בבחינה הפסיכומטרית בקרב עובדי הוראה (עד גיל 40) בפריפריה, עלה מ-455 בשנת 2008 ל-469 בשנת 2017. במרכז הארץ מ-497 ל-517 בהתאמה. בקרב עובדי הוראה חדשים בפריפריה, עלה הממוצע מ-464 בשנת 2008 ל-487 בשנת 2017, ובמרכז הארץ מ-517 ל-528 בהתאמה.

שיעור הסטודנטים שנה א' במכללות האקדמיות לחינוך אשר נבחנו בבחינה הפסיכומטרית, נמצא במגמת ירידה ניכרת, מכ-87% בשנת 2006 לכ-56% בשנת 2016 .

בקרב סטודנטים חדשים להסבה להוראה שיעור זה יציב לאורך התקופה - כ-68% ואילו בקרב מקבלי תואר "בוגר בהוראה", שיעור זה נמצא במגמת עלייה מכ-62% בשנת 2006 לכ-74% בשנת 2016.

ממוצע הציון הכללי בבחינה הפסיכומטרית בקרב מקבלי תואר "בוגר בהוראה" במכללות האקדמיות לחינוך נמצא במגמת עלייה בעשור האחרון, מכ-466 בשנת 2006 לכ-503 נקודות בשנת 2016. בקרב סטודנטים שנה א' וסטודנטים להסבה להוראה במכללות האקדמיות לחינוך, ממוצע הציון הכללי נמצא במגמת ירידה בשנים האחרונות.

בקרב סטודנטים שנה א', הציון הממוצע ירד מכ-513 בשנת 2012 לכ-495 בשנת 2016 . בקרב סטודנטים חדשים להסבה להוראה, הציון הממוצע ירד מכ-524  בשנת 2012 לכ-507  בשנת 2016.

הגדרות, מקורות והסברים אוכלוסיות עובדי הוראה: עובדי הוראה עד גיל 40, בחינוך הקדם-יסודי ובבתי-ספר בחינוך היסודי, חטיבות ביניים וחטיבות עליונות.

סטודנטים ובוגרים במכללות האקדמיות לחינוך : סטודנטים סדירים בשנה א, סטודנטים חדשים להסבת אקדמאים להוראה, מקבלי תואר "בוגר בהוראה" (סדירים), במכללות האקדמיות לחינוך.

מקורות עובדי הוראה: הנתונים מתבססים על ממצאי קובץ רב-שנתי של עובדי הוראה, שהוקם בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על סמך עיבוד מתוך הקבצים השנתיים של משרד החינוך וקבצים שנתיים בחינוך המוכר שאינו רשמי , לשנים 2017-1991.

סטודנטים שנה א' במכללות האקדמיות לחינוך: הנתונים מבוססים על קובצי סטודנטים במוסדות להכשרת עובדי הוראה של משרד החינוך.

סטודנטים חדשים להסבת אקדמאים להוראה: הנתונים מבוססים על קובצי סטודנטים במוסדות להכשרת עובדי הוראה של משרד החינוך.

מקבלי תואר "בוגר בהוראה" במכללות האקדמיות לחינוך: הנתונים מבוססים על קובצי מקבלי תארים שהתקבלו מהמכללות האקדמיות לחינוך.

נבחנים בבחינה הפסיכומטרית: הנתונים מבוססים על קובצי נבחנים בבחינה הפסיכומטרית שהתקבלו מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה, לשנים 2015-1991.

עובדים סיעודיים ועובדים סוציאליים: הנתונים מבוססים על קובצי סקר כוח-אדם של הלמ"ס, לשנים 2015-2012.

תגובות

מומלצים