בתיה שני ד"ר לפילוסופיה

אוניברסיטת חיפה תעניק תואר ד"ר לפילוסופיה לשם כבוד לאמנית בתיה שני, התואר, שיוענק לשני במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-52 של אוניברסיטת חיפה, יוענק לה בהוקרה על עבודתה האמנותית, פעילותה הפילנתרופית וידידותה עם אוניברסיטת חיפה

02.06.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בתיה שני ד"ר לפילוסופיה

 

אוניברסיטת חיפה תעניק תואר ד"ר לפילוסופיה לשם כבוד לאמנית בתי שני, בהוקרה על עבודתה האמנותית, פעילותה הפילנתרופית, המבוססת על חתירה לצמצום פערים בחברה הישראלית ולחיזוק הפריפריה והיותה ידידת אמת של אוניברסיטת חיפה. "בתיה שני היא בוגרת האוניברסיטה, ולאורך כל פעלה, בתחילה כעובדת סוציאלית ולאחר מכן כאמנית, היא ביטאה את ערכיה של האוניברסיטה: סיוע לזולת, רגישות חברתית וחתירה לצמצום פערים ושינוי חברתי.

 

זהו כבוד גדול עבורנו לסגור כעת מעגל ולהעניק לה את תואר הכבוד היוקרתי ביותר של האוניברסיטה", אמר נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין.

 

בתיה שני היא אמנית רקמה, בוגרת בית הספר הבריטי המלכותי לעבודות רקמה, שהציגה את תערוכותיה בארץ ובעולם. ביצירותיה היא מתייחסת לנושאים קשים כפליטות, אלימות ופגיעות של נשים וילדים. בעקבות שירותה הצבאי כחיילת בסדיר במהלך מלחמת יום הכיפורים, נחשפה שני לסיפורים קשרים של אבדן והקרבה, מה שהביא אותה לבחור בלימודי תואר ראשון בעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה.

 

 

במסגרת עבודתה כעובדת סוציאלית היא ליוותה במשך שנים משפחות שכולות ובעיקר, כאלה שנפגעו על ידי אחרים: קורבנות של התעללות במשפחה, ילדים שנחסרו בסחר פליטים ועוד. אלא שחיידק האמנות לא עזב אותה, וכשעברה עם משפחתה לאנגליה בסוף שנות ה-80, היא החליטה ללכת בעקבות חלומה והתקבלה לבית הספר המלכותי לעבודות רקמה.

 

ביחד עם בעלה שאול שני, השניים תורמים רבות לפרויקטים של מוביליות חברתית, צמצמום פערים וחיזוק הפריפריה.

 

תגובות

מומלצים