אין עוד הצדקה לוועדת רכס הכרמל

העדר תכניות בעוספיה והמצב שנקלעו אליו הישובים הדרוזים בכרמל דליה ועוספיה, הביא את וועדת תכנון ובניה רכס הכרמל למצב שלא יכולה עוד להתקיים על מתן היתרים בודדים רק בדאלית אל כרמל, בכירים:"קבוצה קטנה שמחזיקה את התכנון", חמוד:"אנחנו נמשיך לעמוד על המשמר למען קידום התכנון בעוספיה".

13.03.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אין עוד הצדקה לוועדת רכס הכרמל

 

 

לפורטל הכרמל והצפון נודע שיש מחשבה במנהל התכנון במשרד הפנים לסגור או לצמצם את פעילות הוועדה המקומית לתכנון ובניה רכס הכרמל.

 

 

 

המקורות מדברים שהוועדה לא יכולה להמשיך להתקיים רק מהיתרים של דליה בלבד. כך לא ניתן להחזיק את הוצאות הוועדה והמחשבה לצמצם במספר כוח האדם ולהעביר את הוועדה למקום שלא צריך לשלם שכר השכרה ועוד הוצאות.

 

 

 

בשנים האחרונות, הוועדה הנפיקה היתרים למאות בתים בשני הכפרים דליה ועוספיה, בדליה במיוחד לאחר שהמועצה הפקידה ואישרה תכניות כוללניות, ע.ד. 300 והתכנית הכוללנית שהופקדה. בעוספיה עמק הזיתים שבשנים האחרונות קיבל תוקף והונפקו מאות היתרים.

 

 

 

עם חידוד החוקים החדשים של קמיניץ, איחוד וחלוקה והקמת מנהל האכיפה ממשרד המשפטים, לא הייתה לוועדה אפשרות עוד להנפיק היתרים על מקומות שאין בהם תכנון מאושר ובמיוחד הויכוח שיש מסביב לתכנית המתאר בעוספיה.

 

 

 

בכירים מעוספיה מספרים לנו "זה חלק מהנזק שנגרם לעוספיה, שקבוצת אנשים משפיעים על השלטון ומחזיקים אותו קצר, לשם כך, כל התכנון בעוספיה תקוע והצווים והקנסות ממשיכים להגיע. בדרך הזו אנחנו לא הולכים לשום מקום, זה כמו שאדם יורה לעצמו ברגל".

 

 

 

 

חמוד מרזוק חבר בוועדת רכס הכרמל ואחד הבכירים מקבוצת לב עוספיה " قلب عسفيا " : העדר תכנון בעוספיה במשך שנים רבות גורם לנזקים כבדים, אם בעניין התכנוני ופיתוח הכפר ומתן פתרונות למגורים לצעירים , כלכלה תעסוקה ועוד, דבר שליווה ועדיין מלווה את עוספיה, לאחר בדיקה על הוצאת היתרים לבניה מ 2019 ועד יום זה, אין הצדקה לוועדת רכס הכרמל, היות ומספר ההיתרים נמוך ונושק לאפס, יחד עם זאת ועדת רכס הכרמל לא השכילה להוביל תכנון הכולל הסדרת הבניה הבלתי חוקית והגשת מפורטות כמו זוחלוק, טבעת צפונית, מתחמים מערביים ".

 

 

 

חמוד מרזוק: "אנחנו עדים לאחרונה שהכוללנית של 2014 בוטלה, בגלל הסחבת הפושעת שאין השפעה של ועדת רכס הכרמל על התכנון ועל הועדה המחוזית אשר מסתגרת במשך שנים בעמדתה".

 

 

 

חמוד מרזוק: "ועדת רכס הכרמל לאחר כניסת יגאל צרפתי לתפקיד, כמו שזה נראה, שדרך האכיפה והענישה של תושבים רבים וגביית כספים תצדיק את קיום הוועדה".

 

 

 

חמוד מרזוק: "לגבי שער הכרמל, התכנית נולדה בחטא, אשר לא נותנת מענה להעדר תכנון במשך יותר מ-50 שנה , התכנית לא שוויונית ומתבססת על איחוד וחלוקה ללא הסכמת בעלים ועוד הרבה סעיפים שיהוו בלם לתכניות עתידיות והרחבת הכוללנית אשר תתבסס על פי תחום השיפוט 11 אלף דונם".

 

 

 

"לגבי תנועת לב עוספיה, היא נוסדה בגלל הריק התכנוני ובמאמצים ועמל רב, והביאה מודעות לאשר התרחש ומתרחש בתכנון במשך כל התקופה, שלמעשה לא היה שום תכנון".

 

 

 

חמוד מרזוק: "מדיניות התכנון יחד כל המוסדות הנוגעים בדבר, הביאה את האזרחים למצב של ייאוש ותסכול והמגמה לכפות תכנון שלא עונה על הצרכים של עוספיה. מפה המקום שתנועת לב עוספיה תמשיך להיות על המשמר ותלחץ על מנת שסוף סוף נראה את עוספיה מתוכננת משגשגת ופורחת. אנו עדים למסע רדיפה והכפשות לא פוסקות מצד אדריכלי התכנון בעוספיה, הטייקונים ובעלי האינטרסים האישיים הצרים, אנחנו נמשיך להיאבק עד הלום".

 

 

 

פורטל הכרמל

תגובות

9. אזרח לפני 1 שנה
חמוד אתה צודק במאה אחוז
8. חכמאת לפני 1 שנה
למספר 7
7. סלים לפני 1 שנה
אבסם לא יסכים
6. מהנדס לפני 1 שנה
הועדה תועבר לועדת תכנון מורדות הכרמל בהדר חיפה.
5. עיספאווי אמיתי לפני 1 שנה
צריך אמת
4. בעל מקצוע לפני 1 שנה
זה יהיה אסון אם הוועדה תסגר
3. דילאווי1 לפני 1 שנה
ומה יעשה
2. תושב הכרמל לפני 1 שנה
רכס הכרמל
1. דליה לפני 1 שנה
מזימה

מומלצים