הקמת חוות הטורבינות בגולן​​​​​​​ בעיצומה

נכון להיום בנייתם של הטורבינות הקטנות הולכת ונשלמת, באזור עמק הבכא בגולן, באדמות הדרוזים עוד לא החלו בהקמה, בחברה המקימה את הפרויקט נמצאים בעלי מניות השרים לשעבר סאלח טריף וחיים רמון, הדרוזים בגולן מבטיחים מאבק קשה נגד הקמת הטורבינות באדמתם.

01.04.2020 מאת: חסין חלבי
הקמת חוות הטורבינות בגולן​​​​​​​ בעיצומה


אנרג'יקס-אנרגיות מתחדשות בע"מ, החברה עוסקת בהקמה,ניהול ומכירת חשמל ממערכות אנרגיה סולארית פוטו וולטאית ומטורבינות רוח.

פרויקט אר"ן הינו פרויקט רוח מהגדולים בארץ ולאור מורכבותו, הקמתו תהווה הישג חשוב בתוכנית הכוללת להשגת היעדים, לייצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת בישראל, לחברה כיום יש פעילות בישראל, ארה"ב ופולין.

סך היקף ההשקעה להקמת הפרויקט הכולל 25 טורבינות רוח בגולן מוערך במחיר- 550-650 מיליון ש"ח וצפי ההכנסה השנתית מוערך בסך של 110-130 מיליון ש"ח להערכת החברה.

תזכורת לתוכנית לתשתית לאומית 47 טורבינות רוח בצפון הגולן, החלטה מספר דר/283 של ועדת שרים לענייני תכנון, בנייה מקרקעין ודיור ("קבינט הדיור") מיום 12.01.2020 אשר צורפה לפרוטוקול החלטות הממשלה וקבלה תוקף של החלטת ממשלה ביום 30.01.2020 ומספרה הוא 4834(דר/283).

מ ח ל י ט י ם בתוקף סמכות הממשלה לפי סעיפים 53 ו- 76ג(9)(ב) לחוק התכנון והבנייה, התשכ"ה–1965, לאשר את התוכנית לתשתית לאומית, 47 טורבינות רוח בצפון הגולן.

כמו שציינו בעבר מעל שמונים אחוז מתושבי הגולן מאמינים שלא יקומו טורבינות באדמתם.

רוב התושבים בכפרים הדרוזים ברמת הגולן לא מאמינים בפרויקט של טורבינות הרוח שהממשלה אישרה ויעשו הכל להתנגד.

מובילי המאבק בגולן עושים הכל כדי לרתום למאבקם את הדרוזים מהכרמל והגליל כולל ראשי מועצות דרוזיות וזועקים שהם לא יוותרו על האדמות שלהם מדורי דורות וימשיכו לעבד את הנכס היקר הזה ולשמור עליו, כי זה מה שנשאר להם.

מתשאול שערכנו בקרב תושבים בגולן, בני 18 עד שלושים, עולה תמונה שהרוב המוחלט בגולן מאמין שהטורבינות יגרמו נזק כלכלי כבד לכל הסביבה ושאסור להקים אותם בשטח המיועד, ושזה לא קשור לפוליטיקה שמכוונים מהצד השני של הגבול.

יש לציין שבעלי אדמות שלחו מכתבי ביטול לחברות שמובילות את הפרויקט, זה לא בדיוק יעזור, אבל כנראה שהם נמצאים בשלב מוקדם של ערכאות משפטיות.

בזמן שהעולם מנהל מלחמה נגד נגיף הקורונה, העבודות לא עוצרות בהקמת הטורבינות בגולן, שלב אחרי שלב הכל מתקדם במהירות רבה, עד היום הוקמה כל הטורבינות בגובה 80 מטר ומעלה, כל מי שנוסע בכביש 98 מהבנטל לכפרים בוקעתא מסעדה ומגדל שמס לא יכול לא לראות את הנוף החדש של להבי הטורבינות הגדולות שכבר עומדות ותכף מוכנות להפעלה.

חשוב לציין שכלכלנים בחברה הישראלית ואנשי ציבור אומרים לנו: "הדרוזים בגולן המתנגדים לא צודקים, הפרויקט הזה יתן מענה לאלפי עובדים מקומיים מכפרי הגולן, בכל הענפים מתשתיות ועפר, מהנדסים ועובדים רגילים כולל אותם חקלאים שהיום הם יוצאים לעבוד בכל מני אזורים, מה שלא עשו לפני שנסגר מעבר קוניטרה להעברת הפרי לשם".

אנחנו רק בתחילתו של מהלך. נמשיך לעקוב אחרי כל הפרטים בעניין הטורבינות.

 

פורטל הכרמל

תגובות

5. דת למען הכסף והפוליטיקה לפני 4 שנים
دينكم...دنانيركم...
4. גלסאוי לפני 4 שנים
משפחת טריף
3. עדי עד לפני 4 שנים
סאלח
2. תושב לפני 4 שנים
שיקימו בכל מקום רק לא באדמה הדרוזית
1. דני לפני 4 שנים
אין יותר שקר משה שיעסיקו אנשים

מומלצים