אטופיק דרמטיטיס – מה התסמינים ואיך תטפלו בה?

לילד שלכם מופיעים פצעים מגרדים על עורו באופן כרוני? יתכן והוא סובל מאטופיק דרמטיטיס. מהי מחלת אטופיק דרמטיטיס ואיך תוכלו לטפל בילדכם באם הופיעה לו מחלת העור?

03.08.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אטופיק דרמטיטיס – מה התסמינים ואיך תטפלו בה?

 

מהי אטופיק דרמטיטיס?

 

אטופיק דרמטיטיס, הידועה גם בכינויה אסטמה של העור או אקזמה של העור, הינה מחלת דלקת עור כרונית. כשמדובר על אסטמה של העור תינוקות נוטים יותר ללקות בה. אטופיק דרמטיטיס הינה מחלה שכיחה למדי ונפוצה בקרב כ10%-20% אצל תינוקות וכן בין 3%-7% בקרב מבוגרים. מחקרים מראים כי ככל הנראה, מדובר במחלה העוברת בתורשה.

 

ממה המחלה נגרמת?

 

אקזמה של העור נגרמת כתוצאה מלקות בייצור שכבת העור העליונה של הגוף. חוסר בייצור תקין של שכבת עור זו, הופכת את העור לרגיש וחשוף למפגעים וגירויים שונים העלולים להזיק לו. אותה חשיפה תגרום להיווצרות דלקתיות בעור שתתבטא בפריחה וגירודים.

 

מתי המחלה מתפרצת?

 

אסתמה של העור מתפרצת כאשר העור החשוף בא במגע עם גורמי סביבה שונים, העלולים לגרום להיווצרות הדלקתיות בעור. גורמים אלו יכולים להיות: חומרים מגרים כמו צמר, חומרי ניקוי או סבון העלולים לייבש את העור בצורה קיצונית, יובש של העור כתוצאה ממזג אוויר יבש, זיעה, לחות גבוהה. המחלה יכולה להתפרץ גם במצבים נפשיים של לחץ וחרדה.

 

מהם התסמינים למחלה?

 

תסמיני המחלה משתנים בין חולה לחולה, אך יכללו לפחות חלק מהתסמינים הבאים:

  • פריחה באזורים מסוימים בעור.
  • גירודים בלתי פוסקים.
  • עור יבש מאוד באופן כללי.
  • כאשר ישנם התקפי פריחה חריפים, יופיעו נגעים אדומים. הנגעים לפעמים ילוו בגלדים ובשלפוחיות.
  • במצבים כרוניים ייראה עור אדמומי ומגורה שיהיה גם עבה.
  •  

כיצד ניתן לטפל באטופיק דרמטיטיס?

 

הטיפול המחלה יהיה טיפול בתסמיניה והקלה על המטופל. לא מדובר במחלה מסכנת חיים, אך כן מדובר במחלה אשר יכולה לפגוע בניהול אורח חיים תקין אצל מטופלים ובאיכות חייהם. הטיפולים יכללו אמצעים שונים לטיפול והרגעת הגירודים, הן באמצעות משחות לרוב, והן לפעמים בטיפות הניתנות דרך הפה. בנוסף, טיפולים ייעודיים אחרים יעזרו לסיוע לעור המגורה והיבש להשיב את הלחות שלו. מומלץ לסובלים ממחלת העור להתרחץ עם ג'ל רחצה טיפולי לעור יבש, וכן להשתמש בקרמים כמו קרם גוף לעור יבש. שמירה תמידית על לחות העור, יכולה לשפר את אורח החיים של המטופל וכן למנוע התפרצות עתידית של המחלה.

 

האם המחלה עוברת ואם כן איך?

 

המחלה תוקפת בעיקר ילדים ותינוקות. מחקרים מראים כי מחצית מהילדים אשר חלו באטופיק דרמטיטיס, החלימו ממנה לאחר שהתבגרו. לא ברור מדוע המחלה עוברת אצל חלק מהמטופלים ונשארת אצל אחרים, ועל כן לא ניתן לגרום לה להפסיק באופן יזום. יחד עם זאת, גם אם המחלה לא עוברת אצל מטופל בוגר, ניתן לראות שינויים בהופעתה. השינויים יכולים להיות שינויי הקלה או החמרה. ההחמרה וההקלה תלויות במשתנים המצוינים מעלה בכל הנוגע להתפרצות המחלה.

 

למידע נוסף ולתכשירים לטיפול באטופיק דרמטיטיס אנו מזמינים לבקר באתר קמדיס קישור

 

 

 

תגובות

מומלצים