איך לבחור מיטה לילדים

ילדים ישנים לא מעט שעות במהלך היממה ולשינה שלהם יש תפקיד חשוב מאוד בהתפתחותם התקינה. לכן, הבחירה במיטה לילדים היא בחירה חשובה - אתם רוצים לבחור במיטה שהיא בריאותית, נוחה, בטיחותית וכן גם פרקטית, משתלבת בחדר ו"גדלה" עם הילד.

22.06.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך לבחור מיטה לילדים

תמונה: קידי קידס

 

איך בוחרים את המיטה המושלמת לילדים שלכם? הטיפים הבאים יעזרו לכם לקבל כיוון טוב ולבחור את המיטה הנכונה מכל הבחינות!

 

החומר ממנו עשויה המיטה

כשבוחרים מיטה לילדים חשוב להסתכל עם החומר ממנו עשויה המיטה. אתם רוצים לבחור בחומר איכותי, כזה שגם יהיה עמיד שנים ארוכות וגם לא יסכן את הילדים. ילדים נוטים להשתולל ולקפוץ על המיטה, ולכן חשוב לבחור בחומר חזק שלא ייסדק או יישבר, וכן לא יכיל חומרים רעילים או מזיקים. בגדול, החומר המומלץ ביותר הוא עץ מלא. מעבר לעמידות של העץ לאורך השנים וכן גם לחוזק הרב שלו, קל מאוד לתחזק ולנקות מיטה מעץ. לעומת זאת, כדאי להימנע מחומר כמו סיבית, חומר כזה נחשב לא עמיד ויכול להישבר בקלות!

 

גודל המיטה

בבחירה במיטה לילדים יש להסתכל גם על גודל המיטה ולזכור שילדים גדלים מהר מאוד. בהנחה ואתם לא רוצים להחליף כל שנה מיטה וכל עוד יש מספיק מרחב בחדר, כדאי לבחור במיטה רחבה שתאפשר לילד לגדול לתוכה. עבור ילדים קטנים, מומלץ לבחור ברוחב מיטה של 70-80 ס"מ ואורך של 1.70-1.90 מטר. גודל כזה יתאים לילד לפחות עד שיגיע לגיל ההתבגרות.

 

מיטה בטיחותית

בטיחות היא חלק בלתי נפרד בבחירת מיטה לילדים ואף הורה לא רוצה לחוות נפילה של ילד מהמיטה במהלך הלילה. לכן, אחד הטיפים החשובים בבחירה במיטה לילדים הוא לזכור לתת את הדעת גם לבטיחות. כדאי לוודא שכל הפינות של המיטה מעוגלות ולא חדות. יש לשקול לבחור במיטה עם מעקה, בעיקר אם הילד נוטה להסתובב ולשנות תנוחות במהלך השינה.

 

מיטה מונטסורית

טיפ חשוב נוסף הוא לבחור במיטה שפועלת לפי הפילוסופיה המונטוסורית. לפי פילוסופיה זו, רהיטי ילדים צריכים לתמוך בעצמאות הילד ולעודד אותו לפעול בחופשיות, ללמוד ולפעול לפי רצונו האישי. מיטה מונטסורית היא מיטה בגובה הרצפה, פתוחה מכל הצדדים, שמאפשרת גם לילד קטן לטפס ולצאת מהמיטה כאוות נפשו מבלי לבקש עזרה ממבוגרים וכך מעודדת עצמאות כבר מגיל קטן.

 

התאמה לחדר

כשבוחרים מיטה לילדים, חייבים כמובן לחשוב גם על החדר עצמו ולוודא שהמיטה מתאימה לגודל החדר, שהיא משתלבת עם רהיטי ילדים נוספים בחדר, שהיא לא משתלטת על רוב המרחב וכן שהיא מאפשרת מספיק ספייס מסביב, כך שהילד יוכל לנוע בנוחות בחדר. לכן, חשוב לא רק לבדוק את המיטה עצמה אלא גם להבין כיצד היא משתלבת בחלל כולו.

 

עיצוב המיטה

מעבר להתאמה לחלל עצמו, כדאי להסתכל גם על העיצוב של המיטה. מומלץ לבחור במיטה עם עיצוב שהילד יאהב ולוודא שהעיצוב משתלב בחדר גם מבחינת הסגנון, הצורה (מיטה בצורת בית, אוהל טיפי, חיות וכו') וגם מבחינת הצבעים. התייעצו גם עם הילד - אל תשכחו שאחרי הכל זו המיטה שלו!

 

פיצ'רים נוספים למיטה

לבסוף, מיטות לילדים יכולות להגיע גם עם אפשרויות נוספות, כמו ארגז אחסון או מיטה נפתחת למיטת חבר. אלו פיצ'רים שיכולים להיות משמעותיים מאוד בבחירה שלכם. ארגז אחסון יכול לספק לכם עוד ספייס בחדר לאחסון של צעצועים, מצעים ומשחקים, בעוד מיטת חבר יכולה להיות שימושית בעיקר אם הילד אוהב ומרבה לארח חברים למסיבת פיג'מות. חשבו האם אתם זקוקים לתוספות האלו ובמידה וכן, רכשו מיטה לילדים שמגיעה איתן.

 

תגובות

מומלצים