איך מכינים במקינטה קפה? כך תעשו זאת נכון

לצד מכונות הקפה הביתיות, שתפסו תאוצה בשנה האחרונה ונראה שתהיינה פופולריות לעוד זמן רב, יש עוד דרכים מעולות להכין קפה טעים ואיכותי. אחת מהן היא בישול במקינטה, או באנגלית. Moka Pot.

02.06.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך מכינים במקינטה קפה? כך תעשו זאת נכון

FREEPIK

 

 

מהי מקינטה?

 

מקינטה היא בעצם קנקן בעל שמונה צלעות, אשר תוכנן באופן מושלם להפקת קפה דומה מאוד לאספרסו. עם מקינטה מומלצת לקפה אתם יכולים לשתות בדיוק את הקפה שאתם הכי אוהבים, בלי צורך במכונה גדול ויקרה, אשר דורשת הרבה תחזוקה וניקיון.

 

המקינטה הומצאה ב-1933, על ידי מהנדס איטלקי בשם אלפונסו ביאלטי, והיא פועלת באמצעות שלושה תאים נפרדים שבתוכה, באופן הבא: מניחים את המקינטה על גז (כיריים או גזיה), הלהבה מייצרת לחץ במים שבתא התחתון, והלחץ עובר בין התאים ודרך פולי הקפה.

 

מה הטעם של קפה ממקינטה?

 

התוצאה היא קפה בעל גוף חזק. עבור אוהבי אספרסו מושבעים מסוימים, קפה ממקינטה חסר קצת בכל הנוגע לארומות, אבל רוב האנשים ייהנו ממנו מאוד. טענה נוספת שעולה מדי פעם כנגד המקינטה, גורסת כי טעם הקפה שיוצא ממנה מעט "שרוף". אם גם אתם מרגישים ככה, יש לזה פתרון.

 

אתם יכולים להרתיח מראש מים, ולשפוך אותם חמים לתא התחתון של המקינטה. השלב המקדים הזה מקצר את משך הזמן בו פולי הקפה נמצאים במגע עם המים, וכך נמנע הטעם "השרוף". עם זאת, שימו לב: אם אתם עושים את זה, חשוב מאוד להשתמש בכפפות כנגד חום, או להחזיק את המקינטה בצורה זהירה אחרת, כי חלק מהן מתחממות מאוד.

 

כמו כן, השלב הנוסף פשוט לא נכלל בטכניקה המקורית של הכנת קפה במקינטה, וזו טכניקה עתיקת יומין. אם אתם סומכים על המסורת ורוצים לשתות כמו באיטליה, השלב המקדים מיותר.

 

מהם השלבים להכנת קפה במקינטה?

 

לפני שנתחיל במדריך קצרצר, טיפ קטן למתחילים: כאשר משתמשים במקינטה חדשה, מומלץ לבשל בה פעם או פעמיים קפה ולא לשתות אותו. הסבלנות תשתלם, תסמכו עלינו.

 

  1. תטחנו 20-22 גרמים של קפה (להכנת 6 כוסות). הכנת קפה במקינטה דורשת טחינה דקה, אבל מעט פחות מאשר טחינה עבור מכונת אספרסו.
  2. מלאו את התא התחתון של המקינטה במים, עד הקו (בערך 345 גרמים). הכניסו את המשפך (להעברת פולי הקפה הטחונים) לתוך הקנקן. אם נכנסים לתוכו מים, הוציאו אותו, תנקו ותתחילו שוב. עם הזמן, תתרגלו לעשות זאת בלי תקלות.
  3. מלאו את המשפך בקפה, והעבירו אותו בזהירות פנימה. היזהרו לא לדחוס את הקפה תוך כדי.
  4. הבריגו את המכסה של מקינטה, ותוודאו שהיא סגורה בצורה הדוקה.
  5. הניחו את המקינטה על אש בינונית.
  6. כאשר המים בתא התחתון מגיעים לרתיחה, הלחץ מתחיל להיבנות ולעלות. תדעו שהקפה מוכן כאשר תשמו שריקה, ותצטרכו באופן מיידי להרחיק את הקנקן מהחום. תמזגו את הקפה בזהירות, ותהנו!

 

תגובות

מומלצים