אלימות במשפחה פעם ראשונה - ככה תתמודדו עם הבעיה

אלימות במשפחה הפכה להיות בעיה חמורה מאוד בחברה הישראלית, אבל יחד עם זאת קיימות לא מעט דרכים בהם ניתן להתמודד עם הבעיה.

03.01.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אלימות במשפחה פעם ראשונה - ככה תתמודדו עם הבעיה

צילום עו"ד אביב מזרחי

 

יצאנו לבחון יחד עם עורך דין פלילי אביב מזרחי מומחה מוביל בייצוג חשודים וקורבנות בתחום עבירות אלימות במשפחה, על סוגי העבירות, כיצד רואה זאת בית הדין ומהם הפעולות אותן ניתן לבצע בכדי להתמודד עם הבעיה בצורה הטובה ביותר.

 

אלימות במשפחה היא נושא רציני בישראל. זה משפיע על מאות אלפי אנשים מדי שנה ויכול להוביל לבעיות בריאות פיזיות ונפשיות חמורות.

 

 

מהן הדרכים להתמודד עם אלימות במשפחה?

 

עורך דין אביב מזרחי אומר כי ניתן להתמודד עם בעיות אלימות במשפחה במגוון דרכים, לא תמיד משטרת ישראל יכולה לאכוף את נושא האלימות במשפחה. יש לכך לא מעט סיבות, בין הסיבות האלו הן בעיקר החששות של הקורבנות מפגיעה נוספת ופחד מהתחלה של הליך פלילי נגד מי שקרוב אליהם. אבל בזכות פעולות כמו:

 

למידה בנושא על סוגים שונים של אלימות במשפחה - לא תמיד אלימות יכולה להגיע בצורה פיזית. בתור עורך דין מומחה לטיפול בעבירות אלימות במשפחה רואה אביב מזרחי מקרים בהם ישנה התעללות קיצונית הבאה לידי ביטוי בצורה כלכלית, מינית, פסיכולוגית נפשית ועוד.

 

חשוב לציין אם את/ה קורבנות, חשוב שתדברו על הנושא בהקדם האפשרי. תנו לחברים, בני משפחה, עמיתים לעבודה לדעת מה קורה לכם כדי שהם יוכלו לעזור לתמוך בכם בתקופה קשה זו.

 

 

מה חשוב לדעת על בחירת סנגור פלילי לייצוג בעבירות אלימות במשפחה

 

סנגור פלילי הוא לא רק הייצוג הטכני מול בית הדין, זה כולל הכלה והבנה של המרה, מתן תמיכה נפשית ורגשית להתמודד עם ההליך. במיוחד במקרים בהם מדובר על אלימות במשפחה שקורת בפעם הראשונה, במקרים כאלו הקורבן וגם התוקף נסערים מאוד וצריכים תמיכה מעבר לפן הטכני. משרידנו מעניק לכל לקוח את התמיכה לה הוא זקוק, את הכתף להישען עליה ברגע משבר ומעל הכל כל לקוח יכול לדעת שיש לו על מי להישען ומי שיוביל אותו בצורה הטובה והמקצועית ביותר לסיום ההליך וחזרה לשגרה נורמטיבית.

 

 

להישאר במערכת פוגענית, למה זה קורה?

 

ישנן סיבות רבות מדוע אנשים נשארים במערכות יחסים פוגעניות, אך הסיבה העיקרית היא שמתעללים משתמשים באהבתם של בני זוגם אליהם כדי לשלוט בהם ולתמרן אותם.

 

זה יכול להיות קשה להתמודד עם זה כקורבן, במיוחד אם לא בטוחים מה לעשות הלאה. אם אתם צריכים עזרה או ייעוץ, ישנם ארגונים רבים שיכולים לעזור לכם בכל עת. בנוסף, משרד עורך דין פלילי אביב מזרחי ושות’ מעניק לכם את האפשרות לחייג 24/7 ולקבל הכוונה וייעוץ בכל נושא הקשור להתמודדות עם הליך פלילי של אלימות במשפחה.

 

 

לסיכום

 

ניתן להתמודד עם מקרים של אלימות במשפחה בזכות פניה לגורמים מומחים שיכולים לעזור, יחד עם זאת חשוב תחילה לשתף את הבעיה, לא לשמור עליה ולא להסתיר ולקוות שהיא תעלם. אלימות במשפחה היא בעיה קיצונית ויש למגר אותה מהחברה שלנו ולשמור על חירותו ובטחונו של כל אדם. המאמר נכתב בשיתוף משרד עו"ד פלילי מזרחי ושות'. למעבר לאתר >> https://avivlawyer.co.il/

 

 

 

תגובות

מומלצים