ישראל חוזרת לטייל: כיצד נערכים לטיול בשגרת הקורונה?

מכירים אז זה כשאסור משהו אז הכי רוצים אותו? אז עכשיו סופסוף נפתחו לא מעט מסלולי טיול ואושרו מגוון הקלות, כך שכל מי שרק חיכה שאיסור ה100 מטר ייצא מהתמונה מוזמן לטייל - ליהנות מהטבע שבינתיים נהנה מקצת שקט אנושי והשתנה לא מעט בשבועות האחרונים.

17.06.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ישראל חוזרת לטייל: כיצד נערכים לטיול בשגרת הקורונה?

 

כיצד אם כן מטיילים כאשר הקורונה עדיין מהדהדת ברקע? יש כמה דברים שרצוי לדעת, אך ראשית נציין שיש לכבד את המטייל שלצדך ולהשאיר את הטבע נקי.

השביל הזה מתחיל כאן

רצוי לזכור שעדיין איננו בשגרה, ועל כן טרם יוצאים לשמורה מסוימת, מוטב לבדוק אם היא אכן פתוחה ואף אם יש הערכת זמן לגבי התור בכניסה, וזאת כי כידוע כיום קיימת הגבלה על כמות המטיילים (המכסה משתנה בהתאם לגודל של המקום, אופי נקודות העומס ומשך המסלול), משמע אינכם רוצים לעשות דרך ארוכה ובסוף לחכות ממושכות בכניסה. בנוסף, הגיוני לקחת בחשבון שלא מעט אנשים מבקשים ליהנות מיופייה של א"י ועל כן אם מדובר ביום שישי ואינכם רוצים להיות לחוצים, יש לנו המלצה נוספת עבורכם: בדקו את זמני כניסת השבת, כך שתיקחו חצי שעה ספייר כדי שתספיקו להגיע הביתה בזמן, גם אם הדרך כוללת פקקים.

אחריות אישית

לצד ההנחיות ונהלי המקום, גם יש מקום לאחריות אישית. אי לכך ממש כפי שמצופה מאדם שעושה מנגל בחיק הטבע לוודא שהוא אינו משאיר אחריו גחלים בוערים, כך גם מצופה מהמטיילים להיות אחראיים כאשר הם מתקרבים למטיילים אחרים. משמע אם נוצרת קירבה עוטים מסכה וכמובן שומרים מרחק ככול הניתן.

התחשבות בבעלי החיים

היו מודעים לכך שבשבועות האחרונים בעלי החיים לא ראו הרבה אנשים, ועל כן יש להתנהל בכבוד כאשר נכנסים למרחב הפרטי שלהם. בנוסף, יש להימנע מלהתקרב אליהם יתר על המידה, אין לנסוע בשבילים שאינם מסומנים (יכול להרוס לא מעט מחילות ואזורי הטלה), אין להאכיל את החיות ובטח שאין לנסות ללכוד ולקחת אותם הביתה - לא צב ולא דג.

מכירים אתרים מבודדים

זה נכון, יש מגוון רחב של אתרים מומלצים ונהדרים בארץ. עם זאת ולצד העובדה שלא כולם מחזיקים ב"תו הסגול", תו שמבטיח חווית טיול בטוחה, גם יש לקחת בחשבון שלא חסרים בארצנו הקטנה מקומות שנחשבים פחות מתויירים והם יפים ונגישים באותה המידה. מכאן שגם החורשה שליד הבית עשויה להוות מקום נהדר לנשום בו טבע, גם ההר שלצד הכביש עשוי להבטיח עצירה מהנה וגם המעיין הקטן ירענן אתכם כהלכה, כך שבין היתר עתה זהו בדיוק הזמן לשאול חברים ושכנים היכן מצויות פינות חמד יפות ולא עמוסות.

דגשים חשובים

לבסוף נציין את המתבקש מכל. חושדים שיש לכם סימני קורונה? נשארים בבית. יוצאים לטייל? לא מלכלכים ואף לוקחים שקית ריקה עבור איסוף אשפה שהשאירו אנשים פחות נחמדים, ואם יוצאים למסלול ארוך לוקחים כובע ומספיק מים (בבקבוק אישי כמובן) - תיהנו!

 

תגובות

מומלצים